Best practice

Een best practice is een methode die door een organisatie wordt gebruikt om betere resultaten te behalen dan met andere, soortgelijke technieken. Best practices kunnen de kosten en risico's verminderen en verantwoordelijkheden zoals Service Level Agreements verbeteren, waardoor ze de voorkeursmethode worden bij het uitvoeren van een specifieke taak. Mkb-bedrijven maken gebruik van best practices om bepaalde doelstellingen te bereiken: - Een financieel bedrijf zou regelmatig persoonlijke vergaderingen met medewerkers kunnen houden om de communicatie en samenwerking te verbeteren. Managers vinden deze vergaderingen een betere manier om te communiceren dan videoconferenties of e-mail. - Detailhandelaren kunnen werknemers belonen die hun maandelijkse verkoopquota halen. Managers maken gebruik van deze best practice omdat het de bedrijfscultuur en de tevredenheid van de werknemers verbetert.  - Een marketingbureau kan Facebook gebruiken om de producten en diensten van zijn klanten te promoten omdat het denkt dat het socialemediaplatform de meeste klanten bereikt.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Best practice

Een mkb-bedrijf wil misschien zelf strategieën voor best practices ontwikkelen om de kosten te drukken, technologie doeltreffender te gebruiken of de klantenservice te verbeteren.

Gerelateerde termen