221 resultaten
Waarom Capterra gratis is
Beheer je bedrijfsmiddelen met gemak van aankoop tot buitengebruikstelling. Meer informatie over Freshservice
Beheer de inventaris van je bedrijfsmiddelen binnen en buiten IT in je organisatie, zoals contracten, hardware, software, en volg gegevens over bedrijfsmiddelen gedurende de hele levenscyclus met het bedrijfsmiddelenbeheer van Freshservice. De tool biedt een verfrissende gebruikerservaring bovenop krachtige mogelijkheden voor ticketing- en middelenbeheer zoals automatische detectie van nieuwe bronnen, krachtig configuratiebeheer en verbeterde impactanalyse. Meer informatie over Freshservice
Beheer de inventaris van je bedrijfsmiddelen binnen en buiten IT in je organisatie, zoals contracten, hardware, software, en volg gegevens over bedrijfsmiddelen gedurende de hele levenscyclus met het b...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Het SolarWinds® N-central® platform voor bewaking en beheer op afstand is ontworpen om complexe IT-netwerken moeiteloos te beheren. Meer informatie over SolarWinds N-central
Het SolarWinds® N-central® platform voor bewaking en beheer op afstand is ontworpen om managed service providers te helpen moeiteloos om te gaan met complexe netwerken. N-central bevat uitgebreide automatisering, diepgaande configuratiemogelijkheden en beveiligingsfuncties zoals antivirus- en patchbeheer en geïntegreerde back-up. Het is ontworpen om MSP-bedrijven te helpen bij het efficiënt beheren van ingewikkelde netwerken vanaf één eenvoudig te gebruiken platform. Meer informatie over SolarWinds N-central
Het SolarWinds® N-central® platform voor bewaking en beheer op afstand is ontworpen om managed service providers te helpen moeiteloos om te gaan met complexe netwerken. N-central bevat uitgebreide auto...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
ITAM-software: volg de volledige levenscyclus van je hardware- en software-activa en profiteer van licenties, contracten, certificaten, verlengingsherinneringen en meer! Meer informatie over Device42
Het is nu nog makkelijker om al je IT- en non-IT-middelen bij te houden en te beheren. Met de software van Device42 kunnen bedrijven hun infrastructuur en alle onderlinge afhankelijkheden ontdekken, visualiseren en begrijpen, allemaal vanaf één dashboard. Volg de volledige levenscyclus van je activa en profiteer van softwarelicenties, servicecontracten, SSL-certificaten, verlengingsherinneringen en meer. Genereer mobielvriendelijke barcodes en QR-codes en profiteer van krachtige rapportage, een volledig auditspoor en een uitgebreide RESTful API. Meer informatie over Device42
Het is nu nog makkelijker om al je IT- en non-IT-middelen bij te houden en te beheren. Met de software van Device42 kunnen bedrijven hun infrastructuur en alle onderlinge afhankelijkheden ontdekken, vi...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Vizor Assets beheert de volledige levenscyclus van IT-bedrijfsmiddelen en combineert netwerkdetectie- en voorraadgegevens met aankoop- en garantiedetails. Meer informatie over VIZOR ServiceDesk & IT Assets
Vizor Assets beheert de volledige levenscyclus van IT-bedrijfsmiddelen met een centrale opslagplaats die netwerkdetectie- en voorraadgegevens combineert met aankoop-, garantie- en onderhoudsdetails. Toewijzing van bedrijfsmiddelen aan werknemers en locaties is vereenvoudigd, zodat je altijd precies weet wie wat heeft. Optionele Helpdesk is ook beschikbaar indien nodig. Gratis online demo en downloadbare proefversie beschikbaar. Meer informatie over VIZOR ServiceDesk & IT Assets
Vizor Assets beheert de volledige levenscyclus van IT-bedrijfsmiddelen met een centrale opslagplaats die netwerkdetectie- en voorraadgegevens combineert met aankoop-, garantie- en onderhoudsdetails. To...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Een kosteneffectieve cloud-VPN met één klik die zorgt voor vereenvoudigde veilige netwerktoegang en SaaS-resourcetoegang voor bedrijven van elke omvang. Meer informatie over Perimeter 81
Perimeter 81 is de ultieme veilige netwerktoegangsdienst voor je organisatie. Zeg vaarwel tegen dure hardware, moeizame installaties en urenlange helpdeskondersteuning. Geef werknemers onmiddellijk veilige toegang tot essentiële bedrijfsmiddelen op basis van on-premise, op het web of in de cloud. Implementeer private VPN-servers met statische IP's binnen enkele seconden en verkrijg ongeëvenaarde netwerkzichtbaarheid met een complete beheerportal. Inclusief apps met één klik voor elk apparaat. Meer informatie over Perimeter 81
Perimeter 81 is de ultieme veilige netwerktoegangsdienst voor je organisatie. Zeg vaarwel tegen dure hardware, moeizame installaties en urenlange helpdeskondersteuning. Geef werknemers onmiddellijk vei...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Het Pulseway platform voor het bijhouden en beheren van bedrijfsmiddelen is een zeer geavanceerd en flexibel systeem voor het beheren van je IT-middelen. Meer informatie over Pulseway
Het Pulseway platform voor het bijhouden en beheren van bedrijfsmiddelen is een zeer geavanceerd en flexibel systeem voor het beheren en bewaken van je bedrijfsmiddelen. Met ingebouwde krachtige automatisering, netwerkdetectie, bediening op afstand en rapportage kun je je IT-middelen altijd onder controle houden. Meer informatie over Pulseway
Het Pulseway platform voor het bijhouden en beheren van bedrijfsmiddelen is een zeer geavanceerd en flexibel systeem voor het beheren en bewaken van je bedrijfsmiddelen. Met ingebouwde krachtige automa...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Beheer moeiteloos al je Asset Management-activiteiten met een bewezen IT-oplossing. Je vindt alle benodigdheden in één dashboard. Meer informatie over SysAid
