Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

IT-asset management software

Met IT-asset management software (ITAM) kunnen bedrijven het inventaris- en levenscyclusbeheer van al hun software en hardware uitvoeren. Dit omvat onder andere de onderhoudsgeschiedenis van activa, gebruikersrechten, prognoses van het acquisitiebudget en compliance van softwarelicenties. Met dit soort software kunnen IT-managers de kostenbeheersing verbeteren en de IT-bedrijfswaarde nauwkeurig volgen in de hele organisatie.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie IT-asset management software met de meeste reviews van onze gebruikers

Nederland Lokale producten weergeven
127 resultaten
Timly zorgt voor een 360°-overzicht van alle IT-middelen van je bedrijf en automatiseert het volgen van apparaten en onderhoud en servicebeheer. Meer informatie over Timly
Met deze software is het beheer van IT-middelen eenvoudig. Timly zorgt voor een 360°-overzicht van de volledige inventaris van je bedrijf. Volg apparaten, tools, machines, faciliteiten en wagenparken op een efficiënte manier. Timly automatiseert alle processen die te maken hebben met fysiek voorraadbeheer: > Wat heb ik? > Waar is het? > Wie heeft het? > Planning: wanneer en waar? > Wanneer is de volgende service? > Onderhoud en reparaties. > Volg defecten. > Gebruiksgegevens. > Wat is het waard? Timly geeft je alle antwoorden met slechts één klik. Meer informatie over Timly

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Beheer je bedrijfsmiddelen met gemak van aankoop tot buitengebruikstelling. Meer informatie over Freshservice
Beheer de inventaris van je bedrijfsmiddelen binnen en buiten IT in je organisatie, zoals contracten, hardware, software, en volg gegevens over bedrijfsmiddelen gedurende de hele levenscyclus met het bedrijfsmiddelenbeheer van Freshservice. De tool biedt een verfrissende gebruikerservaring bovenop krachtige mogelijkheden voor ticketing- en middelenbeheer zoals automatische detectie van nieuwe bronnen, krachtig configuratiebeheer en verbeterde impactanalyse. Meer informatie over Freshservice

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Compileer gegevens, controleer en beheer werkstations, servers, printers, routers en mobiele apparaten. Groepeer op besturingssysteem, toepassing of locatie. Meer informatie over ConnectWise Automate
Met het platform voor bewaking en beheer op afstand (RMM) van ConnectWise Automate (voorheen LabTech), kun je de IT-middelen van je klanten op afstand vinden, repareren en onderhouden via één interface, en ook redundante taken automatiseren en kwesties proactief oplossen voordat ze grote problemen worden. Probeer het zelf maar uit en begin je gratis proefperiode! Meer informatie over ConnectWise Automate

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
NinjaOne is een krachtig, intuïtief systeem voor beheer en bewaking op afstand met robuuste ITAM-functionaliteit die is gebouwd voor MSP's en IT-leiders die bekend staan om uitstekende klantenondersteuning. Meer informatie over NinjaOne
NinjaOne biedt intuïtieve, cloudgebaseerde software voor controle en beheer op afstand die speciaal is ontworpen voor MSP's. NinjaOne biedt robuuste functionaliteit voor het beheer van IT-middelen met een uitzonderlijke gebruikerservaring, uitstekende klantenondersteuning en alle tools die je nodig hebt om de apparaten van je klanten te beheren. Profiteer van geautomatiseerde software-inventarisatie op verschillende apparaten en diepgaande hardwaregegevens, waaronder schijf- en volumegebruik, processors, geheugen, gebruikerslogboeken, netwerkcontrole en apparaatgebruik. Meer informatie over NinjaOne

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Een totaaloplossing voor het beheer van iOS, Mac, Android, Apple TV's, en Windows-apparaten en -laptops. Meer informatie over Hexnode UEM
Hexnode MDM is een bekroonde oplossing voor unified endpoint management (UEM) waarmee bedrijven op een veilige manier zowel BYOD en apparaten die het eigendom zijn van het bedrijf vanaf één enkele console kunnen beheren. Het ondersteunt iOS, Android, Windows, Macs en Apple TV's, met zowel cloudgebaseerde als lokale hostingopties. Hexnode MDM heeft een uitgebreide reeks functies, zoals het beheer van apps, beveiligingsbeheer, onkostenbeheer en containerisatie, en het past zich aan op de meest complexe bedrijfsomgevingen. Meer informatie over Hexnode UEM

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Atera is de ultieme oplossing voor het beheer van IT-middelen voor MSP's en IT-professionals. Alles wat je nodig hebt op één plek. Probeer het nu gratis. Meer informatie over Atera
Het alles-in-één-platform van Atera biedt IT-professionals verschillende geïntegreerde oplossingen waarmee ze toegang, zichtbaarheid en controle krijgen over het dagelijkse IT-werk. Inclusief bewaking en beheer op afstand, helpdesk, IT-automatisering, ticketing en rapportage - allemaal onder één dak. Met het pay-per-tech-model kunnen IT-teams en MSP's hun activiteiten optimaliseren en schalen over een onbeperkt aantal apparaten, en daarbij vervelende taken verminderen, zodat ze zich kunnen concentreren op het werk dat er het meest toe doet. Meer informatie over Atera

