CPM (Corporate Performance Management)

CPM (Corporate Performance Management) verwijst naar de methoden, strategieën, systemen en andere processen die worden gebruikt om de algemene bedrijfsprestaties van een onderneming te analyseren en te beheren. CPM gebruikt een geïntegreerde aanpak die elk aspect van de bedrijfsprestatie omvat, inclusief bedrijfsplanning, budgettering, verkoop en operations, marketing en HR.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de CPM (Corporate Performance Management)

Voor bedrijven kunnen CPM-strategieën bestaan uit het vaststellen van doelstellingen en het creëren van bedrijfsmodellen, het analyseren van operationele strategieën en het vergelijken van prestaties vroeger en nu. Een goede CPM-strategie kan problemen en moeilijkheden opsporen en oplossingen aanreiken om verouderde methoden te herzien, de efficiëntie te verbeteren en de productiviteit te vergroten. Veel bedrijven investeren ook in CPM-software, die kan helpen deze strategieën te richten op cruciale gebieden die verbetering behoeven. Met het oog daarop kan CPM-software bijzonder doeltreffend zijn voor budgettering, bedrijfsplanning, marketing en verkoopprognoses.

Gerelateerde termen