Bekijk, beveilig en beheer je middelen op één plek met SysAid IT Asset Management (ITAM) en vereenvoudig je asset-tracering en inventaris. Onderneem actie en beheer op efficiënte wijze je IT-omgeving met behulp van een oplossing die volledig is geïntegreerd met de helpdesk van SysAid. Verkrijg de juiste gegevens waar je ze nodig hebt, wanneer je ze nodig hebt, met een oplossing die automatisch relevante informatie weergeeft in je tickets. Meer informatie over SysAid
Bekijk, beveilig en beheer je middelen op één plek met SysAid IT Asset Management (ITAM) en vereenvoudig je asset-tracering en inventaris. Onderneem actie en beheer op efficiënte wijze je IT-omgeving m...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
RepoPro is an enterprise storage system that enables businesses to centrally store and manage information about their IT assets. Meer informatie over RepoPro
RepoPro helps enterprises manage their assets through a unified, central repository using automation and a rich visualization of relationships between assets. You can now store, manage and find asset information accurately owing to a built-in shared communication channel that automates the process of exchanging metadata and information. Dynamic visualizations and insights enable Project and Program managers to plan better by foreseeing dependencies. Meer informatie over RepoPro
RepoPro helps enterprises manage their assets through a unified, central repository using automation and a rich visualization of relationships between assets. You can now store, manage and find asset i...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Softeligent is het alles-in-één automatiseringsplatform voor het beheer van financiële activiteiten, bedrijfsmiddelen en diensten binnen IT en telecommunicatie. Meer informatie over Softeligent
Softeligent is een SaaS-oplossing met één platform voor intern beheer en analyses over het gehele spectrum van de IT-servicecatalogus. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, IT financieel beheer (ITFM), ondersteuning voor kostentoewijzing en interne terugboekingsprocessen voor facturering, beheer van de telecommunicatie-uitgaven (TEM) en beheer van bedrijfsmiddelen en inventaris voor hardware. Meer informatie over Softeligent
Softeligent is een SaaS-oplossing met één platform voor intern beheer en analyses over het gehele spectrum van de IT-servicecatalogus. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, IT financieel beheer (ITFM), ...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Remote Monitoring Management (RMM), Professional Services Automation (PSA) en bediening op afstand: klanttevredenheid op één plek. Meer informatie over Atera
Atera is een cloudgebaseerd platform voor IT-management met een alles-in-één oplossing voor MSP's. Atera biedt RMM, PSA en helpdesk en externe toegang in één krachtige oplossing. Met deze software kun je met één klik en binnen enkele seconden gegevens van netwerken en middelen verzamelen voor elk apparaat waarop de Atera-agent is geïnstalleerd. Het disruptieve prijsmodel van Atera stelt MSP's in staat om per technicus te betalen met een onbeperkt aantal agents. Altera biedt een gratis proefperiode van 30 dagen. Meld je nu aan om te beginnen! Meer informatie over Atera
Atera is een cloudgebaseerd platform voor IT-management met een alles-in-één oplossing voor MSP's. Atera biedt RMM, PSA en helpdesk en externe toegang in één krachtige oplossing. Met deze software kun...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Optimaliseer je IT-activabeheerproces en minimaliseer beveiligingsrisico's. Meer informatie over Netwrix Auditor
Netwrix Auditor vormt een aanvulling op IT-inventaris en beheertools door controle te geven over hardware, software en andere kritieke activa in je IT-omgeving, zodat je je kunt houden aan de best practices van ITAM. Vereenvoudig de reguliere Windows Server-inventaris, maak betere controle mogelijk over de software die op je servers is geïnstalleerd, spoor opgeslagen bestanden met gevoelige gegevens op en bewaak de risico's voor je meest kritieke activa. Meer informatie over Netwrix Auditor
Netwrix Auditor vormt een aanvulling op IT-inventaris en beheertools door controle te geven over hardware, software en andere kritieke activa in je IT-omgeving, zodat je je kunt houden aan de best prac...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Prey is een platform voor het beveiligen, beheren en beschermen van gegevens van mobiele apparaten voor zowel bedrijven als persoonlijk gebruik, ontwikkeld door Prey Inc. Meer informatie over Prey
Prey is software en een online platform voor het volgen, beheren en beschermen van mobiele apparaten, beschikbaar voor laptops, tablets en mobiele telefoons. De software en service zijn ontwikkeld door het Chileense bedrijf Prey Inc. Meer informatie over Prey
Prey is software en een online platform voor het volgen, beheren en beschermen van mobiele apparaten, beschikbaar voor laptops, tablets en mobiele telefoons. De software en service zijn ontwikkeld door...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Met miljoenen verkochte licenties is Snow License Manager 's werelds toonaangevende SAM-oplossing. Meer informatie over Snow License Manager
Snow License Manager is ontworpen om het risico, de kosten en de complexiteit van softwareapparatuur en -licenties te verminderen. Duizenden organisaties over de hele wereld vertrouwen op Snow License Manager om te voorkomen dat ze te veel geld uitgeven aan softwarerechten en ervoor te zorgen dat ze volledig voldoen aan de licentieregels. Meer informatie over Snow License Manager
Snow License Manager is ontworpen om het risico, de kosten en de complexiteit van softwareapparatuur en -licenties te verminderen. Duizenden organisaties over de hele wereld vertrouwen op Snow License ...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Addigy biedt een toonaangevend cloudgebaseerd IT-managementplatform, specifiek voor het beheer van je Apple-ecosysteem. Meer informatie over Addigy
