Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
Cost to Serve
Cost to Serve meet de winstgevendheid van het bedienen van klanten of het produceren van een product. Winstgevendheid kan worden berekend op basis van klant, product, proces, faciliteit of andere factoren. Uiteindelijk vertegenwoordigt het de waarde van een klant voor een bedrijf.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Cost to Serve
Bedrijven gebruiken een cost to serve analyse om te bepalen of klanten, producten en marktroutes winstgevend zullen zijn. Deze feiten dienen als basis voor het nemen van zakelijke beslissingen die relevant zijn voor een bepaalde klant. Bedrijven kunnen de informatie gebruiken om de kosten van de dienstverlening te verlagen en de winst te verhogen.
Gerelateerde termen
- Tokenisatie
- ROIT (Return on Information Technology)
- SAC (Subscriber Acquisition Cost)
- ETRM (Energy Trading and Risk Management)
- CRO (Chief Revenue Officer)
- Core Banking System
- R2R (Record to Report)
- Fintech
- FMS (Financieel managementsysteem)
- Business Capability Modeling
- Kapitaaltoewijzing
- Samengesteld jaarlijks groeipercentage
- Netto contante waarde
- Hedgefonds
- Gateway
- VAA-kosten (Verkoop-, algemene en administratieve)
- ROE (Return on Equity)
- FP&A (Financial Planning and Analysis)
- DCA (Dollar-Cost Averaging)
- Procure-to-pay-oplossing