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Met Rippling Device Management kunnen bedrijven apparaten van werknemers op afstand kopen, configureren, verzenden en beveiligen. Meer informatie over Rippling
Met Rippling Device Management kunnen beheerders volledig geconfigureerde apparaten kopen en verzenden naar werknemers en deze vervolgens op afstand controleren en beheren. Beheerders kunnen apparaten ook beveiligen met automatische updates over het besturingssysteem, opslagversleuteling, sterke handhaving van het wachtwoordbeleid en capaciteiten voor vergrendelen/wissen op afstand. Bedrijven hebben volledig inzicht in hun apparaatinventaris en kunnen automatisch hardware bestellen en configureren wanneer het contract van een werknemer wordt beëindigd of het apparaat aan iemand anders wordt toegewezen. Meer informatie over Rippling

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Beheer moeiteloos al je Asset Management-activiteiten met een bewezen IT-oplossing. Je vindt alle benodigdheden in één dashboard. Meer informatie over SysAid
Bekijk, beveilig en beheer je middelen op één plek met SysAid IT Asset Management (ITAM) en vereenvoudig je asset-tracering en inventaris. Onderneem actie en beheer op efficiënte wijze je IT-omgeving met behulp van een oplossing die volledig is geïntegreerd met de helpdesk van SysAid. Verkrijg de juiste gegevens waar je ze nodig hebt, wanneer je ze nodig hebt, met een oplossing die automatisch relevante informatie weergeeft in je tickets. Meer informatie over SysAid

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Met de module voor middelenbeheer van HaloITSM kunnen je teams moeiteloos incidenten en problemen met specifieke middelen identificeren en loggen. Meer informatie over HaloITSM
Met HaloITSM kun je gemakkelijk incidenten en problemen met specifieke bedrijfsmiddelen identificeren en loggen, zodat je systemische storingen kunt opsporen voordat ze grote incidenten veroorzaken. Automatiseer de identificatie van je bedrijfsmiddelen met HaloITSM. Vereenvoudig het onderhoud van bedrijfsmiddelen door het verzamelproces te automatiseren met de functionaliteit voor automatische detectie van bedrijfsmiddelen van HaloITSM. Meer informatie over HaloITSM

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
SaaS-platform voor ondernemingstransformatie waarmee organisaties transformatieresultaten kunnen realiseren en digitale doelen kunnen bereiken. Meer informatie over Orbus
iServer365 is een SaaS-platform van de volgende generatie voor enterprise-architectuur met uitgebreide dashboard- en rapportagecapaciteiten, krachtige besluitondersteuning en analysetools, uitgebreide ondersteuning voor het framework en een groot aantal modules om je zo snel mogelijk aan de slag te helpen. iServer365 maakt ook gebruik van je bestaande investeringen in vertrouwde Microsoft-technologieën, waaronder Visio, PowerBI, SharePoint en Teams, en biedt een gebruiksvriendelijke omgeving voor het plannen en uitvoeren van strategische veranderingen. Meer informatie over Orbus

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Het beheer van IT-middelen is nog nooit zo belangrijk geweest als in de huidige externe omgeving. Integreert naadloos met Zendesk, Jira etc.
Beheer de volledige levenscyclus van IT-middelen voor je externe personeel met gebruiksvriendelijke, cloudgebaseerde software voor het beheer van IT-middelen. Verminder de uitvaltijd, waarborg naleving van softwarelicenties en versnel het oplossen van problemen door alle hardware te volgen, inclusief Windows-/Mac-apparaten en -software. Behoud volledig inzicht in je IT-landschap met volledig bedrijfsmiddelenbeheer, inkooporders, onderhoud, gebruiksoptimalisatie. Integreert naadloos met Zendesk, Jira helpdesks, evenals SCCM, JAMF en vele andere. Meer informatie over EZOfficeInventory

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Platform voor het volgen van IT-middelen dat cloudgebaseerd is met mobiele apps (IOS/Android). Beoordeeld als uitstekend door PC Magazine! Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo.
Asset Panda is een krachtig platform voor het volgen van IT-middelen dat cloudgebaseerd is met mobiele apps (IOS/Android). Dit platform maakt het eenvoudig om je IT-middelen te volgen, te beheren en te ondersteunen. De software is geconfigureerd voor de manier waarop jij werkt, is beveiligd en maakt gebruik van de mobiele apparaten die je werknemers al bij zich hebben. Kenmerken: In- en uitchecken, streepjescode scannen, bovenliggend/onderliggend, robuuste rapportage, ondersteuning voor ticketworkflow, volledig levenscyclusbeheer, afschrijving, API, op rollen gebaseerde beveiliging en nog veel meer. Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo. Beoordeeld als uitstekend door PC Magazine! Meer informatie over Asset Panda

