Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Voorraadbeheer software

Voorraadbeheer software bewaakt inventarisniveaus voor optimale productie en distributie van goederen voor de groothandel of detailhandel. Met deze inventory mangement software kunnen organisaties hun voorraad efficiënt beheren, alsook inkoop en orderafhandeling. Oplossingen voor voorraadbeheer zorgen voor nauwkeurige realtime voorraadrapportage. Ook geeft het de mogelijkheid om deze essentiële gegevens over meerdere locaties en door de hele onderneming te distribueren. Gebruik Capterra om de juiste voorraadbeheer software voor jouw bedrijf in Nederland te vinden. Zie ook: voorraadbeheersystemen en supply chain management software.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Voorraadbeheer software met de meeste reviews van onze gebruikers

Lokale producten voor Nederland

Nederland Lokale producten weergeven

280 resultaten

Optimaliseer voorraadniveaus, maak meer winst en verlaag de kostprijs van verkochte goederen met NetSuite voorraadbeheer. Meer informatie over NetSuite
Met NetSuite Inventory Management hebt u één realtime weergave van de voorraad voor alle locaties en verkoopkanalen. Zo kunnen bedrijven de aanwezige voorraad verkleinen, zodat de cashflow groeit en voorraadtekorten worden voorkomen. Door voorraadniveaus te optimaliseren en producten via meerdere kanalen beschikbaar te stellen, helpt NetSuite Inventory Management de voorraadkosten laag te houden en tegelijkertijd de klantverwachtingen te overtreffen. Meer informatie over NetSuite

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Timly zorgt voor een 360°-overzicht van de volledige inventaris van je bedrijf en automatiseert het volgen van apparaten, tools, machines, faciliteiten en meer. Meer informatie over Timly
Met deze oplossing is voorraadbeheer en het volgen ervan eenvoudig. Timly zorgt voor een 360°-overzicht van de volledige inventaris van je bedrijf. Volg apparaten, tools, machines, faciliteiten en wagenparken op een efficiënte manier. Timly automatiseert alle processen die te maken hebben met fysiek voorraadbeheer: > Wat heb ik? > Waar is het? > Wie heeft het? > Planning: wanneer en waar? > Wanneer is de volgende service? > Onderhoud en reparaties. > Volg defecten. > Gebruiksgegevens. > Wat is het waard? Timly geeft je alle antwoorden met slechts één klik. Meer informatie over Timly

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Nederland Lokaal product
ChannelEngine koppelt de webshop of backend systemen van de onderneming met online marktplaatsen voor een grotere online afzetmarkt. Meer informatie over ChannelEngine
ChanelEngine biedt snelle toegang tot bekende, nationale en internationale, online marktplaatsen. Het platform is volledig te integreren met de software van de onderneming. De informatie wordt uit de webshop of het ERP-systeem opgehaald. Productinformatie en voorraadniveaus worden tussen alle geselecteerde marktplaatsen gesynchroniseerd. Bestellingen worden naar jouw backend systeem geleid. Nieuwe afzetkanalen kunnen snel worden toegevoegd, evenals product feeds. Meer informatie over ChannelEngine

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Nederland Lokaal product
Silvasoft - De best beoordeelde en meest complete bedrijfssoftware Meer informatie over Silvasoft
Silvasoft is een totaaloplossing voor ondernemend Nederland én België. De best beoordeelde en meest complete software voor onder andere: boekhouden, facturatie, voorraadbeheer, offertes & orders, projectbeheer, urenregistratie en meer. Silvasoft bied een configureerbaar pakket waarbij u zelf, per medewerker, kiest welke modules u wenst te gebruiken. De volgende modules zijn beschikbaar: - Boekhouden - Facturatie - Offertes & orders - Sales - CRM - Product- en voorraadbeheer - Magazijnbeheer - Projectbeheer - Taken / todo - Urenregistratie - HR Probeer het 30 dagen gratis uit en profiteer van alle voordelen, zoals: - Koppeling met alle banken in Nederland en België - Koppeling met Belastingdienst en Intervat - Automatische berekening btw-aangifte - Scan & herken - Mail & herken - iDeal betaallink op facturen - Meer dan 60 koppelingen met webshops, kassa systemen, PSPs en meer - 30 dagen gratis en vrijblijvend proberen - Maandelijks opzegbaar Meer informatie over Silvasoft

