Kosten-per-klik
Kosten-per-klik is een maatstaf die wordt gebruikt bij het verwijzen naar digitale advertenties. Een bedrijf betaalt voor elke keer dat een potentiële klant op de advertentie klikt die voor hem of haar is ontworpen en weergegeven. De kosten-per-klik is hoeveel die prijs voor elke klik zal zijn. Een organisatie betaalt pas wanneer de advertentie ook daadwerkelijk is "gebruikt" of aangeklikt.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Kosten-per-klik
Kleine bedrijven kunnen enorme waarde halen uit digitale advertenties die gebruikmaken van kosten-per-klik-statistieken. Ze zijn meestal beter gericht dan uitgezonden advertenties. Kleine bedrijven kunnen er beter mee concurreren met hun grotere tegenhangers, omdat ze in staat zijn om relevante doelgroepen hun content te laten zien voor een betaalbaardere prijs, omdat ze alleen betalen wanneer er daadwerkelijk op de advertentie wordt geklikt.
Gerelateerde termen
- AMR (Adaptive Multirate)
- Big data
- Programmatisch adverteren
- Verloop
- BAM (Business Activity Monitoring)
- Ad tech
- Software as a Service (SaaS)
- EPM (Enterprise Performance Management)
- Casemanagement-oplossingen
- Warmtekrachtkoppeling
- Elektronisch afval (e-waste)
- 3D PV-apparaten (Photovoltaic)
- DPMO (Defects Per Million Opportunities)
- Groen geld
- DAB (Digital Audio Broadcasting)
- DAB+ (Digital Audio Broadcasting Plus)
- Blu-ray
- CPM (Corporate Performance Management)
- Kosten-per-klik
- Passantenanalyse