Spraakdiensten voor consumenten
Spraakdiensten voor consumenten zijn analoge of digitale telecommunicatieverbindingen die aan eindgebruikers worden geleverd. Traditioneel werden telefoongesprekken gevoerd via een PSTN (Public Switched Telephone Network) of vaste telefoon. Spraakoproepen via internet of andere IP-netwerken vinden plaats via VoIP-verbindingen (Voice over IP). Voor beide systemen is een bijbehorend telefoonnummer vereist.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Spraakdiensten voor consumenten
VoIP biedt veel voordelen ten opzichte van PSTN, waaronder auto-attendants, gespreksopname, doorschakelen, aangepaste nummerweergave en voicemail naar e-mail. De meeste consumenten met VoIP hebben echter nog een PSTN-lijn. Voor aanbieders omvatten de inkomsten uit spraakdiensten de som van PSTN- en VoIP-aansluitingen. Mkb’s kunnen een positieve impact hebben op hun klanten door gebruik te maken van een VoIP- of cloudgebaseerd telefoonsysteem.
Gerelateerde termen
- EIM (Enterprise Information Management)
- Digital Twin
- POC (Proof of Concept)
- CPE (Customer Premises Equipment)
- ACR (Automatic Content Recognition)
- Digitaal
- Groupware
- Impliciete kennis
- VOD (Video On Demand)
- Werken op afstand
- PX (Private Exchange)
- Digitale bedrijfsactiviteiten
- Spraakdiensten voor consumenten
- Digitale werkplek
- Innovatiebeheer
- CCM (Customer Communications Management)
- Digitale transformatie
- KM (Kennismanagement)
- Digitalisering
- FTP (File Transfer Protocol)