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Creëer een marktplaats vanuit je bestaande e-commerce store. Verkoop producten van meerdere leveranciers met geautomatiseerde bestelling, voorraad en betalingen. Meer informatie over Onport
Creëer een marktplaats vanuit je bestaande e-commerce store. Verkoop producten van meerdere leveranciers met geautomatiseerde bestelling, voorraad en betalingen. Meer informatie over Onport

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Nederland Lokaal product
Alles-in-één-software voor voorraadbeheer. Organiseer, plan en volg apparatuur, zodat je altijd weet wat er op voorraad beschikbaar is. Meer informatie over Rentman
Alles-in-één software voor voorraadbeheer. Betaal alleen voor de producten en add-ons die je nodig hebt. Controleer de apparatuurdoorstroming: Houd je voorraad bij met een tijdlijnweergave, zodat je altijd weet wat je magazijn in en uit gaat; besteed minder tijd aan het boeken van apparatuur: Bekijk beschikbaarheid, plan apparatuur en beheer onderhuur binnen enkele minuten; neem betere beslissingen: Voorkom tekorten, volg het gebruik van apparatuur en beheer reparaties, zodat je je bedrijf soepeler kunt runnen. Probeer het 30 dagen gratis. Meer informatie over Rentman

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Converteer meer klanten en laat je merk sneller groeien met Commerce Cloud, het toonaangevende e-commerceplatform. Meer informatie over Salesforce Commerce Cloud
Converteer meer klanten en laat je merk groeien met Salesforce Commerce Cloud, het toonaangevende e-commerceplatform. Converteer meer klanten met naadloze B2C e-commercetransacties. Probeer het vandaag nog gratis en geef je klanten dezelfde gemakkelijke, consument-achtige winkelervaringen die ze in hun persoonlijke leven ook hebben, altijd, overal, op elk apparaat. Meer informatie over Salesforce Commerce Cloud

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Nederland Lokaal product
Altijd inzicht en overzicht over het orderproces met ordermanagement in AFAS Software. Meer informatie over AFAS Software
Van bestelling tot levering: met de software van AFAS automatiseer en optimaliseer je alle administratieve processen. Zo bespaar je geld, energie én tijd. En dat creëert ruimte voor meer kwaliteit. AFAS Software is een familiebedrijf uit Nederland. Een beetje gek, een tikkeltje eigenwijs, maar vooral vol passie als het gaat om klanten en het inspireren van ondernemers. Meer informatie over AFAS Software

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Algo is een planningsplatform voor de toeleveringsketen dat je voorraad en vraag eenvoudig kan volgen over alle kanalen en locaties. Meer informatie over Algo
Algo is een planningsplatform voor de toeleveringsketen dat je voorraad en vraag eenvoudig kan volgen over alle kanalen en locaties. Het analytisch verrijkte platform voor supply chain planning combineert geïsoleerde bedrijfsgegevens en levert in realtime voorspellende analyses en inzichten, waardoor organisaties gegevensgestuurde beslissingen kunnen nemen die de groei en efficiëntie stimuleren. Het resultaat: moderne technologie en bedrijfsresultaatgerichte oplossingen die binnen enkele weken, niet maanden, echt ROI opleveren. Meer informatie over Algo

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Met Netstock kunnen bedrijven overschotten verminderen, voorraadtekorten minimaliseren en sneller bestellingen plaatsen. Meer informatie over Netstock
Netstock integreert naadloos in wijdverbreide ERP's, waardoor bedrijven hun voorraad kunnen optimaliseren. Door gebruik te maken van krachtige intelligentie in ERP-gegevens verhoogt Netstock de zichtbaarheid van voorraden, waardoor je sneller bestellingen kunt plaatsen, voorraadtekorten kunt minimaliseren, overtollige voorraad kunt verminderen en de capaciteitsplanning in je toeleveringsketen kunt optimaliseren. Met Netstock heb je altijd de juiste voorraad in de juiste hoeveelheid op het juiste moment. *Netstock is geen oplossing voor WMS of voorraadcontrole. Meer informatie over Netstock

