BPR (Business Process Re-engineering)

BPR (Business Process Re-engineering) is een bedrijfsmanagementstrategie waarbij de bestaande bedrijfsprocessen en -systemen van een organisatie worden geanalyseerd. Mkb-bedrijven kunnen deze strategie gebruiken om: - nieuwe bedrijfsprocessen en systemen te ontwerpen; - ontwerpen te testen, te simuleren en er prototypen van te maken voordat ze worden uitgevoerd; - het bedrijfsimplementatieproces te beheren.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de BPR (Business Process Re-engineering)

Mkb-bedrijven kunnen BPR gebruiken om de operationele kosten te verlagen, de klantenbinding te verbeteren, handmatige taken te automatiseren, de omzet te verhogen en de kwaliteit van producten en diensten te verbeteren. Stel dat een mkb-bedrijf met fysieke vestigingen producten op het internet wil verkopen. De detailhandelaar zou BPR kunnen gebruiken om bestaande verkoopprocessen te analyseren, nieuwe strategieën voor e-commerce te ontwerpen en nieuwe online-only producten te testen alvorens ze op zijn website te verkopen. Een ander voorbeeld van BPR is een onafhankelijke bank die de eigen kernprocessen herziet om de productiviteit te verbeteren en meer waarde te leveren aan de klanten.

Gerelateerde termen