Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
SLA (Service Level Agreement)
Een SLA (Service-Level Agreement) is een overeenkomst tussen een dienstverlener en een klant waarin alle te leveren services worden beschreven, evenals de verwachtingen van de klant, succescijfers en communicatieverwachtingen. SLA's worden meestal aan het begin van een nieuw project opgesteld, zodat beide partijen dezelfde verwachtingen hebben.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de SLA (Service Level Agreement)
Een SLA omvat doorgaans zaken als een overzicht van de te leveren services, de taken van elke partij, een algemeen tijdschema en rechtsmiddelen als de overeenkomst door een van beide partijen wordt verbroken. Deze overeenkomsten vereenvoudigen een heldere communicatie tussen een klant en een dienstverlener/leverancier. Ze kunnen ook helpen bij het snel oplossen van geschillen die zich tijdens een project kunnen voordoen.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)