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Geïntegreerde oplossing voor het beheer van reserveonderdelen, met gegevensreiniging en -beheer, voorraadbeheer en planning en sourcing. Meer informatie over Sparrow
Sparrow is een geïntegreerde oplossing voor het beheer van reserveonderdelen, met vier verschillende producten om reserveonderdelen met minimale inspanning te beheren. Sparrow.Clean is een op AI gebaseerde toepassing voor het opschonen en beheren van gegevens over reserveonderdelen. De oplossing maakt gebruik van grootschalige taalmodellen en gegevens van fabrikanten en leveranciers om de stamgegevens van reserveonderdelen te corrigeren, dubbele onderdelen te vinden en verouderde onderdelen te identificeren. Sparrow.Stockmanager is een gebruiksvriendelijke, mobielklare toepassing voor voorraadbeheer die speciaal is ontworpen voor het beheren van reserveonderdelen. Sparrow.Plan maakt gebruik van live gegevens en AI-algoritmen om optimale voorraadniveaus in te stellen en te handhaven, waarbij operationele vereisten en financiële beperkingen in balans worden gebracht. Sparrow.Pool biedt toegang tot een wereld aan inventaris, zowel op alle sites van het bedrijf als bij externe bedrijven en leveranciers. Sparrow integreert met wijdverbreide ERP's en wordt vaak gebruikt bij migratieprocessen (bijv. overgang naar S/4HANA). Sparrow wordt vertrouwd door wereldwijde fabrikanten zoals Bayer AG en Mahle GmbH. Meer informatie over Sparrow

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Gespecialiseerd in gecentraliseerd garantiebeheer met behulp van Blockchain- en AI-technologie voor een duurzame productie. Meer informatie over iWarranty
iWarranty is een softwaretool voor garantiebeheer van de volgende generatie. Bij iWarranty begrijpt men hoe belangrijk het is om producten van hoge kwaliteit te behouden en klanttevredenheid te garanderen. Daarom biedt iWarranty een breed scala aan diensten op het gebied van garantiebeheer die zijn afgestemd op de specifieke behoeften van klanten. Het team van experts kan je helpen je proces voor garantiebeheer te optimaliseren, de garantiekosten te minimaliseren en de klanttevredenheid te verbeteren met een positieve ervaring na aankoop. Meer informatie over iWarranty

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Webgebaseerde oplossing voor het beheren van orders en inventaris. Functies omvatten verkooporder, facturen, voorraadbeheer en QuickBooks-integratie. Meer informatie over Erplain
erplain, ontworpen voor kleine bedrijven met minder dan 10 werknemers, is een toepassing voor het beheren van orders en inventaris. Een abonnement kost $ 29 tot $ 99 per maand. Creëer verkooporders, facturen, bestellingen en genereer pdf’s; de voorraad wordt in realtime bijgewerkt. De oplossing biedt alle voordelen van online apps: samenwerking, mobiliteit, beveiliging en geen onderhoud. Het managen van bedrijven is al moeilijk genoeg zonder waardevolle tijd te verspillen aan onbetrouwbare of onbetaalbare systemen. Integratie met QuickBooks Online. Beschikbaar in het Engels en het Frans. Meer informatie over Erplain

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Nederland Lokaal product
eLabJournal is een volledig aanpasbare, veilige en conforme alles-in-één ELN die geschikt is voor elk biowetenschappelijk laboratorium voor onderzoek en ontwikkeling. Meer informatie over eLabJournal
eLabJournal is een alles-in-één ELN die volledig kan worden geconfigureerd voor de unieke behoeften van je laboratorium voor onderzoek en ontwikkeling. Het bevat ook modules voor het volgen van voorraad en voor protocolbeheer. Efficiënt documenteren, organiseren, doorzoeken en archiveren van je onderzoek-, steekproef- en protocolgegevens. eLabJournal is veilige en conforme software die geschikt is voor elk laboratorium. Verbeter je onderzoek met een gratis proefversie van 30 dagen of plan een live demo. Meer informatie over eLabJournal

