RFP (Request for Proposal)
Een RFP (Request for Proposal) is een zakelijk document waarin een project en de vereisten en doelstellingen ervan openbaar worden aangekondigd. Het wordt gebruikt om voorstellen of biedingen van gekwalificeerde leveranciers te vragen voor zakelijke oplossingen voor een organisatie of overheidsinstantie. Het RFP vermeldt de contractvoorwaarden en de details van het biedingsproces. Het bevat een duidelijke en beknopte beschrijving van de projectdoelen en verwachte resultaten, de projecttijdlijn, het evaluatievenster, de notificatie- of selectiedatum en een voltooiingsdatum van het project. Het RFP-proces helpt bij het evalueren van de haalbaarheid van de ingediende biedingen, de financiële gezondheid van de bieder en diens vermogen om het project met succes tot een goed einde te brengen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de RFP (Request for Proposal)
Met een goed gedocumenteerd RFP-proces kunnen mkb-bedrijven concurrerender bieden, wat uiteindelijk resulteert in het verkrijgen van de meest ideale contractant voor het project.
Gerelateerde termen
- MQL (Marketing-Qualified Lead)
- Accountplanning
- Marketingkanaal
- Kanaalpartner
- CSO (Chief Sales Officer)
- Digitale handel
- Kostenoptimalisatie
- SQL (Sales-Qualified Lead)
- E-business
- S&OP (Sales and Operations Planning) SOD (System Of Differentiation)
- AE (Account Executive)
- Verkoopanalyse
- Verkoopautomatisering
- Direct kanaal
- Commerce platform server
- CPGA (Cost Per Gross Add)
- ASP (Average Selling Price)
- Categoriebeheer
- Account-based marketing
- BRE (Business Rule Engines)