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
UpKeep is hoog aangeprezen, mobielgerichte beheersoftware voor IT-activa voor het stroomlijnen van werkorders, faciliteiten en activabeheer.
De software van UpKeep voor het beheer van IT-middelen is een moderne oplossing voor het onderhouds- en middelenbeheer voor je team. UpKeep is altijd en overal gemakkelijk bereikbaar, van je bureaublad tot je telefoon en zelfs je tablet. Creëer werkorders onderweg, ontvang meldingen wanneer taken worden bijgewerkt en ontvang waarschuwingen rechtstreeks vanuit je app wanneer bedrijfsmiddelen uitvallen, zodat je bedrijf efficiënter dan ooit tevoren werkt. Meer informatie over UpKeep

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Krachtig voorraadbeheer voor gebruikers van QuickBooks, groothandelaren, distributeurs, detailhandelaren en fabrikanten.
Fishbowl is het populairste bedrijfsautomatiseringsplatform voor QuickBooks. Met Fishbowl kunnen kleine en middelgrote bedrijven het QuickBooks-platform blijven gebruiken voor boekhouding, maar toch geavanceerde inventarisfuncties toevoegen. Meerdere locaties, tracking van onderdelen, productie, integratie van verzendingen, accountingmethodes volgens LIFO/FIFO/Standaard, totale kosten, consignatie en een COMPLEET draadloos streepjescoderingssysteem voor magazijnen. EDI, winkelwagen, verkopersdiensten – noem maar op. Prijzen beginnen vanaf een eenmalig bedrag van $ 4395. Meer informatie over Fishbowl

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Jira Service Desk is servicedesk-software gebouwd voor moderne IT-teams, beschikbaar vanaf slechts $ 10 per maand. Probeer het gratis via de website!
Jira Service Desk biedt moderne servicedesk-software die gemakkelijk door iedereen kan worden gebruikt, moeiteloos door je beheerder kan worden ingesteld en alles heeft wat je IT-teams direct nodig hebben, waaronder automatiseringsregels, SLA's, realtime rapportage en ITIL-gecertificeerde processen zoals incident-, probleem- en verandermanagement. Lever geweldige service tegen een fractie van de kosten en de installatietijd van concurrenten. Meer informatie over JIRA Service Management

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Samanage is de ITSM-oplossing die begrijpt wat er nodig is om je middelen zowel binnen als buiten IT succesvol te beheren in je hele organisatie.
Samanage is de oplossing voor het beheer van IT-middelen en IT-service die de meeste recensies en de hoogste beoordelingen heeft. Deze software draait niet alleen om het produceren van statistieken, gegevens en rapporten (ook al levert het die allemaal!). Het draait om het vereenvoudigen van complexe taken en het automatiseren van elementaire taken. Volg moeiteloos je hardware, software, contracten, inkooporders, licenties en garanties allemaal op één plek. Bespaar kostbare tijd en maak het jezelf mogelijk om snellere en slimmere diensten te leveren, zodat je een eind kunt maken aan het doorlopend blussen van vuurtjes. Meer informatie over SolarWinds Service Desk

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Download gratis IT-helpdesksoftware voor IT-professionals en systeembeheerders. Ondersteuning en mobiele apps ook gratis.
De IT-helpdesk van Spiceworks is speciaal gebouwd voor IT-professionals. Alles wat je nodig hebt wordt geboden om een betere interne IT-helpdesk en een beter bedrijf te runnen. Begin binnen enkele minuten met het afhandelen van tickets met gratis helpdesk-software (op je server of in de cloud). Bovendien doet het meer dan alleen het volgen van tickets: begrijp (en verander) teamgedrag en breng je waarde voor het bedrijf naar voren. Probeer het vandaag nog gratis. Meer informatie over Spiceworks

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Wij bieden oplossingen voor Mac, iPad, iPhone en Apple TV voor elk bedrijf, overheidsinstelling of school, op elke schaal.
Jamf biedt een beheeroplossing voor Apple apparaten die geavanceerde functionaliteit, configuratiemogelijkheden en compatibiliteit biedt. Met onze MDM producten Jamf Pro en Jamf Now kunt u elk gewenst aantal Apple apparaten efficiënt beheren. Uw eindgebruikers zullen genieten van een geconfigureerd apparaat, een gepersonaliseerde gebruikerservaring en u wordt niet langer gebombardeerd met IT-tickets. Een echte win-win situatie! Meer informatie over Jamf Pro

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Een tool die ontwikkelaars helpt bij het implementeren van softwarepatches en gelijktijdige updates naar meerdere Windows-pc's.
Een tool die ontwikkelaars helpt bij het implementeren van softwarepatches en gelijktijdige updates naar meerdere Windows-pc's. Meer informatie over PDQ Deploy & Inventory

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Vereenvoudigd eindpuntbeheer voor desktops, servers en mobiele laptops.
LogMeIn Central is een krachtige, gebruiksvriendelijke oplossing voor eindpuntbeheer waarmee IT-professionals hun eindpuntinfrastructuur effectief kunnen bewaken, beheren en beveiligen. Of je nu externe werknemers of mondiaal verspreide eindpunten hebt, LogMeIn Central biedt IT-organisaties de snelheid, flexibiliteit en het inzicht die nodig zijn om de productiviteit te verhogen, IT-kosten te verlagen en risico's te beperken. Meer informatie over LogMeIn Central

