Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
Paid Social
Paid Social is een praktijk die wordt gebruikt in marketing en reclame waarbij betaalde advertenties of gesponsorde content worden weergegeven op socialemediaplatforms. Het doel is om een specifiek publiek te bereiken om een product of service te promoten, of om de naamsbekendheid te vergroten. Paid Social maakt doorgaans gebruik van een kosten-per-klik betaalmethode (CPC), waarbij de makers van de advertenties worden betaald op basis van het aantal klikken.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Paid Social
Het vergroten van naamsbekendheid, klantenbinding en conversiepercentages via organische sociale media kost tijd. Mkb’s kunnen de strategische campagnes voor Paid Social gebruiken om deze doelen sneller te bereiken. Een van de meest populaire benaderingen van de afgelopen jaren is het gebruik van “social media influencers”. Deze beïnvloeders hebben een grote aanhang en worden betaald door mkb’s om hun product of diensten op sociale media te promoten. Op hun beurt krijgen mkb’s veel meer bekendheid dan ze zouden krijgen via basispromoties op hun sociale-media-accounts.
Gerelateerde termen
- Tokenisatie
- ROIT (Return on Information Technology)
- SAC (Subscriber Acquisition Cost)
- ETRM (Energy Trading and Risk Management)
- CRO (Chief Revenue Officer)
- Core Banking System
- R2R (Record to Report)
- Fintech
- FMS (Financieel managementsysteem)
- Business Capability Modeling
- Kapitaaltoewijzing
- Samengesteld jaarlijks groeipercentage
- Netto contante waarde
- Hedgefonds
- Gateway
- VAA-kosten (Verkoop-, algemene en administratieve)
- ROE (Return on Equity)
- FP&A (Financial Planning and Analysis)
- DCA (Dollar-Cost Averaging)
- Procure-to-pay-oplossing