Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen

Event management software

Met event management software kun je de marketing, registratie, coördinatie en planning van evenementen automatiseren. Event planners gebruiken software voor event management om vergaderingen en evenementen beter te plannen en beheren, inclusief marketing, bezoekersregistratie, het maken van badges, het aanmaken van kalenders en het beheer van de locatie. Deze toepassingen bieden ook verschillende soorten selfservice-functies voor event bezoekers, zoals online registratie, levering van content en betaling van vergoedingen.Zie ook: registratie software en ticketing systemen.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Event management software met de meeste reviews van onze gebruikers

Lokale producten voor Nederland

Nederland Lokale producten weergeven
229 resultaten
LineUpr is het eenvoudigste doe-het-zelfprogramma om mobiele evenementen-apps te maken. Ga direct aan de slag en creëer binnen enkele minuten een volledig functionele app. Meer informatie over LineUpr
LineUpr is het snelste platform voor het ontwikkelen van mobiele evenementen-apps voor conferenties, jaarvergaderingen, topconferenties en meer. Maak binnen enkele minuten apps en publiceer ze meteen. Geen codeer- of ontwerpvaardigheden vereist. Maak je agenda, sprekers en sponsors bekend. Gebruik enquêtes om waardevolle evenementgegevens te verzamelen en live peilingen om deelnemers te betrekken. LineUpr is de uitgelezen tool voor meer dan 5000 klanten, van grote ondernemingen tot lokale non-profitorganisaties. Ga naar de website om LineUpr gratis te testen! Meer informatie over LineUpr

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
Volledig evenementbeheer, van op maat gesneden registratie en realtime inzicht in gegevens tot multitrack-sessies en beveiligde betalingen. Meer informatie over idloom
idloom is een wijdverbreid platform voor het beheren van evenementen, speciaal ontworpen om elke fase van het plannen van evenementen te stroomlijnen en te optimaliseren. Van de eerste registratie en de aanpasbare ticketing tot de analyse van het evenement na afloop, idloom biedt ongeëvenaarde precisie en flexibiliteit. Maak visueel aantrekkelijke websites voor evenementen met sessieagenda's, profielen van sprekers en sponsorreclame voor een gepolijste, professionele uitstraling. Met functies als geautomatiseerde facturatie, btw-beheer en veilige betalingsopties vereenvoudigt idloom zelfs complexe financiële logistiek. Met ondersteuning voor conferenties met meerdere tracks, bedrijfsworkshops en grootschalige bijeenkomsten is idloom geschikt voor elk type evenement. Met de geavanceerde trajecten en realtime inzichten van het platform kunnen organisatoren bezoekers volgen, ervaringen personaliseren en datagestuurde beslissingen nemen. idloom integreert naadloos met bestaande technische stacks en biedt ook beveiliging en naleving op het hoogste niveau, waardoor het een vertrouwde keuze is voor organisaties van elke omvang. Meer informatie over idloom

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
SCOOCS: een volledig aanpasbaar, zeer interactief en volledig AVG-conform alles-in-één-platform voor je virtuele en hybride evenementbehoeften. Meer informatie over SCOOCS
SCOOCS is een boeiend, immersive, alles-in-één-platform voor evenementenbeheer met een focus op duurzaamheid. Of je nu een webinar plant voor 30 deelnemers, een productroadshow voor 3000 of een internationaal jaarlijks forum voor 100.000, met SCOOCS creëer en beheer je een AVG-conform, aanpasbaar, meertalig evenement. Functies: livestreaming, videoruimtes, stands voor exposanten, academische posters, AI-matchmaking, netwerktafels, koolstofberekening en meer. Meer informatie over SCOOCS

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
Populaire softwareoplossing voor evenementen met CRM, boeking, registratie, mobiel, website, rapportage en financiële tools. Meer informatie over Momentus Technologies (formerly Ungerboeck)
Ungerboeck is het meest toonaangevende platform voor evenementtechnologie ter wereld en heeft meer dan 50.000 gebruikers in meer dan 50 landen. Met dit end-to-end platform voor evenementbeheer heb je uitgebreide realtime evenementinformatie altijd binnen handbereik. Dankzij de innovatieve tools is je team beter op de hoogte, voor een hogere mate van samenwerking en service. Dit branchespecifieke platform maakt flexibele en transparante processen mogelijk waarmee organisaties waardevolle ervaringen kunnen bieden aan hun klanten en deelnemers. Meer informatie over Momentus Technologies (formerly Ungerboeck)