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Geeft jou de controle over je behoeften voor het volgen van activa. Het volgen van vaste activa, IT-bedrijfsmiddelen, tools en meer.
Het systeem van AssetCloud voor het beheer van bedrijfsmiddelen maakt het gemakkelijk om je waardevolle bedrijfsmiddelen te beheren. Voer snel audits uit en weet altijd wat je hebt en wie het heeft. De informatie die je nodig hebt is binnen handbereik dankzij de ondersteuning voor smartphone (iOS en Android) en tablet. Voor degenen die behoefte hebben aan een totaaloplossing biedt Wasp streepjescodescanners en printers die 100% compatibel zijn met AssetCloud. Meer informatie over AssetCloud

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Een eenvoudig te gebruiken, mobiele onderhoudssoftwareoplossing waarmee je eenvoudig activa, PM's, WO's en meer kunt beheren.
Een eenvoudig te gebruiken, mobiele onderhoudssoftwareoplossing waarmee je eenvoudig activa, PM's, WO's en meer kunt beheren. Meer informatie over Limble CMMS

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Het eenvoudigste (mobielvriendelijke) traceringssysteem voor IT-middelen en inventaris in de sector. Vertrouwd door duizenden bedrijven. Probeer het vandaag nog gratis.
Sortly Pro is een supereenvoudig traceringssysteem voor inventaris en bedrijfsmiddelen om VISUEEL je IT-middelen en al hun details te volgen, inclusief locatie, prijs, conditie, uitleengegevens enz. voor een intuïtievere (en minder gekmakende) manier om je items te volgen. Probeer het 14 dagen lang gratis. Kenmerken: - Geef team of klanten toegang (beperkte/alleen-lezen machtigingen) - Creëer of maak verbinding met barcodes of QR-codes - Scanner voor in-/uitchecken (ingebouwd) - Volg aangepaste velden - Toegang via internet, tablet of telefoon Meer informatie over Sortly

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Uitgebreid systeem voor het beheer van verspreide IT-middelen. Integreert met financiële Oracle- en CRM IT-helpdesksystemen.
Uitgebreid systeem voor het beheer van verspreide IT-middelen. Integreert met financiële Oracle- en CRM IT-helpdesksystemen. Meer informatie over Oracle PeopleSoft

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Het platform biedt een gepatenteerde totaaloplossing voor het volgen van IT-activa en -inventaris die de kracht van smartphones, QR-codes en cloudsoftware gebruikt.
GoCodes biedt een totaaloplossing voor het beheer van IT-activa met alles wat IT-teams nodig hebben om hun apparatuur onderweg veilig met GPS te volgen en te beheren. De oplossing omvat krachtige en veilige cloudgebaseerde software, mobiele scanner-apps en gepatenteerde QR-codelabels. Zodat je snel aan de slag kunt gaan. Scan het gepatenteerde QR-codelabel om buitendienstaanvragen aan te maken, activagegevens bij te werken en apparatuur toe te wijzen aan gebruikers. Meer informatie over GoCodes

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
IT Glue is een bekroond documentatieplatform dat IT-providers helpt om de verspilde tijd bij het zoeken naar informatie drastisch te verminderen.
MSP's zweren bij IT Glue en gaven het de afgelopen twee jaar meer dan 30 onderscheidingen in de sector. Met één blik zie je waarom. IT Glue automatiseert en structureert de documentatie die je nodig hebt om je klanten van dienst te zijn. De resultaten: 50% of meer van de tijd die je technici verspillen met zoeken naar informatie is geëlimineerd. Het verminderen van tijdverspilling leidt tot verhoogde productiviteit, betere klantenservice en uiteindelijk tot hogere marges. Meld je aan voor een demo en ontdek waarom IT Glue een essentieel onderdeel is van elke MSP-stack. Meer informatie over IT Glue

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Cloudsoftware die mensen, systemen en data verbindt in één weergave voor zichtbaarheid en bruikbare intelligentie voor alle activiteiten.
PagerDuty is een agile oplossing voor incidentbeheer die kan worden geïntegreerd met ITOps en DevOps monitoringstacks om de operationele betrouwbaarheid en flexibiliteit te verbeteren. Van het verrijken en aggregeren van gebeurtenissen tot het correleren ervan tot bruikbare waarschuwingen, PagerDuty stroomlijnt de levenscyclus van incidentbeheer door ruis en resolutietijden te verminderen. PagerDuty biedt honderden native integraties met operationele tools, evenals geautomatiseerde planning, geavanceerde rapportage en gegarandeerde betrouwbaarheid. Meer informatie over PagerDuty

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
JumpCloud Directory-as-a-Service beheert en verbindt je gebruikers veilig met hun systemen, applicaties, bestanden en netwerken.
JumpCloud Directory-as-a-Service biedt een vernieuwde vormgeving voor Active Directory en LDAP. JumpCloud beheert en verbindt je gebruikers veilig met hun systemen, applicaties, bestanden en netwerken. JumpCloud beheert gebruikers en hun systemen, of het nu gaat om Mac, Linux of Windows, en biedt toegang tot lokale en cloudresources zoals Office 365, G Suite, AWS, Salesforce en Jira. Dezelfde login verbindt gebruikers met netwerken en gedeelde bestanden via RADIUS en Samba, respectievelijk, en beveiligt de WiFi van organisaties. Meer informatie over JumpCloud Directory Platform

