Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Spraakdiensten voor consumenten

Spraakdiensten voor consumenten zijn analoge of digitale telecommunicatieverbindingen die aan eindgebruikers worden geleverd. Traditioneel werden telefoongesprekken gevoerd via een PSTN (Public Switched Telephone Network) of vaste telefoon. Spraakoproepen via internet of andere IP-netwerken vinden plaats via VoIP-verbindingen (Voice over IP). Voor beide systemen is een bijbehorend telefoonnummer vereist.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Spraakdiensten voor consumenten

VoIP biedt veel voordelen ten opzichte van PSTN, waaronder auto-attendants, gespreksopname, doorschakelen, aangepaste nummerweergave en voicemail naar e-mail. De meeste consumenten met VoIP hebben echter nog een PSTN-lijn. Voor aanbieders omvatten de inkomsten uit spraakdiensten de som van PSTN- en VoIP-aansluitingen. Mkb’s kunnen een positieve impact hebben op hun klanten door gebruik te maken van een VoIP- of cloudgebaseerd telefoonsysteem.

Gerelateerde termen

Gerelateerde categorieën