Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
Loyaliteitsmarketing
Loyaliteitsmarketing richt zich op het creëren van langdurige relaties door klanten te belonen voor hun aankoop of betrokkenheid bij een merk. Het gaat om het beheer van klantenkortingen, getrouwheidsregelingen, of voordelen voor het delen van informatie over het merk met gelijkgestemden. Loyaliteitsmarketing helpt ook herhaalaankopen en positieve mond-tot-mondreclame van bestaande klanten te bevorderen. Het zorgt ervoor dat bestaande klanten dezelfde of betere voordelen krijgen dan nieuwe klanten of exclusieve toegang krijgen tot nieuwe lanceringen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Loyaliteitsmarketing
Met loyaliteitsmarketing kunnen mkb-bedrijven van hun klanten merkambassadeurs maken. Loyaliteitsmarketing stelt mkb-bedrijven in staat zich via organische marketingkanalen te concentreren op klantervaring en -tevredenheid om zowel nieuwe prospects aan te trekken als bestaande klanten te behouden.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)