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
ServiceNow automatiseert je dagelijkse ondersteuningstaken en helpt je elke werkeenheid te volgen, meten en verwerken. Het is gebruiksvriendelijk en schaalbaar.
IT-servicebeheeroplossing gebouwd om groeiende IT-organisaties te helpen geweldige dingen te doen. Het platform automatiseert je dagelijkse ondersteuningstaken en helpt je elke werkeenheid te volgen, meten en verwerken. Dit wordt gedaan door cloudgebaseerde servicebeheersoftware te leveren die snel te implementeren en eenvoudig te configureren is. Het zorgt ervoor dat je investering is beschermd. ServiceNow is de enige cloudprovider die een ITSM-pad biedt om je services uit te breiden zonder de vervangingslast. Meer informatie over ServiceNow

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Lever betere dienstverlening en verbeter de efficiëntie van je team - beheer en automatiseer je hele IT met Kaseya VSA. Meld je nu aan voor een gratis demo.
Interne IT-afdelingen en MSP's gebruiken Kaseya VSA voor het ontdekken, inventariseren en beheren van apparaten binnen en buiten het netwerk. Inclusief SNMP en agentloze apparaten. Krijg volledig inzicht in activagegevens over hardware en software. Krachtige automatisering stelt je in staat om veelgebruikte IT-processen zoals patchbeheer te automatiseren. Krijg realtime inzicht in de patchstatus van de apparaten in je IT-omgeving. Meer informatie over Kaseya VSA

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Helpdeskondersteuningssoftware en tool voor asset management omvat kennisbanken, SLA-management, ticket-tracking, voorraadbeheer.
ManageEngine ServiceDesk Plus is een helpdesk- en assetmanagementsoftware. Het biedt een geïntegreerd pakket met incidentbeheer (trouble-ticketing), goederentracering, inkoop, contractbeheer, een selfserviceportal en een kennisbank tegen een betaalbare prijs. ServiceDesk Plus biedt alles wat je nodig hebt voor een volwaardig IT-helpdesk en een productief helpdeskteam. Manage Engine ServiceDesk Plus is beschikbaar als on-premises en on-demand. Meer informatie over ManageEngine ServiceDesk Plus

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Issuetrak helpt je bij het beheren van tickets en verzoeken van start tot oplossing. Flexibel, aanpasbaar en makkelijk te gebruiken. Cloudgebaseerd of lokaal.
Issuetrak implementeert een helpdesk en ondersteuningssystemen voor allerlei sectoren en afdelingen. Bedrijven zoals die van jou worden geholpen met het volgen van tickets, problemen en verzoeken van indiening tot oplossing. Eenvoudige implementatie en indiening via web, mobiel en e-mail. Met geautomatiseerde tickettoewijzing en -escalatie, aangepaste formulieren, door de gebruiker gedefinieerde velden, dashboardstatistieken in één oogopslag en gedetailleerde rapportage, biedt Issuetrak je team de tools die ze nodig hebben om ervoor te zorgen dat er geen ticket of probleem wordt gemist. Meer informatie over Issuetrak

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Het Pulseway-platform voor het bijhouden en beheren van bedrijfsmiddelen is een zeer geavanceerd en flexibel systeem voor het beheren van je IT-middelen.
Het Pulseway-platform voor het bijhouden en beheren van bedrijfsmiddelen is een zeer geavanceerd en flexibel systeem voor het beheren en bewaken van je bedrijfsmiddelen. Met ingebouwde krachtige automatisering, netwerkdetectie, bediening op afstand en rapportage kun je je IT-middelen altijd onder controle houden. Meer informatie over Pulseway

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
SAAS-platform dat servicebeheer op ondernemingsniveau biedt via geautomatiseerde routing, waarschuwingen, interactietracking en meer.
Vivantio biedt toonaangevende, flexibele software voor servicebeheer die voldoet aan de eisen van alle serviceteams in een organisatie, zonder kosten- of groeibeperkend te zijn. Het platform is ideaal voor middelgrote bedrijven en kleinere bedrijven met een groeitraject in een veelheid van sectoren. Door servicebeheeractiviteiten te centraliseren, kunnen bedrijven licentiekosten verlagen, de efficiëntie tussen afdelingen verbeteren, kennis delen en managementrapportage centraliseren. Meer informatie over Vivantio

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Verlaag het uitgavenpakket voor softwarelicenties, IT-overhead en software-auditrisico met Cherwell Asset Management.
Cherwell Asset Management is ontworpen voor organisaties die flink willen besparen op hun uitgaven voor softwarelicenties, IT-overhead en software-auditrisico. Door alle gegevens met betrekking tot hardware- en software-inventaris, toepassingsgebruik, licentierechten en IT-aankopen te integreren, kun je IT-investeringen van aankoop tot einde naadloos volgen en beheren, en kun je Excel-spreadsheets achterwege laten. Meer informatie over Cherwell Service Management

