Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
Programmatisch adverteren
Programmatisch adverteren is het kopen en verkopen van online advertenties (zoals banners op websites) via een beurs. Met dit soort reclame kunnen marketeers zich met gedetailleerdere parameters op hun klanten richten. Platforms voor programmatisch adverteren bieden marketeers toegang tot gegevensleveranciers die doelgroepen indelen op basis van gedeelde kenmerken, wat leidt tot gerichtere en gepersonaliseerde reclame.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Programmatisch adverteren
Programmatisch adverteren is voordelig voor kleine bedrijven die een klantenbestand proberen op te bouwen. Dit biedt een groot bereik waardoor deze bedrijven zich kunnen richten op klanten die in hun producten en diensten geïnteresseerd zijn. Deze vorm van adverteren is ook schaalbaar in zijn prijsstelling, zodat kleine bedrijven kunnen budgetteren en niet te veel hoeven uitgeven aan campagnes.
Gerelateerde termen
- AMR (Adaptive Multirate)
- Big data
- Programmatisch adverteren
- Verloop
- BAM (Business Activity Monitoring)
- Ad tech
- Software as a Service (SaaS)
- EPM (Enterprise Performance Management)
- Casemanagement-oplossingen
- Warmtekrachtkoppeling
- Elektronisch afval (e-waste)
- 3D PV-apparaten (Photovoltaic)
- DPMO (Defects Per Million Opportunities)
- Groen geld
- DAB (Digital Audio Broadcasting)
- DAB+ (Digital Audio Broadcasting Plus)
- Blu-ray
- CPM (Corporate Performance Management)
- Kosten-per-klik
- Passantenanalyse