Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen

GAM (Global Account Management)

Global Account Management (GAM) is een methode waarmee verkopers langetermijnrelaties ontwikkelen en onderhouden met grote wereldwijde klanten om nieuwe zakelijke kansen te creëren en de inkomsten te verhogen. Met GAM richt de leverancier zich m.b.t. verkoop, marketing en dienst op zijn belangrijkste klanten. Deze klanten zijn van cruciaal belang voor zijn toekomst, omdat zij op den duur grote hoeveelheden kunnen afnemen. GAM vergemakkelijkt de ontwikkeling van een effectieve klantrelatie op lange termijn en kent de volgende kenmerken: wereldwijde accountmanagers, een internationaal klantenbestand, uniforme handelsvoorwaarden, gestandaardiseerde producten, dienstverlening van hoge kwaliteit en een sterk ondersteunend netwerk.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de GAM (Global Account Management)

Mkb-bedrijven met internationale klanten zouden een GAM-strategie kunnen overwegen om strategische partnerschappen en klantrelaties aan te gaan. Een CRM-systeem kan GAM voor mkb-bedrijven vaak vergemakkelijken.

Gerelateerde termen