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Een oplossing voor het beheer van de datacenterinfrastructuur die je in realtime breed en diepgaand inzicht biedt in je activiteiten en energiebeheer.
DCIM van Sunbird is een van de weinige oplossingen op de markt die zich exclusief richt op twee van de grootste en duurste uitdagingen waarmee exploitanten van datacenters worden geconfronteerd: monitoring en operationele activiteiten. In tegenstelling tot andere DCIM-providers, die overdreven complexe, opgeblazen en dure software aanbieden, is de oplossing van Sunbird eenvoudig te implementeren en gebruiken. Het biedt de mogelijkheid om middelen, verandering en capaciteit beter te beheren; en maakt ook stroombewaking, omgevingsbewaking en energiebeheer mogelijk. Meer informatie over Sunbird DCIM

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Volg en onderhoud moeiteloos de hardware- en softwaremiddelen in je bedrijf met de software voor het beheer van IT-middelen van Zoho Creator.
Volg je machine, hardware en software in één keer met deze software voor het beheer van IT-middelen. Hou bij aan wie de activa worden uitgeleend, waar ze zich bevinden en voor hoelang ze worden bewaard, met live updates. Krijg een overzicht van hoeveel van elk besturingssysteem, software en hardware is geïnstalleerd. Met de workflowontwerper op basis van slepen en neerzetten van Zoho Creator kun je nieuwe functies toevoegen of bestaande workflows aanpassen, zelfs nadat je je apps hebt gestart. Pas deze app aan voor het web, Android, iPhone en iPad. Probeer het gratis. Meer informatie over Zoho Creator

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Optimaliseer je IT-activabeheerproces en minimaliseer beveiligingsrisico's.
Netwrix Auditor vormt een aanvulling op IT-inventaris en beheertools door controle te geven over hardware, software en andere kritieke activa in je IT-omgeving, zodat je je kunt houden aan de best practices van ITAM. Vereenvoudig de reguliere Windows Server-inventaris, maak betere controle mogelijk over de software die op je servers is geïnstalleerd, spoor opgeslagen bestanden met gevoelige gegevens op en bewaak de risico's voor je meest kritieke activa. Meer informatie over Netwrix Auditor

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Neem de volledige controle over je IT-middelen met de gebruiksvriendelijke, innovatieve software van CHEQROOM voor het beheer van IT-middelen.
De intuïtieve software voor IT-middelenbeheer van CHEQROOM helpt je bij het ordenen en plannen van je IT-middelen. Toegang tot elke afzonderlijke bezitting, altijd en overal. Houd bij wie je apparatuur gebruikt, wanneer die moet worden ingeleverd en wanneer het moet worden onderhouden of gerepareerd. Alles op één plaats. Houd alle informatie over je IT-middelen binnen handbereik: voeg moeiteloos foto's, facturen of alles wat je nodig hebt toe. Meer informatie over Cheqroom

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
SmartDeploy's unieke gelaagde aanpak maakt single-image management van Windows en applicaties mogelijk.
SmartDeploy is een toonaangevende leverancier van moderne oplossingen voor eindpuntbeheer. Dankzij een flexibele gelaagde architectuur is het voor IT mogelijk om 50-50.000 eindpunten te ondersteunen via centraal single-image management. De bekroonde technologie van SmartDeploys combineert het beste van progressieve oplossingen zoals SCCM, gecentraliseerde oplossingen zoals VDI en legacy imaging-oplossingen zoals Ghost, zonder de veelvoorkomende nadelen. Meer dan 3000 organisaties vertrouwen op SmartDeploy voor het implementeren en beheren van hun apparaten voor eindgebruikers. Meer informatie over SmartDeploy

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Web Help Desk® is online software voor het beheer van ticketing, IT-middelen, kennis en wijzigingen die gebruiksvriendelijk en ideaal is voor het MKB.
Met een intuïtieve webinterface en servicedesk-portal biedt de Web Help Desk-software eenvoud en automatisering waarmee je de ticketverkoop en IT-middelenbeheer voor de helpdesk kunt stroomlijnen. Profiteer van de ingebouwde kennisdatabase, IT-wijzigingscontrole, SLA-meldingen, prestatierapportage, klantonderzoeken en meer. Meer informatie over Web Help Desk

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Radicaal herontworpen om een nieuwe norm te stellen voor IT-servicebeheer op locatie of in de cloud.
BMC Helix IT-servicebeheer zorgt voor een revolutie in het servicebeheer voor ondernemingen. Helix ITSM wordt op locatie of in de cloud geleverd en is een configureerbaar en uitbreidbaar platform dat radicaal is herontworpen om te voldoen aan de behoeften van elke transformatieve IT-organisatie. Helix IT-servicebeheer is eenvoudiger en sneller in gebruik en zit boordevol met de nieuwste innovaties op het gebied van servicebeheer. Het biedt zeer compleet en capabel IT-servicebeheer voor je onderneming. Meer informatie over BMC Helix ITSM

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
De BOSS Solutions Suite is een bekroonde, volledig geïntegreerde help desk-/IT-oplossing voor servicebeheer die zowel in de cloud als lokaal beschikbaar is.
De BOSS Solutions Suite is een volledig geïntegreerde, op ITIL gebaseerde oplossing voor service desk/helpdesk en beheer van IT-middelen die zowel lokaal als in de cloud beschikbaar is. Het bevat capaciteiten voor het garanderen van een productieve en efficiënte externe werkervaring, waaronder een bekroonde gebruiksvriendelijke interface en een krachtige servicecatalogus. BOSS wordt door klanten hoog aangeschreven voor het bieden van een betaalbare ITSM-oplossing (IT Service Management) met een geweldige gebruikerservaring, een breed scala aan functies en uitstekende klantenondersteuning. Meer informatie over BOSSDesk