Addigy biedt een toonaangevend cloudgebaseerd IT-managementplatform, specifiek voor het beheer van je Apple-ecosysteem, inclusief alle Macs en iOS-apparaten. Het uiterst intuïtieve platform stelt Apple IT-beheerders in staat om realtime service aan hun gebruikers te leveren, ongeacht de geografische locatie, terwijl tegelijkertijd een robuust administratief raamwerk op schaal wordt geboden. Meer informatie over Addigy
Addigy biedt een toonaangevend cloudgebaseerd IT-managementplatform, specifiek voor het beheer van je Apple-ecosysteem, inclusief alle Macs en iOS-apparaten. Het uiterst intuïtieve platform stelt Apple...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Beheer je gehele IT-omgeving via een enkele intuïtieve webinterface. Meer informatie over Miradore Management Suite
Miradore Management Suite handelt al je IT-behoeften af, met eenvoudige integratie en zonder kosten vooraf. Beheer en optimaliseer je hardware- en softwareactiva en automatiseer routinetaken zoals implementaties, patches en configuraties. Stap over van reactief naar proactief onderhoud om te profiteren van verbeterde beveiliging en vergroot de tevredenheid van gebruikers met tijdige ondersteuning op afstand. Meer informatie over Miradore Management Suite
Miradore Management Suite handelt al je IT-behoeften af, met eenvoudige integratie en zonder kosten vooraf. Beheer en optimaliseer je hardware- en softwareactiva en automatiseer routinetaken zoals impl...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Stop inbreuken in realtime en herstel kwetsbaarheden allemaal vanuit één console. Ontvang live gegevens van duizenden apparaten binnen 10 seconden. Meer informatie over Syxsense Manage
Met IT Asset Discovery en Inventory vanuit de Cloud Management Suite kom je op de goede weg met tools voor netwerkdetectie en -inventarisatie, waardoor je in realtime toegang krijgt tot alles wat zich in je omgeving bevindt. Open de historische gegevens in de inventarisatiegeschiedenis-functie om problemen en beveiligingskwesties te identificeren door de configuratie van een apparaat te vergelijken op unieke tijdspunten. Meer informatie over Syxsense Manage
Met IT Asset Discovery en Inventory vanuit de Cloud Management Suite kom je op de goede weg met tools voor netwerkdetectie en -inventarisatie, waardoor je in realtime toegang krijgt tot alles wat zich ...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
SpaceRunner is een webgebaseerde oplossing voor planning en beheer die apparatuur, bedrijfsmiddelen en andere gegevens kan visualiseren op elke virtuele afbeelding. Meer informatie over SpaceRunner
SpaceRunner overtreft de conventionele SaaS-producten voor het beheer van bedrijfsmiddelen door gebruikers te ondersteunen met live Excel-integratie, krachtige toegepaste berekeningen en regels voor voorwaardelijke opmaak. Met SpaceRunner kun je eenvoudig BIM-gegevens synchroniseren, door dynamische visuele pictogrammen te creëren die aan elkaar zijn gekoppeld met onbeperkte bovenliggende-onderliggende relaties. Door het toevoegen van realtime sensorgegevensfeeds kun je volledig een echte digitale tweeling van je faciliteit realiseren. Blijf niet achter, begeef je met SpaceRunner naar de toekomst van middelenbeheer. Meer informatie over SpaceRunner
SpaceRunner overtreft de conventionele SaaS-producten voor het beheer van bedrijfsmiddelen door gebruikers te ondersteunen met live Excel-integratie, krachtige toegepaste berekeningen en regels voor vo...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Het eenvoudigste (mobielvriendelijke) traceringssysteem voor IT-middelen en inventaris in de sector. Vertrouwd door duizenden bedrijven. Probeer het vandaag nog gratis. Meer informatie over Sortly
Sortly Pro is een supereenvoudig traceringssysteem voor inventaris en bedrijfsmiddelen om VISUEEL je IT-middelen en al hun details te volgen, inclusief locatie, prijs, conditie, uitleengegevens enz. voor een intuïtievere (en minder gekmakende) manier om je items te volgen. Probeer het 14 dagen lang gratis. Kenmerken: - Geef team of klanten toegang (beperkte/alleen-lezen machtigingen) - Creëer of maak verbinding met barcodes of QR-codes - Scanner voor in-/uitchecken (ingebouwd) - Volg aangepaste velden - Toegang via internet, tablet of telefoon Meer informatie over Sortly
Sortly Pro is een supereenvoudig traceringssysteem voor inventaris en bedrijfsmiddelen om VISUEEL je IT-middelen en al hun details te volgen, inclusief locatie, prijs, conditie, uitleengegevens enz. vo...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Caspio is een toonaangevend platform met weinig code voor het bouwen van toepassingen voor het beheer van IT-middelen, zonder te hoeven programmeren. Meer informatie over Caspio
Caspio is een toonaangevend platform met weinig code voor het bouwen van toepassingen voor het beheer van IT-middelen, zonder te hoeven programmeren. Het alles-in-één platform is door Forrester Research benoemd als Leider en biedt alles wat je nodig hebt om bedrijfsactiviteiten en workflows digitaal te transformeren. Het omvat een geïntegreerde clouddatabase, een bouwer voor visuele applicaties, professionele beveiliging, naleving van regelgeving en een schaalbare wereldwijde infrastructuur. Ontdek waarom Caspio wereldwijd door meer dan 12.000 bedrijven wordt vertrouwd. Probeer het GRATIS uit. Meer informatie over Caspio
Caspio is een toonaangevend platform met weinig code voor het bouwen van toepassingen voor het beheer van IT-middelen, zonder te hoeven programmeren. Het alles-in-één platform is door Forrester Researc...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Het beheer van IT-middelen is nog nooit zo belangrijk geweest als in de huidige externe omgeving. Integreert naadloos met Zendesk, Jira etc. Meer informatie over EZOfficeInventory
