Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Voorraadbeheer software

Voorraadbeheer software bewaakt inventarisniveaus voor optimale productie en distributie van goederen voor de groothandel of detailhandel. Met deze inventory mangement software kunnen organisaties hun voorraad efficiënt beheren, alsook inkoop en orderafhandeling. Oplossingen voor voorraadbeheer zorgen voor nauwkeurige realtime voorraadrapportage. Ook geeft het de mogelijkheid om deze essentiële gegevens over meerdere locaties en door de hele onderneming te distribueren. Gebruik Capterra om de juiste voorraadbeheer software voor jouw bedrijf in Nederland te vinden. Zie ook: voorraadbeheersystemen en supply chain management software.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Voorraadbeheer software met de meeste reviews van onze gebruikers

Lokale producten voor Nederland

Nederland Lokale producten weergeven

272 resultaten

Optimaliseer voorraadniveaus, maak meer winst en verlaag de kostprijs van verkochte goederen met NetSuite voorraadbeheer. Meer informatie over NetSuite
Met NetSuite Inventory Management hebt u één realtime weergave van de voorraad voor alle locaties en verkoopkanalen. Zo kunnen bedrijven de aanwezige voorraad verkleinen, zodat de cashflow groeit en voorraadtekorten worden voorkomen. Door voorraadniveaus te optimaliseren en producten via meerdere kanalen beschikbaar te stellen, helpt NetSuite Inventory Management de voorraadkosten laag te houden en tegelijkertijd de klantverwachtingen te overtreffen. Meer informatie over NetSuite

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Timly zorgt voor een 360°-overzicht van de volledige inventaris van je bedrijf en automatiseert het volgen van apparaten, tools, machines, faciliteiten en meer. Meer informatie over Timly
Met deze oplossing is voorraadbeheer en het volgen ervan eenvoudig. Timly zorgt voor een 360°-overzicht van de volledige inventaris van je bedrijf. Volg apparaten, tools, machines, faciliteiten en wagenparken op een efficiënte manier. Timly automatiseert alle processen die te maken hebben met fysiek voorraadbeheer: > Wat heb ik? > Waar is het? > Wie heeft het? > Planning: wanneer en waar? > Wanneer is de volgende service? > Onderhoud en reparaties. > Volg defecten. > Gebruiksgegevens. > Wat is het waard? Timly geeft je alle antwoorden met slechts één klik. Meer informatie over Timly

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Nederland Lokaal product
ChannelEngine koppelt de webshop of backend systemen van de onderneming met online marktplaatsen voor een grotere online afzetmarkt. Meer informatie over ChannelEngine
ChanelEngine biedt snelle toegang tot bekende, nationale en internationale, online marktplaatsen. Het platform is volledig te integreren met de software van de onderneming. De informatie wordt uit de webshop of het ERP-systeem opgehaald. Productinformatie en voorraadniveaus worden tussen alle geselecteerde marktplaatsen gesynchroniseerd. Bestellingen worden naar jouw backend systeem geleid. Nieuwe afzetkanalen kunnen snel worden toegevoegd, evenals product feeds. Meer informatie over ChannelEngine

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Nederland Lokaal product
Alles-in-één-software voor voorraadbeheer. Organiseer, plan en volg apparatuur, zodat je altijd weet wat er op voorraad beschikbaar is. Meer informatie over Rentman
Alles-in-één software voor voorraadbeheer. Betaal alleen voor de producten en add-ons die je nodig hebt. Controleer de apparatuurdoorstroming: Houd je voorraad bij met een tijdlijnweergave, zodat je altijd weet wat je magazijn in en uit gaat; besteed minder tijd aan het boeken van apparatuur: Bekijk beschikbaarheid, plan apparatuur en beheer onderhuur binnen enkele minuten; neem betere beslissingen: Voorkom tekorten, volg het gebruik van apparatuur en beheer reparaties, zodat je je bedrijf soepeler kunt runnen. Probeer het 30 dagen gratis. Meer informatie over Rentman

