Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
MIOE (Merchandising, Inventory and Operations Execution)
MIOE (Merchandising, Inventory and Operations Execution) is het proces van planning om producten van concept tot markt te brengen. In het kader van deze procedure worden ook de huidige activiteiten geëvalueerd om die te verbeteren met nieuwe technologieën en processen. Beoordelingen omvatten alles van productontwikkeling tot toeleveringsketenbeheer en distributie. Hierbij wordt bekeken welke producten worden verkocht, hoeveel voorraad nodig is en waar de producten zullen worden verkocht.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de MIOE (Merchandising, Inventory and Operations Execution)
Voor kleinere bedrijven die fysieke goederen verkopen, biedt dit een kans om hun processen te stroomlijnen en zo nieuwe producten sneller op de markt te brengen of om processen te verbeteren en zo de productiekosten, zoals arbeid en grondstoffen, te verlagen. Hierdoor kunnen bedrijven effectiever concurreren met andere detailhandelaren die soortgelijke producten verkopen.
Gerelateerde termen
- MQL (Marketing-Qualified Lead)
- Accountplanning
- Marketingkanaal
- Kanaalpartner
- CSO (Chief Sales Officer)
- Digitale handel
- Kostenoptimalisatie
- SQL (Sales-Qualified Lead)
- E-business
- S&OP (Sales and Operations Planning) SOD (System Of Differentiation)
- AE (Account Executive)
- Verkoopanalyse
- Verkoopautomatisering
- Direct kanaal
- Commerce platform server
- CPGA (Cost Per Gross Add)
- ASP (Average Selling Price)
- Categoriebeheer
- Account-based marketing
- BRE (Business Rule Engines)