Beheer de volledige levenscyclus van IT-middelen voor je externe personeel met gebruiksvriendelijke, cloudgebaseerde software voor het beheer van IT-middelen. Verminder de uitvaltijd, waarborg naleving van softwarelicenties en versnel het oplossen van problemen door alle hardware te volgen, inclusief Windows-/Mac-apparaten en -software. Behoud volledig inzicht in je IT-landschap met volledig bedrijfsmiddelenbeheer, inkooporders, onderhoud, gebruiksoptimalisatie. Integreert naadloos met Zendesk, Jira helpdesks, evenals SCCM, JAMF en vele andere. Meer informatie over EZOfficeInventory
Beheer de volledige levenscyclus van IT-middelen voor je externe personeel met gebruiksvriendelijke, cloudgebaseerde software voor het beheer van IT-middelen. Verminder de uitvaltijd, waarborg naleving...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Gartner identificeerde Nlyte als hoeksteentechnologie voor de evoluerende HDIM-ruimte (Hybrid Digital Infrastructure Management). Meer informatie over Nlyte DCIM
Nlyte verzorgt het volledige beheer van de hybride digitale infrastructuur. Nlyte automatiseert het voorraadproces voor nauwkeurige verantwoording van wat je hebt en waar het zich bevindt - helpt activa, infrastructuur en gegevensstroom te beveiligen door veranderingen te bewaken en te waarschuwen voor implementatie- en toegangsuitzonderingen - helpt activa te behouden door te controleren op circulatie en efficiënt gebruik. Nlyte-software biedt kostenbeheer, efficiënt gebruik van hulpbronnen, optimalisatie van de werkstroom en vermindert het risico op verstoringen. Meer informatie over Nlyte DCIM
Nlyte verzorgt het volledige beheer van de hybride digitale infrastructuur. Nlyte automatiseert het voorraadproces voor nauwkeurige verantwoording van wat je hebt en waar het zich bevindt - helpt acti...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Vulnerability Management zonder patchen Meer informatie over TOPIA
TOPIA is een uitgebreid vulnerability management-platform waarmee bedrijven voorop kunnen blijven lopen, tijd kunnen besparen en minder moeten patchen. Met zijn bedrijfseigen software biedt TOPIA bedrijven de tools om kwetsbaarheden in apps van derde partijen te analyseren en prioriteren, en de bevoegdheid om te handelen voordat er misbruik van kan worden gemaakt. Geen patch? Geen probleem. De innovatieve patchloze beschermingsfunctie van TOPIA beveiligt apps zonder dat er een patch nodig is, waardoor tijd wordt bespaard en kwetsbaarheden worden geneutraliseerd. Meer informatie over TOPIA
TOPIA is een uitgebreid vulnerability management-platform waarmee bedrijven voorop kunnen blijven lopen, tijd kunnen besparen en minder moeten patchen. Met zijn bedrijfseigen software biedt TOPIA bedri...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Zeer flexibel platform voor service desk en middelenbeheer met een gebruiksvriendelijke manier om met potentiële klanten te chatten. Meer informatie over Mint Service Desk
Mint Service Desk is een gratis krachtige tool die de functionaliteit van een servicedesk en middelenbeheer combineert in één. Het verschilt van andere helpdeskproviders door de aanpak van communicatie tussen medewerkers (die chatgericht is) en door de mogelijkheid om het op de infrastructuur van de klant te installeren zonder dat de klant een cloudgebaseerde service moet kopen. Belangrijkste kenmerken: - Flexibele structuur voor middelenbeheer - Ticketingsysteem geïntegreerd met middelenbeheer - E-mailintegratie - Aangepaste soorten tickets Meer informatie over Mint Service Desk
Mint Service Desk is een gratis krachtige tool die de functionaliteit van een servicedesk en middelenbeheer combineert in één. Het verschilt van andere helpdeskproviders door de aanpak van communicatie...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Garandeer softwarenaleving, verlaag hardware-uitvaltijd en wees altijd voorbereid op een audit met een eenvoudige IT-oplossing voor activabeheer. Meer informatie over AssetSonar
Garandeer software-compliance, verlaag hardware-uitvaltijd en wees altijd voorbereid op een audit met een geavanceerde IT-oplossing voor activabeheer. Neem volledige controle over je IT-middelen door gebruik te maken van de levenscyclusbewaking van activa, het volgen van licenties voor zowel geïnstalleerde als cloudsoftware, gedetailleerde hardware- en software-inzichten, audits, een mobiele app en integraties met servicedesks zoals Zendesk en Jira. De eenvoudig te gebruiken software zorgt ervoor dat je altijd onmiddellijk herstelt van eventuele IT-problemen. Probeer het gratis uit! Meer informatie over AssetSonar
Garandeer software-compliance, verlaag hardware-uitvaltijd en wees altijd voorbereid op een audit met een geavanceerde IT-oplossing voor activabeheer. Neem volledige controle over je IT-middelen door g...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Docusnap is de ideale alles-in-één oplossing voor je IT-documentatie. Meer informatie over Docusnap
Docusnap maakt de IT van je bedrijf transparant. De B2B-software legt informatie vast van de netwerkinfrastructuur, hardware en software, evenals gangbare toepassingsservers. Het genereert rapporten en kaarten van je netwerk. Je kunt noodplannen en bedieningshandleidingen creëren. Daarnaast analyseert de software wie er toegang heeft tot welke gegevens en of je software de juiste licenties heeft. Meer informatie over Docusnap
Docusnap maakt de IT van je bedrijf transparant. De B2B-software legt informatie vast van de netwerkinfrastructuur, hardware en software, evenals gangbare toepassingsservers. Het genereert rapporten ...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
UpKeep is hoog aangeprezen, mobielgerichte beheersoftware voor IT-activa voor het stroomlijnen van werkorders, faciliteiten en activabeheer.