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
MRPeasy is cloudgebaseerde, betaalbare en gebruiksvriendelijke voorraadsoftware voor fabrikanten en distributeurs met 10-200 medewerkers. Meer informatie over MRPeasy
MRPeasy maakt voorraadbeheer eenvoudig. Blijf op de hoogte van je productievoorraad, voorraadverplaatsingen, verzendingen, voorraadpartijen en serienummers volgen en nog veel meer. Alle transacties die in andere gebieden worden gedaan, hebben direct invloed op de voorraad. Sluit de inventaris nauw aan op je hele productieproces en verzend afgewerkte producten gemakkelijk. Start een gratis proefversie om MRPeasy te testen - 15 + 15 dagen gratis. Meer informatie over MRPeasy

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Voorraad- en orderbeheer voor groeiende bedrijven. Meer informatie over Zoho Inventory
Zoho Inventory is een online toepassing waarmee je bestellingen en voorraad kunt beheren. Met multichannel verkopen, verzendintegraties en krachtig voorraadbeheer, kun je nu je voorraad- en orderbeheer optimaliseren, vanaf de aankoop tot verpakking en betalingen. Meer informatie over Zoho Inventory

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
INTUENDI vermindert voorraadtekort en overtollige voorraad en vereenvoudigt het beheer van inkooporders met een betaalbare en gebruiksvriendelijke tool. Meer informatie over INTUENDI
INTUENDI is de toonaangevende cloudtool voor voorraadbeheer die is ontwikkeld om voorraadtekorten te verminderen, overtollige voorraad te minimaliseren en tegelijkertijd de omzet te verhogen. INTUENDI is betaalbaar en gebruiksvriendelijk, vermindert prognosefouten tot 82% en versnelt het beheerproces van inkooporders tot 6x. INTUENDI wordt aangedreven door AI en is ontworpen voor kleine en middelgrote bedrijven. Het biedt de juiste aanvullingssuggesties en het vertrouwen om de juiste SKU's op het juiste moment op de juiste plek te bewaren. Meer informatie over INTUENDI

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
De toonaangevende boekhoudsoftware voor kleine bedrijven. Directe toegang tot gegevens over klanten, verkopers en werknemers.
QuickBooks Enterprise is complete boekhoudsoftware voor de bouwsector die kan meegroeien met je bedrijf. Het biedt alle tools die je bedrijf nodig heeft, maar is toch eenvoudig te gebruiken. Je kunt je boekhouding organiseren, inventaris beheren, verkopen bijhouden en zelfs de loonlijst uitvoeren, maar dan voor een fractie van de kosten. Met QuickBooks Enterprise bespaar je duizenden dollars per jaar in vergelijking met soortgelijke oplossingen. Het is krachtig en flexibel en wordt ook geleverd in versies die zijn ontworpen om aan jouw specifieke behoeften te voldoen. Probeer het vandaag nog gratis uit. Meer informatie over QuickBooks Enterprise

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
monday.com Work OS biedt voorraadbeheer met aanpasbare functionaliteiten zonder code, tracking van inventaris en zendingen, automatiseringen en meer.
monday.com Work OS biedt cloudgebaseerd voorraadbeheer, zodat je moeiteloos je voorraad kunt beheren en optimaliseren. De functionaliteiten zonder code zijn zeer aanpasbaar, inclusief het bijhouden van inventaris, het volgen van zendingen en integraties met bestaande tools zoals CRM en Excel. Automatiseringen elimineren vervelende taken en verminderen het risico op fouten in je hele voorraadstroom. monday.com Work OS stelt teams in staat om oplossingen te creëren die passen bij hun manier van werken. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Gebruik de software en apps van Vagaro Salon om reserveringen aan te nemen, betalingen te verwerken, herinneringen te verzenden en je bedrijf te promoten. Startprijs: $ 25 per maand.
Verhoog je productiviteit en maak tijd vrij met Vagaro. Plan afspraken vanaf een desktop of gebruik de Vagaro Pro-app om klanten onderweg te beheren. Neem reserveringen aan op de beauty-marktplaats, je boekingspagina, Facebook, Yelp, Instagram of op je eigen website via de boekingswidget van Vagaro. Stuur geautomatiseerde herinneringen en e-mails. Beheer pakketten. Verwerk veilig betalingen. Vagaro Pro is de meest gedownloade/beoordeelde app voor Apple en Android. Prijzen vanaf $ 25 per maand. Meld je aan voor een gratis proefversie van 1 maand. Meer informatie over Vagaro