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Nederland Lokaal product
Altijd inzicht en overzicht over het orderproces met ordermanagement in AFAS Software. Meer informatie over AFAS Software
Van bestelling tot levering: met de software van AFAS automatiseer en optimaliseer je alle administratieve processen. Zo bespaar je geld, energie én tijd. En dat creëert ruimte voor meer kwaliteit. AFAS Software is een familiebedrijf uit Nederland. Een beetje gek, een tikkeltje eigenwijs, maar vooral vol passie als het gaat om klanten en het inspireren van ondernemers. Meer informatie over AFAS Software

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Het geheim achter meer dan 940.000 groothandelaren, detailhandelaren en producenten wereldwijd. Moeiteloos de voorraad bijhouden, bestellingen beheren, factureren, verzenden en meer. Meer informatie over inFlow Inventory
inFlow voorraadsoftware is de eenvoudigste manier om je artikelgebaseerde bedrijf te runnen en beheren. Het is het geheim achter meer dan 940.000 kleine bedrijven in de groothandel, distributie, detailhandel, productie en e-commerce wereldwijd. De kans is groot dat het ook goed voor jouw bedrijf zal werken! inFlow helpt je moeiteloos de voorraad te volgen, bestellingen te beheren, te factureren, te verzenden, rapporten te ontvangen en meer. Ondersteuning van wereldklasse beschikbaar via livechat, e-mail en telefoon. Klik op Website bezoeken om nu je gratis proefversie van 14 dagen te krijgen. Meer informatie over inFlow Inventory

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Voorraad- en orderbeheer voor groeiende bedrijven. Meer informatie over Zoho Inventory
Zoho Inventory is een online toepassing waarmee je bestellingen en voorraad kunt beheren. Met multichannel verkopen, verzendintegraties en krachtig voorraadbeheer, kun je nu je voorraad- en orderbeheer optimaliseren, vanaf de aankoop tot verpakking en betalingen. Meer informatie over Zoho Inventory

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Webgebaseerde oplossing voor het beheren van orders en inventaris. Functies omvatten verkooporder, facturen, voorraadbeheer en QuickBooks-integratie. Meer informatie over Erplain
erplain, ontworpen voor kleine bedrijven met minder dan 10 werknemers, is een toepassing voor het beheren van orders en inventaris. Een abonnement kost $ 29 tot $ 99 per maand. Creëer verkooporders, facturen, bestellingen en genereer pdf’s; de voorraad wordt in realtime bijgewerkt. De oplossing biedt alle voordelen van online apps: samenwerking, mobiliteit, beveiliging en geen onderhoud. Het managen van bedrijven is al moeilijk genoeg zonder waardevolle tijd te verspillen aan onbetrouwbare of onbetaalbare systemen. Integratie met QuickBooks Online. Beschikbaar in het Engels en het Frans. Meer informatie over Erplain

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Beheer en krijg volledige controle over al je apparatuur en fysieke activa in één database. Elk platform, altijd beschikbaar en up-to-date. Meer informatie over Itefy
Itefy is een platform voor apparatuurbeheer dat het gemakkelijk maakt om al je apparatuurinformatie op één plek up-to-date te houden. Kernfuncties: Apparatuurdatabase, boekingen, check-outs, toestand- en locatietracking, probleembeheer, onderhoudsregistratie en voorraadlijsten voor verbruiksartikelen. Het abonnement bevat alle functies. Web-app voor volledig beheer en actiegerichte mobiele app. Werk samen met het multi-user platform van Itefy en beperk het gebruik per gebruiker met aangepaste machtigingen. Meer informatie over Itefy