De software van UpKeep voor het beheer van IT-middelen is een moderne oplossing voor het onderhouds- en middelenbeheer voor je team. UpKeep is altijd en overal gemakkelijk bereikbaar, van je bureaublad tot je telefoon en zelfs je tablet. Creëer werkorders onderweg, ontvang meldingen wanneer taken worden bijgewerkt en ontvang waarschuwingen rechtstreeks vanuit je app wanneer bedrijfsmiddelen uitvallen, zodat je bedrijf efficiënter dan ooit tevoren werkt.
De software van UpKeep voor het beheer van IT-middelen is een moderne oplossing voor het onderhouds- en middelenbeheer voor je team. UpKeep is altijd en overal gemakkelijk bereikbaar, van je bureaublad...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Platform voor het volgen van IT-middelen dat cloudgebaseerd is met mobiele apps (IOS/Android). Beoordeeld als uitstekend door PC Magazine! Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo.
Asset Panda is een krachtig platform voor het volgen van IT-middelen dat cloudgebaseerd is met mobiele apps (IOS/Android). Dit platform maakt het eenvoudig om je IT-middelen te volgen, te beheren en te ondersteunen. De software is geconfigureerd voor de manier waarop jij werkt, is beveiligd en maakt gebruik van de mobiele apparaten die je werknemers al bij zich hebben. Kenmerken: In- en uitchecken, streepjescode scannen, bovenliggend/onderliggend, robuuste rapportage, ondersteuning voor ticketworkflow, volledig levenscyclusbeheer, afschrijving, API, op rollen gebaseerde beveiliging en nog veel meer. Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo. Beoordeeld als uitstekend door PC Magazine!
Asset Panda is een krachtig platform voor het volgen van IT-middelen dat cloudgebaseerd is met mobiele apps (IOS/Android). Dit platform maakt het eenvoudig om je IT-middelen te volgen, te beheren en te...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Samanage is de ITSM-oplossing die begrijpt wat er nodig is om je middelen zowel binnen als buiten IT succesvol te beheren in je hele organisatie.
Samanage is de oplossing voor het beheer van IT-middelen en IT-service die de meeste recensies en de hoogste beoordelingen heeft. Deze software draait niet alleen om het produceren van statistieken, gegevens en rapporten (ook al levert het die allemaal!). Het draait om het vereenvoudigen van complexe taken en het automatiseren van elementaire taken. Volg moeiteloos je hardware, software, contracten, inkooporders, licenties en garanties allemaal op één plek. Bespaar kostbare tijd en maak het jezelf mogelijk om snellere en slimmere diensten te leveren, zodat je een eind kunt maken aan het doorlopend blussen van vuurtjes.
Samanage is de oplossing voor het beheer van IT-middelen en IT-service die de meeste recensies en de hoogste beoordelingen heeft. Deze software draait niet alleen om het produceren van statistieken, ge...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Een complete beheeroplossing voor mobiele apparaten waarmee IT-professionals de implementatie, inventaris en beveiliging van Apple-apparaten kunnen vereenvoudigen.
Jamf Pro is een complete oplossing voor apparaatbeheer voor IT-professionals om de implementatie, inventaris en beveiliging van Macs, iPads, iPhones en Apple TV's te vereenvoudigen. Jamf Pro is ontworpen om apparaatbeheer te automatiseren en de productiviteit van eindgebruikers te verhogen. IT-professionals en de gebruikers die ze ondersteunen zijn dol op deze EMM-tool, omdat hij de belofte van uniform eindpuntbeheer voor Apple-apparaten waarmaakt. De IT-ervaring die je zoekt, is binnen handbereik. Vraag een gratis proefversie aan en word vandaag nog een IT-superheld.
Jamf Pro is een complete oplossing voor apparaatbeheer voor IT-professionals om de implementatie, inventaris en beveiliging van Macs, iPads, iPhones en Apple TV's te vereenvoudigen. Jamf Pro is ontworp...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Vereenvoudigd eindpuntbeheer voor desktops, servers en mobiele laptops.
LogMeIn Central is een krachtige, gebruiksvriendelijke oplossing voor eindpuntbeheer waarmee IT-professionals hun eindpuntinfrastructuur effectief kunnen bewaken, beheren en beveiligen. Of je nu externe werknemers of mondiaal verspreide eindpunten hebt, LogMeIn Central biedt IT-organisaties de snelheid, flexibiliteit en het inzicht die nodig zijn om de productiviteit te verhogen, IT-kosten te verlagen en risico's te beperken.
LogMeIn Central is een krachtige, gebruiksvriendelijke oplossing voor eindpuntbeheer waarmee IT-professionals hun eindpuntinfrastructuur effectief kunnen bewaken, beheren en beveiligen. Of je nu extern...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Jira Service Desk is servicedesk-software gebouwd voor moderne IT-teams, beschikbaar vanaf slechts $ 10 per maand. Probeer het gratis via de website!