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
Intuïtieve software voor online evenementenregistratie voor het organiseren van conferenties, trainingscursussen, workshops en andere evenementen. Meer informatie over Konfeo
Konfeo is software voor evenementregistratie waarmee je snel een evenement kunt creëren en gebruikers zich kunnen aanmelden en tickets kunnen betalen. Of je nu een groot congres, sport- of muziekevenement of een kleinere activiteit organiseert, zoals een professionele cursus of workshop, Konfeo is de perfecte oplossing. Meer dan 4500 organisatoren van evenementen en meer dan 500.000 deelnemers werken al met de software. Konfeo is een zeer intuïtieve, geavanceerde applicatie voor een efficiënt beheer van elk type evenement. Meer informatie over Konfeo

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
Beheer elk onderdeel van je evenement zonder de klantenservice te bellen. Volledige mobiel responsieve backend met twee gebruikerstypeniveaus. Meer informatie over Swoogo
Swoogo is software voor evenementenbeheer waarmee organisatoren van evenementen effectieve persoonlijke, virtuele en hybride evenementen kunnen organiseren. Het platform biedt een goede ervaring waarmee je herhaaldelijk ROI-positieve evenementen voor je deelnemers kunt creëren. Het platform omvat een onbeperkt aantal evenementen en registraties, gepersonaliseerde registratiestromen, ingebouwde deelnemersanalyse, naadloze CRM- en betalingsintegraties, marketingtools voor websites en e-mail met automatisering en eersteklas klantenondersteuning. Meer informatie over Swoogo

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
Er is al een flink aantal bedrijven dat Bitrix24 gebruikt als gratis software voor evenementenbeheer, omdat het wordt geleverd met alle vereiste tools. Meer informatie over Bitrix24
Er is al een flink aantal bedrijven dat Bitrix24 gebruikt als gratis software voor evenementenbeheer, omdat het wordt geleverd met alle vereiste tools. Ten eerste is er de module voor CRM en clientbeheer, waarmee je offertes en facturen kunt maken, e-mails kunt verzenden en leveranciers kunt beheren. Ten tweede zijn er gedeelde agenda's, waarmee je meerdere locaties kunt inplannen en boeken. Ten derde is er een module voor projectmanagement, evenals taaksjablonen die organisatoren gebruiken om het grondpersoneel te beheren. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
RSVPify is een toonaangevend evenementbeheer- en ticketplatform dat helpt om evenementen te stroomlijnen, van gastenregistratie tot en met de start. Meer informatie over RSVPify
Beheer moeiteloos grote en kleine evenementen en hou je merk in de schijnwerpers. Duizenden ondernemingsfuncties en -tools, waaronder e-mail-uitnodigingen, online registratie en RSVP's, aangepaste gegevensverzameling, gastenlijstbeheer, menuvoorkeuren, sub-evenementbeheer, privacy/exclusiviteit van evenementen, slepen en neerzetten van zitplaatsen, inchecken en nog veel meer. Meer informatie over RSVPify

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
Nunify is een evenementenplatform dat wordt vertrouwd door meer dan 10.000 merken. Het beheert evenementen moeiteloos, zodat je bezoekersbeheer en het engagement van bezoekers soepel verlopen. Meer informatie over Nunify
Nunify is een krachtig platform voor evenementenbeheer dat wordt gebruikt door meer dan 10.000 merken wereldwijd. Het stroomlijnt en beheert evenementen van begin tot eind. Nunify biedt alle technologie die je nodig hebt om de volledige levenscyclus van een evenement met gemak te beheren. Wat onderscheidt Nunify? (1) Doe-het-zelf en gemakkelijk te gebruiken: Beheer evenementen zonder technische expertise. (2) Flexibele branding: Pas de evenementbeleving volledig aan op verschillende platforms. (3) Gratis abonnement beschikbaar: Organiseer evenementen zonder kosten vooraf. De belangrijkste functionaliteiten in een oogopslag - Evenementenplanning en -budgettering - Evenementmarketing en e-mailers - Registratie en ticketverkoop - RSVP en gastenbeheer - Merkeigen websites en evenement-apps (iOS, Android, web) - On-site inchecken en badges afdrukken - Agenda- en contentbeheer - Exposantenoplossingen – lead capture - Netwerken en betrokkenheid (peilingen, vraag-en-antwoordsessies, gamification) - Virtuele evenementen en webinars - AI-aangedreven analyse en ROI-tracking - en nog vele andere functionaliteiten. Nunify voldoet aan SOC-2, ISO 27001, AVG, CCPA en PCI. Ondersteuning voor Nunify is 24x7 wereldwijd beschikbaar. Meer informatie over Nunify