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
MRPeasy is cloudgebaseerde, betaalbare en gebruiksvriendelijke voorraadsoftware voor fabrikanten en distributeurs met 10-200 medewerkers. Meer informatie over MRPeasy
MRPeasy maakt voorraadbeheer eenvoudig. Blijf op de hoogte van je productievoorraad, voorraadverplaatsingen, verzendingen, voorraadpartijen en serienummers volgen en nog veel meer. Alle transacties die in andere gebieden worden gedaan, hebben direct invloed op de voorraad. Sluit de inventaris nauw aan op je hele productieproces en verzend afgewerkte producten gemakkelijk. Start een gratis proefversie om MRPeasy te testen - 15 + 15 dagen gratis. Meer informatie over MRPeasy

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Software voor voorraadbeheer om voorraadniveaus te regelen, goederen en voorraad te controleren en verbruiksgoederen binnen en buiten het bedrijf te beheren. Meer informatie over EZOfficeInventory
Met deze toonaangevende software voor goederentracering kun je binnen je hele onderneming je voorraad en goederen beheren. Volg verkopers, verplaats de voorraad over locaties en maak aangepaste waarschuwingen voor lage voorraaddrempelwaarden aan voor een geoptimaliseerd voorraadbeheer. Scan streepjescodes, QR-codes en RFID-tags om massale acties uit te voeren en gebruik de mobiele apps om activiteiten te beheren terwijl je onderweg bent! Deze inkoopmodule maakt een snelle aanvulling van de voorraad mogelijk via PO's die je productcatalogus automatisch bijwerken. Probeer het gratis uit. Meer informatie over EZOfficeInventory

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Webgebaseerde software voor de verhuur van apparatuur met mobiele apps. Het is de enige verhuuroplossing die in staat is om elk stuk apparatuur te volgen. Meer informatie over EZRentOut
Met de EZRentOut cloudgebaseerde voorraadbeheer software kun je eenvoudig huurartikelen volgen. Het helpt de ROI te maximaliseren en de efficiëntie en productiviteit te verbeteren. Bespaar tijd met de mobiele app. Voer snellere barcodes en QR-codescans uit voor een naadloze ordercreatie. Houd je gehele huurwagenpark op meerdere locaties in de gaten. De integratie met QB en Xero voldoet aan al jouw boekhoudbehoeften. Meer informatie over EZRentOut

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
De snelste manier om je inventaris op onder andere Amazon, eBay en Walmart te plaatsen, verzenden, cross-sellen en de prijs ervan aan te passen. Plaats binnen enkele minuten meer dan 1000 items. Meer informatie over SellerChamp
De snelste manier om je inventaris op onder andere Amazon, eBay, Shopify, Walmart te plaatsen, verzenden, cross-sellen en de prijs ervan aan te passen. Maak binnen enkele minuten een lijst van meer dan 1000 items op meerdere kanalen, hou ze gesynchroniseerd en laat je bedrijf 10x groter worden. Handel je bestellingen af via Amazon FBA, andere uitvoerende diensten of jezelf. Creëer rechtstreeks FBA-zendingen en gebruik de geavanceerde functies zoals voorraadfeeds en meer. Meer informatie over SellerChamp

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
De toonaangevende boekhoudsoftware voor kleine bedrijven. Directe toegang tot gegevens over klanten, verkopers en werknemers.
QuickBooks Enterprise is complete boekhoudsoftware voor de bouwsector die kan meegroeien met je bedrijf. Het biedt alle tools die je bedrijf nodig heeft, maar is toch eenvoudig te gebruiken. Je kunt je boekhouding organiseren, inventaris beheren, verkopen bijhouden en zelfs de loonlijst uitvoeren, maar dan voor een fractie van de kosten. Met QuickBooks Enterprise bespaar je duizenden dollars per jaar in vergelijking met soortgelijke oplossingen. Het is krachtig en flexibel en wordt ook geleverd in versies die zijn ontworpen om aan jouw specifieke behoeften te voldoen. Probeer het vandaag nog gratis uit. Meer informatie over QuickBooks Desktop Enterprise