Jira Service Desk is de meest populaire en betaalbare ITSM-software. Jira Service Desk is gebouwd op de Jira Software van Atlassian en heeft alles wat je IT-teams standaard nodig hebben, waaronder automatiseringsregels, SLA's, realtime rapportage en ITIL-gecertificeerde processen zoals incident-, probleem- en verandermanagement. Lever geweldige service tegen een fractie van de kosten en de installatietijd van concurrenten.
Jira Service Desk is de meest populaire en betaalbare ITSM-software. Jira Service Desk is gebouwd op de Jira Software van Atlassian en heeft alles wat je IT-teams standaard nodig hebben, waaronder auto...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Uitgebreid systeem voor het beheer van verspreide IT-middelen. Integreert met financiële Oracle- en CRM IT-helpdesksystemen.
Uitgebreid systeem voor het beheer van verspreide IT-middelen. Integreert met financiële Oracle- en CRM IT-helpdesksystemen.
Uitgebreid systeem voor het beheer van verspreide IT-middelen. Integreert met financiële Oracle- en CRM IT-helpdesksystemen....
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Lever betere service en verbeter de efficiëntie van je team - beheer en automatiseer je gehele IT met Kaseya VSA. IT-software van de volgende generatie.
Ontdek zelf waarom duizenden MSP's die op zoek zijn naar meer winstgevendheid, en kleine IT-afdelingen die meer moeten doen met minder, Kaseya VSA-software voor IT-management gebruiken om het IT-management te automatiseren. Met de oplossingen van Kaseya kunnen organisaties hun gehele infrastructuur en IT-activiteiten beheren, inclusief cloudgebaseerde, lokale, hybride, gevirtualiseerde en gedistribueerde omgevingen, allemaal vanaf één plek. Start je gratis proefversie om proactief je IT-middelen en toepassingen op afstand, eenvoudig en efficiënt te beheren en te controleren.
Ontdek zelf waarom duizenden MSP's die op zoek zijn naar meer winstgevendheid, en kleine IT-afdelingen die meer moeten doen met minder, Kaseya VSA-software voor IT-management gebruiken om het IT-manage...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Het platform biedt een gepatenteerde totaaloplossing voor het volgen van IT-activa en -inventaris die de kracht van smartphones, QR-codes en cloudsoftware gebruikt.
GoCodes biedt een totaaloplossing voor het beheer van IT-activa met alles wat IT-teams nodig hebben om hun apparatuur onderweg veilig met GPS te volgen en te beheren. De oplossing omvat krachtige en veilige cloudgebaseerde software, mobiele scanner-apps en gepatenteerde QR-codelabels. Zodat je snel aan de slag kunt gaan. Scan het gepatenteerde QR-codelabel om buitendienstaanvragen aan te maken, activagegevens bij te werken en apparatuur toe te wijzen aan gebruikers.
GoCodes biedt een totaaloplossing voor het beheer van IT-activa met alles wat IT-teams nodig hebben om hun apparatuur onderweg veilig met GPS te volgen en te beheren. De oplossing omvat krachtige en ve...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Cloudsoftware die mensen, systemen en data verbindt in één weergave voor zichtbaarheid en bruikbare intelligentie voor alle activiteiten.
PagerDuty is een agile oplossing voor incidentbeheer die kan worden geïntegreerd met ITOps en DevOps monitoringstacks om de operationele betrouwbaarheid en flexibiliteit te verbeteren. Van het verrijken en aggregeren van gebeurtenissen tot het correleren ervan tot bruikbare waarschuwingen, PagerDuty stroomlijnt de levenscyclus van incidentbeheer door ruis en resolutietijden te verminderen. PagerDuty biedt honderden native integraties met operationele tools, evenals geautomatiseerde planning, geavanceerde rapportage en gegarandeerde betrouwbaarheid.
PagerDuty is een agile oplossing voor incidentbeheer die kan worden geïntegreerd met ITOps en DevOps monitoringstacks om de operationele betrouwbaarheid en flexibiliteit te verbeteren. Van het verrijke...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Verlaag het uitgavenpakket voor softwarelicenties, IT-overhead en software-auditrisico met Cherwell Asset Management.
Cherwell Asset Management is ontworpen voor organisaties die flink willen besparen op hun uitgaven voor softwarelicenties, IT-overhead en software-auditrisico. Door alle gegevens met betrekking tot hardware- en software-inventaris, toepassingsgebruik, licentierechten en IT-aankopen te integreren, kun je IT-investeringen van aankoop tot einde naadloos volgen en beheren, en kun je Excel-spreadsheets achterwege laten.
Cherwell Asset Management is ontworpen voor organisaties die flink willen besparen op hun uitgaven voor softwarelicenties, IT-overhead en software-auditrisico. Door alle gegevens met betrekking tot har...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Helpdeskondersteuningssoftware en tool voor asset management omvat kennisbanken, SLA-management, ticket-tracking, voorraadbeheer.
ManageEngine ServiceDesk Plus is een helpdesk- en assetmanagementsoftware. Het biedt een geïntegreerd pakket met incidentbeheer (trouble-ticketing), goederentracering, inkoop, contractbeheer, een selfserviceportal en een kennisbank tegen een betaalbare prijs. ServiceDesk Plus biedt alles wat je nodig hebt voor een volwaardig IT-helpdesk en een productief helpdeskteam. Manage Engine ServiceDesk Plus is beschikbaar als on-premises en on-demand.