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
SolarWinds RMM® is een remote monitoring- en beheerplatform dat ontworpen is om het beheren, onderhouden en beschermen van IT-middelen eenvoudig te maken.
Het remote monitoring- en beheerplatform van SolarWinds RMM is ontworpen om het beheren, onderhouden en beschermen van IT-middelen eenvoudig te maken voor IT-serviceproviders en interne IT-professionals. Via een webgebaseerd dashboard krijg je toegang tot beveiligingsfuncties, zoals antivirus, patchbeheer, e-mailbeveiliging en geïntegreerde back-up, met sleep–en-neerzetautomatisering waarvoor je geen scripttaal hoeft te leren. Kortom, RMM is gebouwd om efficiëntie te bieden en met jou mee te groeien. Meer informatie over N-sight

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Volledig geïntegreerd Helpdesk-systeem voor kleine tot middelgrote bedrijven dat betaalbaar is en eenvoudig te installeren, configureren en gebruiken.
Volledig geïntegreerde helpdesk en IT Asset Management-systeem, ontworpen voor kleine tot middelgrote bedrijven als betaalbare optie, eenvoudig te installeren en configureren en gemakkelijk te gebruiken. Track-It! omvat modules voor helpdesk, middelenbeheer, verandermanagement, inkoop, zelfbediening, dashboards, rapportage, SLA's, bedrijfsregels en meer. Meer informatie over Track-It!

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Je alles-in-één hulpmiddel om supporttickets te creëren, te beoordelen en te volgen om een betere klantenservice te bieden en georganiseerd te blijven.
Mojo Helpdesk is de zeer eenvoudige helpdesktoepassing voor klantenservice, IT-verzoeken, onderhoudsaanvragen en meer. Hier zijn 5 redenen om vandaag nog aan de slag te gaan met Mojo Helpdesk. 1) Beleef het comfort van het volgen van een ticket rechtstreeks vanuit je inbox. 2) Ingebouwde rapporten om klanttevredenheid, responstijd en meer te meten en te verbeteren. 3) Houd opslagbehoeften beperkt tot een minimum, en sla tickethistorie op in de cloud. 4) Self-servicetool garandeert 50% minder helpdesktickets. 5) Gratis proefversie van 30 dagen voor alle abonnementen! Meer informatie over Mojo Helpdesk

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Een aanpasbaar en volledig uitgerust platform voor het volgen van goederen. Eenvoudig te begrijpen en te gebruiken door alle medewerkers. Cloudgebaseerd en mobiel.
Reftab is een platform voor het volgen en beheren van goederen dat bedrijven en scholen helpt te begrijpen hoe hun apparatuur wordt gebruikt door personeel, leerlingen en klanten. Reftab stuurt je proactief informatie en waarschuwingen, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over dat je reparaties of garanties mist of te weinig voorraad hebt. De eenvoudig te gebruiken mobiele apps scannen items vanaf elke locatie, zodat je geen informatie hoeft te onthouden en terug hoeft te lopen naar een laptop om iets op te zoeken of updates uit te voeren. Meer informatie over Reftab

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Automox is een cloudgebaseerd platform voor patchbeheer: moderne cyberhygiëne die het veiligheidsvertrouwen van de wereld zal verhogen.
Automox is cloudgebaseerd en wereldwijd beschikbaar en handhaaft OS- en extern patchbeheer, beveiligingsconfiguraties en aangepaste scripting in Windows, Mac en Linux vanaf één intuïtieve console. IT en SecOps kunnen snel de controle krijgen en de zichtbaarheid van lokaal geïnstalleerde, externe en virtuele eindpunten delen zonder dat je dure infrastructuur hoeft te implementeren. Meer informatie over Automox

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Nieuwe generatie van bedrijfsmiddelensoftware die is ontworpen om te voorzien in unieke bedrijfsbehoeften, waarde voor je bedrijf te leveren en bedrijfsmiddelenbeheer te stroomlijnen.
Software voor bedrijfsmiddelen die verschillende soorten bedrijfsmiddelen bijhoudt op categorie, vervaldatums voor onderhoud, reparatiegeschiedenis, specificaties van bedrijfsmiddelen, eigenaren, locaties, gebruik van bedrijfsmiddelen en gebruikers. Inkoopkosten en leaseovereenkomsten van bedrijfsmiddelen. Dashboardanalyse en aanpasbare rapportage. Volledig webgebaseerd met opties voor zelfgehoste en volledig gehoste implementaties. Meer informatie over A1 Tracker

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
Syxsense kan naadloos in je hele onderneming worden geïmplementeerd en biedt realtime inzicht in de gezondheid en status van je eindpunten.
Met IT Asset Discovery en Inventory vanuit de Cloud Management Suite kom je op de goede weg met tools voor netwerkdetectie en -inventarisatie, waardoor je in realtime toegang krijgt tot alles wat zich in je omgeving bevindt. Open de historische gegevens in de inventarisatiegeschiedenis-functie om problemen en beveiligingskwesties te identificeren door de configuratie van een apparaat te vergelijken op unieke tijdspunten. Meer informatie over Syxsense

Functies

  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets

Kopersgids voor IT-asset management software

Wat is IT-asset management software?

