Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
SAC (Subscriber Acquisition Cost)
Subscriber Acquisition Cost zijn de door een organisatie berekende kosten voor het werven van nieuwe abonnees. Om deze kosten te berekenen, worden de verkoopkosten en de marketingkosten bij elkaar opgeteld en vervolgens gedeeld door het aantal nieuwe abonnees. Het is een belangrijke maatstaf voor bedrijven van elke omvang, omdat ze daarmee hun ROI (Return On Investment) kunnen bepalen voor om strategische en winstgevende marketingbeslissingen te kunnen nemen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de SAC (Subscriber Acquisition Cost)
SAC wordt gebruikt door mkb-bedrijven die abonnementsdiensten aanbieden. Het kan ook nuttig zijn voor een bedrijf dat het aantal volgers op sociale media wil vergroten en daarvoor heeft geïnvesteerd in socialemedia-advertenties of andere vormen van marketing. Deze metriek zorgt ervoor dat mkb-bedrijven op koers blijven met hun budget en kan inzicht geven in de vraag of recente marketinginspanningen al dan niet succesvol zijn geweest.
Gerelateerde termen
- Tokenisatie
- ROIT (Return on Information Technology)
- SAC (Subscriber Acquisition Cost)
- ETRM (Energy Trading and Risk Management)
- CRO (Chief Revenue Officer)
- Core Banking System
- R2R (Record to Report)
- Fintech
- FMS (Financieel managementsysteem)
- Business Capability Modeling
- Kapitaaltoewijzing
- Samengesteld jaarlijks groeipercentage
- Netto contante waarde
- Hedgefonds
- Gateway
- VAA-kosten (Verkoop-, algemene en administratieve)
- ROE (Return on Equity)
- FP&A (Financial Planning and Analysis)
- DCA (Dollar-Cost Averaging)
- Procure-to-pay-oplossing