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Prachtige cloudgehoste online boekhoudsoftware voor kleine bedrijven. Altijd en overal toegang. Probeer nu de gratis proefversie!
Bekroonde online boekhoudsoftware ontworpen voor accountants en eigenaren van kleine bedrijven. Beschikbaar op alle computers of mobiele apparaten met een internetverbinding. Bedrijfsfinanciën en cashflow worden in realtime bijgewerkt. Importeert transacties van bankrekeningen. Onbeperkte gebruikersaanmeldingen. Integreert met meer dan 600 bedrijfstoepassingen van derden. Ondersteunt meerdere valuta's. Gegevens zijn toegankelijk via één grootboek, zodat accountants en klanten kunnen samenwerken op het gebied van financiën. Meer informatie over Xero

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Verwerk mobiele betalingen via chip- of mobiele kaartlezers met een creditcardverwerkingssysteem voor smartphones en tablets.
Verwerk mobiele betalingen via chip- of mobiele kaartlezers met een creditcardverwerkingssysteem voor smartphones en tablets. Meer informatie over PayPal Zettle

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Weebly helpt je je online store te starten en te laten groeien met stapsgewijze begeleiding, volledige SEO-optimalisatie, marketingtools en meer.
Weebly stelt iedereen in staat om zijn eigen online store te beginnen met samengestelde sjablonen, krachtige functies en geïntegreerde marketing. Meer dan 50 miljoen ondernemers over de hele wereld gebruiken Weebly om hun klantenbestand te vergroten, een wereldwijd publiek te bereiken en een website van hoge kwaliteit te creëren die goed werkt op elk apparaat. Weebly biedt een reeks prijsopties en is doorlopend de best beoordeelde mobiele app voor het ontwerpen van websites in de App Store en Google Play. Meer informatie over Weebly

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Software voor voorraadbeheer om voorraadniveaus te regelen, goederen en voorraad te controleren en verbruiksgoederen binnen en buiten het bedrijf te beheren.
Met deze toonaangevende software voor goederentracering kun je binnen je hele onderneming je voorraad en goederen beheren. Volg verkopers, verplaats de voorraad over locaties en maak aangepaste waarschuwingen voor lage voorraaddrempelwaarden aan voor een geoptimaliseerd voorraadbeheer. Scan streepjescodes, QR-codes en RFID-tags om massale acties uit te voeren en gebruik de mobiele apps om activiteiten te beheren terwijl je onderweg bent! Deze inkoopmodule maakt een snelle aanvulling van de voorraad mogelijk via PO's die je productcatalogus automatisch bijwerken. Probeer het gratis uit. Meer informatie over EZOfficeInventory

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen
Platform voor het bijhouden van de inventaris dat cloudgebaseerd is met mobiele apps (IOS/Android). Onbeperkt aantal gebruikers. Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo.
Asset Panda is een krachtig platform voor het bijhouden van de inventaris via de cloud/mobiele apps. Dit platform helpt mensen hun inventaris bij te houden, te beheren en te ondersteunen gedurende hun levenscyclus. Deze software is geconfigureerd voor de manier waarop klanten werken, is beveiligd en maakt gebruik van de mobiele apparaten die je werknemers al bij zich hebben. Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo. Meer informatie over Asset Panda

Functies

  • Prognose
  • Orderbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Rapportage en analyse
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Streepjescodes en tickets scannen

Kopersgids voor Voorraadbeheer software

Wat is voorraadbeheer software?

Voorraadbeheer software controleert de voorraad, en helpt organisaties bij het stroomlijnen van de inventarisatie en het organiseren van de orderverwerking. Deze systemen helpen bedrijven hun voorraad te optimaliseren en de efficiëntie van de supply chain te verbeteren. Geavanceerde systemen voor voorraadbeheer bieden realtime functies voor voorraadcontrole en -audit. Voorraadbeheer software wordt ook wel inventory management software genoemd.

Wat zijn de voordelen van voorraadbeheer software?