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
monday.com Work OS biedt voorraadbeheer met aanpasbare functionaliteiten zonder code, tracking van inventaris en zendingen, automatiseringen en meer.
monday.com Work OS biedt cloudgebaseerd voorraadbeheer, zodat je moeiteloos je voorraad kunt beheren en optimaliseren. De functionaliteiten zonder code zijn zeer aanpasbaar, inclusief het bijhouden van inventaris, het volgen van zendingen en integraties met bestaande tools zoals CRM en Excel. Automatiseringen elimineren vervelende taken en verminderen het risico op fouten in je hele voorraadstroom. monday.com Work OS stelt teams in staat om oplossingen te creëren die passen bij hun manier van werken. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Prachtige cloudgehoste online boekhoudsoftware voor kleine bedrijven. Altijd en overal toegang. Probeer nu de gratis proefversie!
Bekroonde online boekhoudsoftware ontworpen voor accountants en eigenaren van kleine bedrijven. Beschikbaar op alle computers of mobiele apparaten met een internetverbinding. Bedrijfsfinanciën en cashflow worden in realtime bijgewerkt. Importeert transacties van bankrekeningen. Onbeperkte gebruikersaanmeldingen. Integreert met meer dan 600 bedrijfstoepassingen van derden. Ondersteunt meerdere valuta's. Gegevens zijn toegankelijk via één grootboek, zodat accountants en klanten kunnen samenwerken op het gebied van financiën. Meer informatie over Xero

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Verwerk mobiele betalingen via chip- of mobiele kaartlezers met een creditcardverwerkingssysteem voor smartphones en tablets.
Verwerk mobiele betalingen via chip- of mobiele kaartlezers met een creditcardverwerkingssysteem voor smartphones en tablets. Meer informatie over PayPal Zettle

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Platform voor het bijhouden van de inventaris dat cloudgebaseerd is met mobiele apps (IOS/Android). Onbeperkt aantal gebruikers. Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo.
Asset Panda is een krachtig platform voor het bijhouden van de inventaris via de cloud/mobiele apps. Dit platform helpt mensen hun inventaris bij te houden, te beheren en te ondersteunen gedurende hun levenscyclus. Deze software is geconfigureerd voor de manier waarop klanten werken, is beveiligd en maakt gebruik van de mobiele apparaten die je werknemers al bij zich hebben. Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo. Meer informatie over Asset Panda

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
UpKeep is hoog aangeprezen, mobielgerichte voorraadbeheer software voor het stroomlijnen van werkorders, faciliteiten en activabeheer.
De software voor voorraadbeheer van UpKeep is een moderne, mobiel-eerst oplossing voor het onderhouds- en activabeheer voor je team. UpKeep is altijd en overal gemakkelijk bereikbaar, van je bureaublad tot je telefoon en zelfs je tablet. Creëer werkorders onderweg, ontvang meldingen wanneer taken worden bijgewerkt en ontvang waarschuwingen rechtstreeks vanuit je app wanneer bedrijfsmiddelen uitvallen, zodat je bedrijf efficiënter dan ooit tevoren werkt. Meer informatie over UpKeep

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Met Lightspeed Retail beheer je de verkopen en voorraden van al je verkoopkanalen met één gebruiksvriendelijk platform, en houd je meer tijd over om je bedrijf te runnen.
Wil jij je winkel efficiënter en intuïtiever runnen? Met het nieuwe Lightspeed Retail beheer je alles op één platform. ✅ Versimpel je workflow met een gebruiksvriendelijk en intuïtief kassasysteem ✅ Volg en beheer je voorraad nauwkeurig ✅ Meet je prestaties met volledig aanpasbare rapportagetools ✅ Beheer al je winkellocaties en verkoopkanalen op afstand vanuit de cloud ✅ Koppel jouw favoriete integraties aan jouw systeem met onze open API Meer informatie over Lightspeed Retail