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
Krijg de vrijheid om je eigen verbluffende website voor e-commerce te maken, precies zoals jij het wilt – en helemaal gratis.
Maak gratis een aantrekkelijke, professionele website met de website-ontwerpfunctie van Wix. Er zijn een aantal verschillende manieren waarop je je site kunt bouwen: Wix Artificial Design Intelligence, Wix Editor en Wix Code. Deze oplossing is geschikt voor iedereen, of je nu voor het eerst een site bouwt of al een echte pro bent. Met Wix ADI bouw je een unieke site met professionele tekst, afbeeldingen en meer. Wix Editor geeft je ontwerpvrijheid met geavanceerde functionaliteit en eenvoudig slepen en neerzetten. En met Wix Code kun je een ultramoderne website en apps creëren. Meer informatie over Wix

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
Voer gesprekken met iedereen via elke desktop, browser, mobiele telefoon of videoapparaat overal ter wereld.
Elke maand vertrouwen 113 miljoen professionals op WebEx om samen te werken en projecten sneller vooruit te helpen. Nu kunnen teams met iedereen samenwerken, vanuit een browser, een mobiel apparaat of een videosysteem. WebEx Meeting Center biedt geïntegreerde audio-, video- en contentuitwisseling. Hou gesprekken privé met zeer veilige WebEx-vergaderingen van de Cisco-samenwerkingscloud. Meer informatie over Webex Suite

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
Video-webinarsoftware met HD-schermdeling, hostcontrole, dialoogvenster met vragen en antwoorden en rapportage na het webinar.
Video-webinarsoftware met HD-schermdeling, hostcontrole, dialoogvenster met vragen en antwoorden en rapportage na het webinar. Meer informatie over Zoom Events and Webinars

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
Organisatoren van evenementen van elke omvang gebruiken Eventbrite om hun live-ervaring te versterken.
Eventbrite is een platform voor ticket- en evenementtechnologie dat bedrijven helpt bij het organiseren van online evenementen en het verkopen van kaarten, en mensen helpt om hun favoriete evenementen te ontdekken. Van workshops tot concerten tot conferenties tot wereldberoemde film- en muziekfestivals – Eventbrite biedt evenementen in alle soorten en maten. Het krachtige platform van Eventbrite, dat online of via mobiele apps beschikbaar is, varieert van basisregistratie en ticketing tot een volledig uitgerust platform voor evenementbeheer. Meer informatie over Eventbrite

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
Met monday.com kunnen teams op één flexibel en codevrij platform elk aspect van aankomende evenementen organiseren, van registratie tot feedback.
Op het open platform op basis van slepen en neerzetten van monday.com kunnen marketingteams de juiste tools bouwen om evenementen te beheren op een flexibel platform zonder code. Houd op één handige plek toezicht op budgettering, leveranciers, operationeel management, campagnebeheer en evenementpromotie. Wijs vervolgens taken toe aan verschillende collega's, zodat iedereen precies weet wat te doen en met welke prioriteit. Van registratie vóór het evenement tot feedback erna, organisaties kunnen conferenties, bedrijfsevenementen en webinars in realtime volgen. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
Wrike is een softwareoplossing voor evenementenbeheer, met functies zoals sjablonen, Gantt-diagrammen, controletools, rapporten en meer.
Wrike is een softwareoplossing voor evenementbeheer die door meer dan twee miljoen mensen over de hele wereld wordt vertrouwd. Start het proces met een sjabloon voor evenementbeheer en wijs taken toe aan teamleden. Ontwikkel je projecttijdlijn op een flexibel Gantt-diagram en pas datums moeiteloos aan met een ontwerpfunctie op basis van slepen en neerzetten. Voeg feedback direct aan digitale middelen toe en versnel goedkeuringen met intuïtieve controletools. Volg de prestaties van je campagne en analyseer resultaten met aangepaste rapporten. Met Wrike werk je slimmer, niet harder. Meer informatie over Wrike