ManageEngine ServiceDesk Plus is een helpdesk- en assetmanagementsoftware. Het biedt een geïntegreerd pakket met incidentbeheer (trouble-ticketing), goederentracering, inkoop, contractbeheer, een selfs...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Zoho Creator is een ontwikkelingsplatform met weinig code waarmee je zelf aangepaste, mobiel-klare apps kunt lanceren.
Beheer de hardware- en softwaremiddelen in je bedrijf, samen met hun licenties en onderhoudsschema's. Pas deze app aan voor het web, Android, iPhone en iPad. Probeer het gratis!
Beheer de hardware- en softwaremiddelen in je bedrijf, samen met hun licenties en onderhoudsschema's. Pas deze app aan voor het web, Android, iPhone en iPad. Probeer het gratis!...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Radicaal herontworpen om een nieuwe norm te stellen voor IT-servicebeheer op locatie of in de cloud.
BMC Helix IT-servicebeheer zorgt voor een revolutie in het servicebeheer voor ondernemingen. Helix ITSM wordt op locatie of in de cloud geleverd en is een configureerbaar en uitbreidbaar platform dat radicaal is herontworpen om te voldoen aan de behoeften van elke transformatieve IT-organisatie. Helix IT-servicebeheer is eenvoudiger en sneller in gebruik en zit boordevol met de nieuwste innovaties op het gebied van servicebeheer. Het biedt zeer compleet en capabel IT-servicebeheer voor je onderneming.
BMC Helix IT-servicebeheer zorgt voor een revolutie in het servicebeheer voor ondernemingen. Helix ITSM wordt op locatie of in de cloud geleverd en is een configureerbaar en uitbreidbaar platform dat r...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Compileer gegevens, controleer en beheer werkstations, servers, printers, routers en mobiele apparaten. Groepeer op besturingssysteem, toepassing of locatie.
Met het platform voor bewaking en beheer op afstand (RMM) van ConnectWise Automate (voorheen LabTech), kun je de IT-middelen van je klanten op afstand vinden, repareren en onderhouden via één interface, en ook redundante taken automatiseren en kwesties proactief oplossen voordat ze grote problemen worden. Probeer het zelf maar uit en begin je gratis proefperiode!
Met het platform voor bewaking en beheer op afstand (RMM) van ConnectWise Automate (voorheen LabTech), kun je de IT-middelen van je klanten op afstand vinden, repareren en onderhouden via één interface...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
The BOSS Solutions Suite is an award winning fully integrated Help Desk / ITSM solution available both on the Cloud and On-Premise.
The BOSS Solutions Suite is a fully integrated ITIL based Service Desk/Help Desk and IT Asset Management solution available on-premise or on the cloud. It incorporates capabilities for ensuring a productive and efficient remote work experience including an award winning user-friendly interface and a powerful Service Catalog. BOSS has been highly ranked by customers for providing an affordable ITSM solution with great user experience, wide range of features, and excellent customer support.
The BOSS Solutions Suite is a fully integrated ITIL based Service Desk/Help Desk and IT Asset Management solution available on-premise or on the cloud. It incorporates capabilities for ensuring a produ...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
NinjaRMM is de eenvoudigste alles-in-één-oplossing voor IT-beheer en monitoring op afstand waar IT-professionals dol op zullen zijn.
NinjaRMM is een alles-in-één SaaS-platform voor IT-monitoring- en -beheer. Controleer een enorme hoeveelheid informatie, waaronder software- en hardware-inventaris, schijf- en volumegegevens en gebruik, processors, geheugen, gebruikers- en gebeurtenislogboeken en netwerkadapters en gebruik. Het is gebouwd op een eenvoudig en intuïtief, cloudgebaseerd platform met een robuuste set functies waardoor je binnen 5 minuten aan de slag kunt, zonder servers.
NinjaRMM is een alles-in-één SaaS-platform voor IT-monitoring- en -beheer. Controleer een enorme hoeveelheid informatie, waaronder software- en hardware-inventaris, schijf- en volumegegevens en gebruik...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Een eenvoudig te gebruiken, mobiele onderhoudssoftwareoplossing waarmee je eenvoudig activa, PM's, WO's en meer kunt beheren.
Een eenvoudig te gebruiken, mobiele onderhoudssoftwareoplossing waarmee je eenvoudig activa, PM's, WO's en meer kunt beheren.
Een eenvoudig te gebruiken, mobiele onderhoudssoftwareoplossing waarmee je eenvoudig activa, PM's, WO's en meer kunt beheren....
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Je alles-in-één hulpmiddel om supporttickets te creëren, te beoordelen en te volgen om een betere klantenservice te bieden en georganiseerd te blijven.
Mojo Helpdesk is de zeer eenvoudige helpdesktoepassing voor klantenservice, IT-verzoeken, onderhoudsaanvragen en meer. Hier zijn 5 redenen om vandaag nog aan de slag te gaan met Mojo Helpdesk. 1) Beleef het comfort van het volgen van een ticket rechtstreeks vanuit je inbox. 2) Ingebouwde rapporten om klanttevredenheid, responstijd en meer te meten en te verbeteren. 3) Houd opslagbehoeften beperkt tot een minimum, en sla tickethistorie op in de cloud. 4) Self-servicetool garandeert 50% minder helpdesktickets. 5) Gratis proefversie van 30 dagen voor alle abonnementen!
Mojo Helpdesk is de zeer eenvoudige helpdesktoepassing voor klantenservice, IT-verzoeken, onderhoudsaanvragen en meer. Hier zijn 5 redenen om vandaag nog aan de slag te gaan met Mojo Helpdesk. 1) Belee...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
GigaTraks Asset Tracking Software can easily check-in and check-out assets that can be assigned or tracked to a location or person.