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Webgebaseerd open source e-commerceplatform dat helpt bij het creëren van een online winkel met thema's, betaling, verzendopties en meer.
Webgebaseerd open source e-commerceplatform dat helpt bij het creëren van een online winkel met thema's, betaling, verzendopties en meer. Meer informatie over WooCommerce

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
QuickBooks is complete business management software die kan meegroeien met je bedrijf.
QuickBooks is complete business management software die kan meegroeien met je bedrijf. Het biedt alle tools die je bedrijf nodig heeft, maar is toch eenvoudig te gebruiken. Je kunt je boekhouding organiseren, inventaris beheren, verkopen bijhouden en zelfs de loonlijst uitvoeren, maar dan voor een fractie van de kosten. Met QuickBooks kun je duizenden dollars per jaar besparen vergeleken met vergelijkbare oplossingen. Vind de oplossing voor je middelgrote bedrijf met QuickBooks. Meer informatie over QuickBooks Online Advanced

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Webapp voor verzenden en bestellen die is verbonden met meer dan 150 vervoerders, marktplaatsen/winkelwagens en meer. Automatiseer taken en druk moeiteloos etiketten af.

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
Krachtig voorraadbeheer voor gebruikers van QuickBooks, groothandelaren, distributeurs, detailhandelaren en fabrikanten.
Fishbowl is de populairste inventarisoplossing voor QuickBooks-gebruikers. Met Fishbowl kunnen kleine en middelgrote bedrijven het QuickBooks-platform blijven gebruiken voor boekhouding, maar toch geavanceerde inventarisfuncties toevoegen. Meerdere locaties, tracking van onderdelen, productie, integratie van verzendingen, accountingmethodes volgens LIFO/FIFO/Standaard, totale kosten, consignatie en een COMPLEET draadloos streepjescoderingssysteem voor magazijnen. EDI, winkelwagen, verkopersdiensten – noem maar op. Prijzen beginnen vanaf een eenmalig bedrag van $ 4395. Meer informatie over Fishbowl

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer
De snelste, eenvoudigste en meest waardevolle software voor servicebeheer om alles te automatiseren, van het eerste klantcontact tot uitbetaling.
mHelpDesk is de eenvoudigste en krachtigste voorraadbeheeroplossing die je helpt bij het beheren van voorraad op verschillende locaties voor je buitendienstbedrijf. Zo kom je nooit meer op een werklocatie aan zonder de onderdelen die je nodig hebt en hoef je nooit meer zonder reden een extra reis naar het magazijn te maken. Je weet precies wat waar ligt en wanneer je extra onderdelen nodig hebt. Klanten profiteren van mobiele en online tools met ongeëvenaarde prestaties, betrouwbaarheid en functionaliteit. Meer informatie over mHelpDesk

Functies

  • Zoeken/filteren
  • Rapportage en analyse
  • Orderbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Prognose
  • Kitting
  • Inventarisatie
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • eCommerce-beheer

Kopersgids voor Voorraadbeheer software

Wat is voorraadbeheer software?

Voorraadbeheer software controleert de voorraad, en helpt organisaties bij het stroomlijnen van de inventarisatie en het organiseren van de orderverwerking. Deze systemen helpen bedrijven hun voorraad te optimaliseren en de efficiëntie van de supply chain te verbeteren. Geavanceerde systemen voor voorraadbeheer bieden realtime functies voor voorraadcontrole en -audit. Voorraadbeheer software wordt ook wel inventory management software genoemd.

Wat zijn de voordelen van voorraadbeheer software?

Welke methode voor handmatig voorraadbeheer je ook gebruikt, het is inefficiënt en tijdrovend. Deze methoden kunnen geen complexe taken aan zoals voorraadaudits, voorraadcontrole en het realtime bijhouden van de voorraad. Inefficiënt voorraadbeheer is slecht voor je bedrijf; een overtollige voorraad verhoogt je totale opslagkosten, terwijl onvoldoende voorraad leidt tot omzetverlies en een negatieve klantervaring.