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
Cloudgebaseerde toepassing die helpt bij het beheren van online registratie, marketing en andere evenement-gerelateerde activiteiten.
De alles-in-één evenementbeheersoftware van Whova helpt organisatoren van evenementen de meest boeiende en geordende evenementen ooit te maken door de betrokkenheid van de deelnemers te verbeteren, de netwerkmogelijkheden te vergroten en het plannen van evenementen veel eenvoudiger te maken. Whova is geliefd bij duizenden evenementplanners wereldwijd en won de Event Technology Award in 2016, 2017 en 2018. Whova wordt vertrouwd door Hilton, Loreal, US Bank, Oracle, IKEA, Lego, NASA, Rockefeller Foundation, TEDx, Harvard, IEEE en nog vele anderen. Meer informatie over Whova

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
Airtable is de database die iedereen kan gebruiken met een aantrekkelijke spreadsheetinterface.
Airtable is de relationele database voor iedereen. Met een spreadsheetachtige interface die iedereen kan gebruiken, realtime samenwerking en uitgebreide functies zoals bestandsbijlagen en rapportage, is Airtable de vriendelijkste moderne database. Meer informatie over Airtable

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
Webinar-oplossing die is ontworpen om je te helpen gekwalificeerde leads te genereren, klanten te behouden en effectieve presentaties te geven.
GoToWebinar wordt vertrouwd door meer klanten dan elke andere webinar-oplossing en levert miljoenen webinars per jaar. Of u nu webinars gebruikt voor marketing, training of bedrijfscommunicatie, GoToWebinar zet het plezier terug in webinars met betrouwbare technologie die super eenvoudig te gebruiken is. Verkrijg de functies, integraties en analyses die u nodig hebt om uw doelgroep te betrekken en persoonlijke contacten te leggen die uw bedrijf stimuleren. Meer informatie over GoTo Webinar

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
Aanmeldingstool voor beheerders van groepen en vrijwilligers. Plan vrijwilligers, organiseer evenementen en verzamel geld in één enkele aanmelding.
Aanmeldingstool voor beheerders van groepen en vrijwilligers. Plan vrijwilligers, organiseer evenementen en verzamel geld in één enkele aanmelding. Voorafgaand aan het evenement worden er automatisch herinneringen gestuurd naar vrijwilligers. Honderden beschikbare ontwerpsjablonen, evenals de mogelijkheid om aangepaste thema's te maken. Bulk e-mailuitnodigingen en eenvoudige beheertools. Door de beheerder bepaalde beveiligings- en privacyinstellingen. Ideaal voor scholen, bedrijven, non-profitorganisaties, sportorganisaties, geloofsgebaseerde groepen, hogescholen en persoonlijk gebruik. Meer informatie over SignUpGenius

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
Software voor het levenscyclusbeheer van bedrijfsmiddelen die is opgebouwd rond je behoeften op het gebied van het volgen van bedrijfsmiddelen. Afschrijving, barcoding en meer. Probeer het gratis uit.
Met deze toonaangevende software voor levenscyclusbeheer van bedrijfsmiddelen kun je moeiteloos inkooporders creëren, diensten plannen en leveranciers beheren. Eenvoudig afschrijvingsbeheer en aangepaste rapporten helpen je goed geïnformeerde zakelijke beslissingen te nemen. Gebruik de mobiele app voor het scannen van RFID-tags, streepjescodes en QR-codes; zorg voor naleving met wet- en regelgevende instanties. Locatie- en onderhoudsgeschiedenis maken dit een must voor het beheer van vaste activa. Dit product is ook geïntegreerd met Zendesk en Jira. Probeer het gratis uit. Meer informatie over EZOfficeInventory

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
Open source set van geïntegreerde zakelijke toepassingen voor CRM, POS, website, e-commerce, verkoop, accounting, magazijn, HR, project en marketing.
Odoo biedt een pakket van volledig geïntegreerde, aanpasbare, open-source bedrijfstoepassingen. Deze alles-in-één softwareoplossing biedt de uitkomst voor de meeste zakelijke behoeften, zoals CRM, verkoop, project, productie, inventaris en boekhouding. Odoo voldoet aan de behoeften van bedrijven, ongeacht de omvang en het budget. Meer informatie over Odoo