Welke methode voor handmatig voorraadbeheer je ook gebruikt, het is inefficiënt en tijdrovend. Deze methoden kunnen geen complexe taken aan zoals voorraadaudits, voorraadcontrole en het realtime bijhouden van de voorraad. Inefficiënt voorraadbeheer is slecht voor je bedrijf; een overtollige voorraad verhoogt je totale opslagkosten, terwijl onvoldoende voorraad leidt tot omzetverlies en een negatieve klantervaring.

Voorraadbeheer is een belangrijke factor die mede bepaalt of je een verkoop behaalt of deze verliest aan een concurrent, en voorraadbeheer software helpt je bedrijf dergelijk verlies te voorkomen en de daarmee samenhangende uitdagingen te overwinnen. 

Specifieke voordelen zijn:

  • verbeterd bijhouden van de voorraad;
  • minder incidenten van diefstal van de voorraad;
  • verbeterd inzicht in de supply chain voor je leveranciers;
  • verbeterde financiële prestaties;
  • nauwkeurige boekhouding en financiële rapportage.

Welke algemene functies heeft voorraadbeheer software?

  • Voorraadaudit:  het uitvoeren van periodieke beoordelingen van voorraadgegevens en het waarschuwen van management over eventuele verschillen of procesafwijkingen.
  • Voorraadcontrole: het optimaliseren van voorraadniveaus en het verminderen van over- en onderbevoorrading. 
  • Productcategorisering:  het controleren van de voorraad op basis van bepaalde producteigenschappen zoals gewicht, lengte, partij, batch, datum en serienummer.
  • Beheer van inkooporders: het aanmaken, beoordelen en wijzigen van papierloze inkooporders van leveranciers. 
  • Rapportage/analyse:  het samenvatten en analyseren van de voorraadprestaties. Sommige geavanceerde platforms bieden realtime tools voor het vastleggen en visualiseren van gegevens.
  • Zoeken/filteren:  het zoeken van producten op basis van functies zoals locatie, producttype, serienummer en grootte.

Welke overwegingen zijn er bij de aankoop van voorraadbeheer software?

  • Integratie met boekhoudprogramma's: systemen voor voorraadbeheer werken nauw samen met boekhoudplatforms. Audits en controle van de voorraad zijn belangrijke functies die worden aangedreven door de integratie met de boekhoudoplossing. Vraag de leverancier bij aankoop van voorraadsoftware over integraties van derden en zoek naar een oplossing die kan worden geïntegreerd met het huidige (of favoriete) boekhoudsysteem.
  • Totale eigendomskosten: verschillende systemen voor voorraadbeheer bieden verschillende tariefmodellen, waardoor een directe vergelijking soms moeilijker wordt. Bepaalde leveranciers brengen kosten in rekening voor productondersteuning, gegevensopslag, training, implementatie, upgrades en meer. Neem vóór de aanschaf van een oplossing contact op met de leverancier en bereken de totale eigendomskosten op basis van de behoeften van het bedrijf.
  • Leveranciers voegen geavanceerde gegevensanalyse toe voor een betere voorraadcontrole: de laatste jaren hebben de technologieën voor gegevensanalyse grote vooruitgang geboekt. Als reactie hierop integreren leveranciers van systemen voor voorraadbeheer tegenwoordig geavanceerde modules voor gegevensanalyse in hun producten, zoals gegevensvisualisatie, realtime toegang tot gegevens, en meerdere gegevensverbindingen. Gegevensanalyse helpt leidinggevenden bij het nemen van corrigerende maatregelen in het geval van afwijkende prestaties.
  • Het Internet of things wordt nu echt: in de komende jaren zal het IoT (Internet of things) bedrijven meer gaan bieden dan alleen de hype die er tot nu toe is geweest. Volgens een Engelstalig rapport van Capterra over technologietrends is 73% van de kleine bedrijven zelfs van plan om het IoT binnen de komende twee jaar te gaan gebruiken. Het IoT wordt nu werkelijkheid met de lancering van producten zoals BlackBerry Radar, met geavanceerde tracking- en sensormogelijkheden, en slimme vuilniscontainers, die via wifi de volumestatus delen (waarmee wordt aangegeven hoe "vol" de containers zijn) om de routes van de vuilnisophalers te optimaliseren.