Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
Verkoopproces
Het verkoopproces is een opeenvolging van stappen waarmee verkoopteams meer deals kunnen sluiten en meer inkomsten voor hun organisatie kunnen genereren. Dit proces kan bestaan uit het prospecteren van leads (het vinden van nieuwe klanten), het koesteren van leads, telefonische gesprekken met klanten, het aanbieden van gratis proefversies of demo's en het opvolgen van klanten na een aankoop.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Verkoopproces
Mkb-bedrijven die een verkoopproces ontwikkelen kunnen meer klanten door hun sales funnel loodsen en de verkoop van producten en diensten verbeteren. Een vooraf bepaald verkoopproces kan ook de communicatie en samenwerking tussen verkoopteams verbeteren, omdat het alle stappen schetst die de medewerkers moeten volgen om een deal te sluiten.
Gerelateerde termen
- MQL (Marketing-Qualified Lead)
- Accountplanning
- Marketingkanaal
- Kanaalpartner
- CSO (Chief Sales Officer)
- Digitale handel
- Kostenoptimalisatie
- SQL (Sales-Qualified Lead)
- E-business
- S&OP (Sales and Operations Planning) SOD (System Of Differentiation)
- AE (Account Executive)
- Verkoopanalyse
- Verkoopautomatisering
- Direct kanaal
- Commerce platform server
- CPGA (Cost Per Gross Add)
- ASP (Average Selling Price)
- Categoriebeheer
- Account-based marketing
- BRE (Business Rule Engines)