Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
Passantenanalyse
Passantenanalyse is een methode om te bepalen hoeveel mensen er op een bepaald moment door een gebied lopen of er wachten. Het kan voetgangerspatronen volgen op drukke plaatsen zoals winkelcentra of luchthavens, en bedrijven helpen beslissingen te nemen over zaken als personeelsbezetting tijdens piekuren waar de analyse lange wachttijden in de rij heeft aangetoond.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Passantenanalyse
Mkb-bedrijven kunnen passantenanalyse van het aantal bezoekers gebruiken om hun resultaten te verbeteren door betere beslissingen te nemen over wanneer winkels te openen en te sluiten of reclamecampagnes te voeren. Deze informatie kan ook gebruikt worden om de personeelsbezetting te beheren, wat de arbeidskosten vermindert en tegelijk de verkoop per werknemer per uur maximaliseert. Passantenanalyse kan detailhandelaars inzicht geven in bedrijfsgebieden, zoals voorraadbeheer, beheer van de toeleveringsketen en marketingcampagnes, door het voetverkeer in de winkel te vergelijken met de conversiepercentages.
Gerelateerde termen
- AMR (Adaptive Multirate)
- Big data
- Programmatisch adverteren
- Verloop
- BAM (Business Activity Monitoring)
- Ad tech
- Software as a Service (SaaS)
- EPM (Enterprise Performance Management)
- Casemanagement-oplossingen
- Warmtekrachtkoppeling
- Elektronisch afval (e-waste)
- 3D PV-apparaten (Photovoltaic)
- DPMO (Defects Per Million Opportunities)
- Groen geld
- DAB (Digital Audio Broadcasting)
- DAB+ (Digital Audio Broadcasting Plus)
- Blu-ray
- CPM (Corporate Performance Management)
- Kosten-per-klik
- Passantenanalyse