Voorraadbeheer is een belangrijke factor die mede bepaalt of je een verkoop behaalt of deze verliest aan een concurrent, en voorraadbeheer software helpt je bedrijf dergelijk verlies te voorkomen en de daarmee samenhangende uitdagingen te overwinnen. 

Specifieke voordelen zijn:

  • verbeterd bijhouden van de voorraad;
  • minder incidenten van diefstal van de voorraad;
  • verbeterd inzicht in de supply chain voor je leveranciers;
  • verbeterde financiële prestaties;
  • nauwkeurige boekhouding en financiële rapportage.

Welke algemene functies heeft voorraadbeheer software?

  • Voorraadaudit:  het uitvoeren van periodieke beoordelingen van voorraadgegevens en het waarschuwen van management over eventuele verschillen of procesafwijkingen.
  • Voorraadcontrole: het optimaliseren van voorraadniveaus en het verminderen van over- en onderbevoorrading. 
  • Productcategorisering:  het controleren van de voorraad op basis van bepaalde producteigenschappen zoals gewicht, lengte, partij, batch, datum en serienummer.
  • Beheer van inkooporders: het aanmaken, beoordelen en wijzigen van papierloze inkooporders van leveranciers. 
  • Rapportage/analyse:  het samenvatten en analyseren van de voorraadprestaties. Sommige geavanceerde platforms bieden realtime tools voor het vastleggen en visualiseren van gegevens.
  • Zoeken/filteren:  het zoeken van producten op basis van functies zoals locatie, producttype, serienummer en grootte.

Welke overwegingen zijn er bij de aankoop van voorraadbeheer software?

  • Integratie met boekhoudprogramma's: systemen voor voorraadbeheer werken nauw samen met boekhoudplatforms. Audits en controle van de voorraad zijn belangrijke functies die worden aangedreven door de integratie met de boekhoudoplossing. Vraag de leverancier bij aankoop van voorraadsoftware over integraties van derden en zoek naar een oplossing die kan worden geïntegreerd met het huidige (of favoriete) boekhoudsysteem.
  • Totale eigendomskosten: verschillende systemen voor voorraadbeheer bieden verschillende tariefmodellen, waardoor een directe vergelijking soms moeilijker wordt. Bepaalde leveranciers brengen kosten in rekening voor productondersteuning, gegevensopslag, training, implementatie, upgrades en meer. Neem vóór de aanschaf van een oplossing contact op met de leverancier en bereken de totale eigendomskosten op basis van de behoeften van het bedrijf.
  • Leveranciers voegen geavanceerde gegevensanalyse toe voor een betere voorraadcontrole: de laatste jaren hebben de technologieën voor gegevensanalyse grote vooruitgang geboekt. Als reactie hierop integreren leveranciers van systemen voor voorraadbeheer tegenwoordig geavanceerde modules voor gegevensanalyse in hun producten, zoals gegevensvisualisatie, realtime toegang tot gegevens, en meerdere gegevensverbindingen. Gegevensanalyse helpt leidinggevenden bij het nemen van corrigerende maatregelen in het geval van afwijkende prestaties.
  • Het Internet of things wordt nu echt: in de komende jaren zal het IoT (Internet of things) bedrijven meer gaan bieden dan alleen de hype die er tot nu toe is geweest. Volgens een Engelstalig rapport van Capterra over technologietrends is 73% van de kleine bedrijven zelfs van plan om het IoT binnen de komende twee jaar te gaan gebruiken. Het IoT wordt nu werkelijkheid met de lancering van producten zoals BlackBerry Radar, met geavanceerde tracking- en sensormogelijkheden, en slimme vuilniscontainers, die via wifi de volumestatus delen (waarmee wordt aangegeven hoe "vol" de containers zijn) om de routes van de vuilnisophalers te optimaliseren.