Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
Pipeline velocity
Pipeline velocity is een meting van hoe snel gekwalificeerde leads door het verkoopproces gaan. Hoe hoger de pipeline velocity, hoe sneller het verkoopproces verloopt. Deze snelheid kan een goede indicator zijn van hoe efficiënt het team werkt en hoe goed ze hun leads richten. Het kan ook helpen om na te gaan of de marketinginspanningen van een bedrijf tot meer kwaliteitsvolle leads leiden.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Pipeline velocity
Mkb-bedrijven kunnen de pipeline velocity gebruiken om te begrijpen of ze meer mensen nodig hebben om te helpen met het genereren van leads en het voeren van follow-up gesprekken, en welke marketingstrategieën het meest effectief zijn om nieuwe zakelijke kansen binnen te halen. Bedrijven kunnen hun funnels optimaliseren en hun snelheid verhogen door meer gerichte content te creëren, de processen voor het vastleggen van leads te verbeteren en follow-up taken te automatiseren.
Gerelateerde termen
- MQL (Marketing-Qualified Lead)
- Accountplanning
- Marketingkanaal
- Kanaalpartner
- CSO (Chief Sales Officer)
- Digitale handel
- Kostenoptimalisatie
- SQL (Sales-Qualified Lead)
- E-business
- S&OP (Sales and Operations Planning) SOD (System Of Differentiation)
- AE (Account Executive)
- Verkoopanalyse
- Verkoopautomatisering
- Direct kanaal
- Commerce platform server
- CPGA (Cost Per Gross Add)
- ASP (Average Selling Price)
- Categoriebeheer
- Account-based marketing
- BRE (Business Rule Engines)