IT-asset management software vereenvoudigt bedrijfsbreed inventaris- en levenscyclusmanagement van software- en hardware-assets. IT-asset management (ITAM) software helpt bedrijven met onderhoudsgeschiedenis, gebruikersrechten, voorspelling van aankoopbudgetten en naleving van softwarelicenties.

Wat zijn de voordelen van IT-asset management software?

  • Maximaliseren van de waarde van IT-assets: ITAM-software helpt de waarde van de IT-assets van het bedrijf te meten en te bewaken. Door een nauwkeurige waardering van IT-assets kunnen betere investeringsbeslissingen worden genomen. Aan de andere kant hoeft er niet meer te worden betaald voor software- en hardwarelicenties met een lager rendement op de investering.
  • Verbeteren van serviceniveaus: effectief gebruik van asset management software stelt beheerders in staat om tijd te besparen op handmatige overheadkosten en zich te richten op belangrijke serviceverzoeken. Met realtime voorspellende analyserapporten kunnen IT-teams proactief automatiseringstools creëren om kwetsbaarheden te verwijderen, risico's te minimaliseren en serviceverzoeken te verminderen.
  • Beschermen van assets en ondersteunen van naleving: met de populariteit van digitale werkplekinitiatieven zoals het meenemen van je eigen apparaat (Bring Your Own Device, BYOD) wordt het steeds moeilijker om ongeautoriseerde apparaten te traceren en misbruik van bedrijfsmiddelen te verminderen. ITAM-software kan ongeautoriseerde tools of toepassingen detecteren en IT-managers waarschuwen om corrigerende maatregelen te nemen en de bijbehorende risico's te verminderen.

Welke algemene functies heeft IT-asset management software?

  • Asset tracking: het bewaken, controleren en beheren van documentatie voor alle IT-assets. Geavanceerde oplossingen omvatten realtime asset monitoring en diagnostische tools om nieuwe apparaten te traceren.
  • Voorraadbeheer: het creëren van een gecentraliseerde opslagplaats om alle belangrijke IT-assetgegevens te monitoren en op te slaan. Ook de volledige levenscyclus van IT-assets wordt bijgehouden.
  • Auditbeheer: het onderzoeken van IT-assets om de risico's te evalueren en het genereren van rapporten en statistieken om eventuele problemen te identificeren.
  • Compliance tracking: het volgen van de verlengings- en vervaldata van alle licenties en op de hoogte brengen van IT-managers van alle wijzigingen in de regelgeving.
  • Leveranciersbeheer: het koppelen van inkoopfacturen en beheren van leveranciers vanuit een gecentraliseerd platform om redundantie te verminderen en de activiteiten te stroomlijnen.

Welke overwegingen zijn er bij de aankoop van IT-asset management software?

  • Mobiele capaciteiten: in het huidige digitale tijdperk zijn werknemers veelal mobiel en werken ze vaak op afgelegen locaties. Bedrijven verwachten van hun IT-teams dat ze snel reageren op serviceverzoeken en de downtime tot een minimum beperken. Daarom is het essentieel dat IT-teams responsief zijn terwijl ze op afstand werken. Als medewerkers veel reizen, ga dan op zoek naar ITAM-software die compatibel is met mobiele browsers of iOS- en Android-toepassingen biedt.
  • Totale eigendomskosten: het vinden van de juiste ITAM-oplossing binnen het budget kan een ontmoedigende taak zijn. Softwareoplossingen voor IT-asset management bieden gevarieerde prijsmodellen die een directe vergelijking lastig kunnen maken. Gebruikelijke prijsmodellen voor ITAM-oplossingen zijn gedifferentieerde prijzen, pay-per-user en pay-per-node. Kopers dienen de totale kosten van een oplossing te berekenen voordat ze een aankoopbeslissing nemen, inclusief de kosten voor functies, licentiekosten, integratiekosten, aantal gebruikers en ondersteuning.
  • Adoptie van kunstmatige intelligentie (AI): Gartner voorspelt dat in de komende jaren alle softwaretoepassingen voorzien zullen zijn van een vorm van kunstmatige intelligentie. AI-backed tools, zoals chatbots, zullen serviceverzoeken en andere alledaagse taken afhandelen. AI-tools helpen ook de werklast van IT-beheerders te verminderen door incidententickets aan te maken en gebruikers te begeleiden naar relevante kennismanagementbronnen om hun problemen op te lossen.
  • ITAM-strategieën zullen fysieke apparaten bevatten: de adoptie van het internet of things onder kleine en middelgrote bedrijven neemt in hoog tempo toe. Naarmate er meer slimme assets aan IT-netwerken worden toegevoegd, moeten bedrijven deze gaan zien als een belangrijk onderdeel van hun IT-infrastructuur.