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
A complete event marketing and management platform that handles the entire event lifecycle (in-person & virtual) from start to finish.
Cvent is the global event marketing and management technology leader. Cvent offers software in-person and virtual event solutions for online event registration, in-event engagement, venue selection, event apps, e-mail marketing, and web surveys. Cvent solutions optimize the entire event marketing and management value chain and have enabled clients around the world to manage millions of meetings and events. Cvent solutions maximise the impact of in-person, virtual, and hybrid events. Meer informatie over Cvent Event Management

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
Eenvoudig te gebruiken donorbeheer, donatiepagina's en fondsenwervingssoftware die $ 2,4 miljard in donaties aan meer dan 125.000 non-profitorganisaties ondersteunt.
Verfrissend eenvoudige software voor donorbeheer die volledig integreert met de beste fondsenwervingspagina's, en dit alles wordt ondersteund door persoonlijke coaches voor fondsenwerving. Sinds 2001 ondersteunt Network for Good 125.000 non-profitorganisaties, die meer dan $ 2,4 miljard aan donaties hebben ingezameld. Donorbeheer, pagina's voor fondsenwerving en persoonlijke coaches voor fondsenwerving zijn afzonderlijk of als een geïntegreerd platform beschikbaar om individuele giften en online fondsenwerving te ondersteunen en te laten groeien. Meer informatie over Bonterra Guided Fundraising

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
HoneyBook stroomlijnt en automatiseert de ervaring van je klant, van aanvraag tot eindfactuur.
HoneyBook stroomlijnt en automatiseert de ervaring van je klant, van aanvraag tot eindfactuur. Meer informatie over HoneyBook

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer
Software voor verenigingsbeheer voor bestuursvrijwilligers die tijd en geld willen besparen.
Bestuursvrijwilligers van lokale verenigingen besparen tijd en geld met StarChapter. De software combineert e-mails, evenementenregistratie, lidmaatschap, websiteontwerp en betalingsverwerking allemaal op één plek. Een StarChapter-projectmanager zal de service met je configureren, het project voor je coördineren en gebruikers trainen zelfs wanneer het bestuur verandert. Klanten krijgen 24/7 online technische ondersteuning en onbeperkte sector- en trainingsmiddelen. Meer informatie over StarChapter

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Contactenbeheer
  • Kaartverkoop
  • Rapportage en analyse
  • Expositie- en leveranciersbeheer

Kopersgids voor Event management software

Wat is event management software?

Evenementenplanners gebruiken event management software om de logistiek van de planning van vergaderingen en evenementen te vereenvoudigen en te organiseren. Event management software geeft planners de digitale ruimte om samen te werken met elkaar, met klanten en met exposanten en leveranciers. Toepassingstools beheren de coördinatie, de registratie van deelnemers, marketing, het aanmaken van badges, het genereren van kalenders en het ruimtebeheer van de locatie.

Deze toepassingen bieden ook veel selfservicefuncties voor deelnemers aan evenementen, zoals online registratie, levering van content en betaling van kosten.

De voordelen van event management software

  • Efficiëntie van de planning: evenementenplanning zit vol met complexe logistiek, en als er op een bepaald gebied iets over het hoofd wordt gezien, kan een evenement ontsporen. Met event management software worden alle details op één plek bewaard. Dit maakt evenementen eenvoudiger te organiseren en houdt de planners gericht op het vervullen van de verwachtingen in plaats van te knoeien met details.
  • Exposanten- en leveranciersmanagement: exposanten betalen veel voor standruimte en speciale toegang, en leveranciers leveren goederen en diensten die nodig zijn om evenementen tot een succes te maken. Deze logistiek is van cruciaal belang en de beste toepassingen voor event management software hebben speciale tools om te helpen.
  • Kamer- en reisbeheer: wanneer evenementenplanners investeren in speciale event management apps, worden kamerblok- en reisdetails beter beheersbaar. Zoek hotelbloktarieven, maak papierloze contracten aan en leg de VIP-routes vast in de toepassing. Door deze mogelijkheden toe te voegen, kunnen bedrijven die evenementen plannen groeien en kunnen ze kamerblok- en reisbeheer als inkomstencentra opnemen.

