SMA (Service Management Agreement)
Een SMA (Service Management Agreement) is een tool om de impact van IT binnen een organisatie te controleren en te beheren. SMA helpt bedrijven bij het meten van de doeltreffendheid van IT-architectuur en -diensten.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de SMA (Service Management Agreement)
Mkb-bedrijven kunnen een SMA gebruiken om te ontdekken of een nieuwe server bijvoorbeeld waar voor zijn geld biedt, of dat bepaalde software een bedrijf helpt zijn zakelijke doelstellingen te bereiken.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)