Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
Verkoopteamstructuur
Een verkoopteamstructuur verwijst naar de manier waarop een bedrijf zijn verkoopteam organiseert. Een bedrijf kan bijvoorbeeld werknemers hebben in verschillende verkoopgerelateerde rollen, afdelingen en locaties. Bedrijven organiseren hun verkoopteams op een bepaalde manier, zodat ze hun productiviteit kunnen maximaliseren, resources kunnen stroomlijnen, arbeidskosten kunnen beperken en succesvolle werkstromen kunnen handhaven. Bij het opzetten van een verkoopteamstructuur kan een organisatie een verkoopdekkingsmodel gebruiken dat verkoopmedewerkers en andere medewerkers in bepaalde rollen of locaties plaatst, zodat ze zich op de meest waardevolle accounts kunnen richten.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Verkoopteamstructuur
Door verkoopteams te structureren op basis van rol, product, plaats of andere factoren, kunnen mkb-bedrijven uitbreiden naar nieuwe markten en succes boeken in hun verkoop. De juiste verkoopteamstructuur kan ook de samenwerking en communicatie tussen medewerkers en managers verbeteren.
Gerelateerde termen
- MQL (Marketing-Qualified Lead)
- Accountplanning
- Marketingkanaal
- Kanaalpartner
- CSO (Chief Sales Officer)
- Digitale handel
- Kostenoptimalisatie
- SQL (Sales-Qualified Lead)
- E-business
- S&OP (Sales and Operations Planning) SOD (System Of Differentiation)
- AE (Account Executive)
- Verkoopanalyse
- Verkoopautomatisering
- Direct kanaal
- Commerce platform server
- CPGA (Cost Per Gross Add)
- ASP (Average Selling Price)
- Categoriebeheer
- Account-based marketing
- BRE (Business Rule Engines)