Algemene functies van event management software

  • Aanwezigheidsbeheer: het vastleggen en opslaan van informatie over de mensen die deelnemen aan evenementen, inclusief contactinformatie, voedselvoorkeuren, aanmeldingen voor sessies, VIP-status en aankomstplannen.
  • Klantbeheer: het samenwerken met event hosts en het consolideren van hun contactgegevens en voorkeuren in één systeem.
  • Exposantenbeheer: het beheren van tafel- en standruimte, sponsorniveaus, reserveringen van ruimtes en andere exposantengegevens.
  • Leveranciersbeheer: het onderhouden van relaties met AV-technici, IT-personeel, cateraars, conciërges en andere leveranciers. In deze databases worden contactgegevens, gespreksgeschiedenis, budgetgegevens, contractgegevens enz. opgeslagen.
  • Evenementenplanning: het plannen en volgen van reserveringen van locaties in event management kalenders.
  • Bijeenkomstenbeheer: het plannen van één-op-één-vergaderingen, meetups, breakout-sessies, planningsvergaderingen en soortgelijke netwerkmogelijkheden tijdens een evenement.
  • Rapportage en analyse: het bijhouden van cijfers voor verschillende doeleinden, waaronder uitgaven voor evenementen en inkomsten voor de boekhouding, en online gebruikersbetrokkenheid voor sociale-media-analyse.
  • Ticketverkoop: het organiseren, marketen, verkopen, distribueren en verwerken van toegangskaarten voor evenementen en speciale toegangspakketten.
  • E-mailmarketing: het corresponderen met potentiële deelnemers en klanten via e-mail met eenvoudige begeleiding voor online kaartverkoop en andere oproepen tot actie.

De event management software directory filtert op functie(s) om alleen opties te bekijken die voldoen aan zakelijke behoeften, wat kan helpen de software shortlist te verkorten.

Overwegingen bij de aankoop van event management software

Naast de kosten en de kernfuncties zijn er nog een paar overwegingen om ervoor te zorgen dat de software die wordt gekozen voldoet aan alle behoeften op het gebied van event management.

  • Zorg ervoor dat de software marketingtools biedt die aan de behoeften voldoen: standaard event management software moet een evenementwebsite-ontwerper, sociale-mediapromotietools en e-mailmarketingmogelijkheden bevatten.
  • Overweeg software-integraties: software-integraties met boekhouding, ledenbeheer en andere software maken het gemakkelijk om gegevens te delen met verschillende systemen. Dit kan de werkstromen versnellen en fouten voorkomen.

Ontwikkelaars van event management software zijn hard op weg met het invoeren van nieuwe technologieën. Een onderzoek van Capterra heeft twee belangrijke technologische trends geïdentificeerd die de volgende generatie van event management software zullen bepalen.

  • Draagbare technologie: volgens een onderzoek van Capterra geeft 54% van de kleine en middelgrote bedrijven aan dat ze draagbare computertechnologie gebruiken of van plan zijn dat te doen binnen de komende één tot twee jaar, en 41% is van mening dat de technologie van cruciaal belang is voor hun bedrijf. Big-league evenementen zijn nu al overgegaan op ticketingsystemen die gebaseerd zijn op radiofrequentie-identificatie (RFID). Evenementgangers vegen simpelweg hun armbanden, naamplaatjes, horloges of andere wearables (draagbare apparaten) over een scanner. De scanner leest ingebedde RFID-chips uit om toelatingen, aankopen enz. te beheren. Binnenkort zullen dit soort draagbare toegangssystemen echter op allerlei evenementen beschikbaar zijn. Ze veranderen dragers in sensoren. Bedrijven die evenementen plannen kunnen waardevolle analyse verzamelen over de bewegingen van de gasten door de locatie, wat er wordt gegeten en gedronken en nog veel meer.
  • AI-geactiveerde slimme apps: volgens een onderzoek van Capterra geeft 53% van de kleine en middelgrote bedrijven aan dat ze AI-technologie gebruiken of van plan zijn dat te doen binnen de komende één tot twee jaar, en 39% van hen is van mening dat deze technologie van cruciaal belang is voor hun bedrijf. AI (Artificial Intelligence, kunstmatige intelligentie) creëert slimmere software. Brede adoptie en meer concurrentie maken AI betaalbaarder. De verwachting is dat toonaangevende softwaretools de komende jaren een vorm van adaptieve AI zullen gebruiken. Dit omvat ook event management toepassingen. Voorspellende AI-tools zullen de evenementenplanners binnenkort betere presentievoorspellingen leveren. De deelnemers krijgen een registratiebegeleiding die meer relevant is voor hun interesses. Gezichtsherkenningssoftware kan op een dag de noodzaak van tickets en wearables volledig uitsluiten.