GigaTrak's Asset Tracking Software can easily check-in and check-out assets that can be assigned or tracked to a location or person. Our asset tracking system retains records of usage, maintenance, and history of assets. Everything is logged using a barcode scanning system via a standardized check in/out process. Keeping a historical data trail for each asset helps to locate assets when needed, reduces disruptions in operations, and avoids the expense of purchasing unnecessary replacements.
GigaTrak's Asset Tracking Software can easily check-in and check-out assets that can be assigned or tracked to a location or person. Our asset tracking system retains records of usage, maintenance, and...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
ChangeGear van SunView Software levert enterprise-grade ITSM die snel te implementeren is, eenvoudig te configureren is en minder duur is om te onderhouden.
Neem de controle over IT-middelen en -bronnen met CMDB. Krijg dieper inzicht in kritieke IT-infrastructuur met de Configuration Management Database (CMDB)- en Asset Discovery-tool. Met ChangeGear by SunView Software kun je de CMDB snel implementeren en gebruiken voor het toewijzen en beheren van kritieke bronnen zoals zakelijke services, hardware, software, gebruikers, documentatie en configuratie - allemaal binnen één federatieve database.
Neem de controle over IT-middelen en -bronnen met CMDB. Krijg dieper inzicht in kritieke IT-infrastructuur met de Configuration Management Database (CMDB)- en Asset Discovery-tool. Met ChangeGear by Su...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Ontdek je IT. Software voor het beheer van IT-activa die alle activa in je onderneming vindt en beheert.
Lansweeper is een agentloze oplossing voor het beheer van IT-activa die elke netwerkinstallatie kan scannen. Gebruik IP-bereik en AD-geïntegreerd scannen of specificeer cruciale servers die regelmatiger moeten worden gescand. Ontvang een volledige inventaris van alle werkstations, servers, routers, schakelaars, monitoren, printers, VoIP-telefoons en andere netwerkapparaten. Een schat aan informatie over hardware en software wordt gescand en kan ook worden gebruikt om rapporten te maken via de intuïtieve rapporteditor.
Lansweeper is een agentloze oplossing voor het beheer van IT-activa die elke netwerkinstallatie kan scannen. Gebruik IP-bereik en AD-geïntegreerd scannen of specificeer cruciale servers die regelmatige...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
SapphireIMS ITAM-functies zijn: volledig beheer van inkoop tot buitengebruikstelling, inzicht en inventaris, automatisering, compliance en SAM.
SapphireIMS is de meest uitgebreide IT Asset Management-oplossing ooit. Vooruitstrevende organisaties gebruiken de IT Asset Management-oplossing van SapphireIMS om IT-assets van inkoop tot buitengebruikstelling bij te houden, te monitoren en te beheren, inzicht in de voorraad te krijgen en de naleving te beheren via één oplossing. Deze vernieuwende oplossing is AI en NLP geïntegreerd en maakt gebruik van RTLS, IoT, streepjescode, QR-code en RFID om op intelligente wijze assets uit elke hoek van de wereld te volgen en te beheren.
SapphireIMS is de meest uitgebreide IT Asset Management-oplossing ooit. Vooruitstrevende organisaties gebruiken de IT Asset Management-oplossing van SapphireIMS om IT-assets van inkoop tot buitengebrui...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Automox is een cloudgebaseerd platform voor patchbeheer: moderne cyberhygiëne die het veiligheidsvertrouwen van de wereld zal verhogen.
Automox is cloudgebaseerd en wereldwijd beschikbaar en handhaaft OS- en extern patchbeheer, beveiligingsconfiguraties en aangepaste scripting in Windows, Mac en Linux vanaf één intuïtieve console. IT en SecOps kunnen snel de controle krijgen en de zichtbaarheid van lokaal geïnstalleerde, externe en virtuele eindpunten delen zonder dat je dure infrastructuur hoeft te implementeren.
Automox is cloudgebaseerd en wereldwijd beschikbaar en handhaaft OS- en extern patchbeheer, beveiligingsconfiguraties en aangepaste scripting in Windows, Mac en Linux vanaf één intuïtieve console. IT e...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
Alloy Navigator is een oplossing die prachtig is ontworpen voor echte klanten, gecreëerd door echte IT-mensen zoals jij.
Het is voor elke IT-organisatie van cruciaal belang dat er verantwoording wordt afgelegd over de activa. Daarom is Alloy Navigator ontworpen om je bedrijf financieel en contractueel gezond te houden met een sterke set afschrijvings- en controletools. Het leningcentrum zorgt ervoor dat er makkelijk geleend kan worden, terwijl verbruiksgoederenbeheer een koud kunstje is. Koppel dat met de flexibele pracht van een intelligente workflow en je hebt een complete IT-oplossing.
Het is voor elke IT-organisatie van cruciaal belang dat er verantwoording wordt afgelegd over de activa. Daarom is Alloy Navigator ontworpen om je bedrijf financieel en contractueel gezond te houden me...
  • Auditbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Leveranciersbeheer

Kopersgids voor IT-asset management software

Wat is IT-asset management software?

IT-asset management software vereenvoudigt bedrijfsbreed inventaris- en levenscyclusmanagement van software- en hardware-assets. IT-asset management (ITAM) software helpt bedrijven met onderhoudsgeschiedenis, gebruikersrechten, voorspelling van aankoopbudgetten en naleving van softwarelicenties.

De voordelen van ITAM-software

  • Maximaliseren van de waarde van IT-assets: ITAM-software helpt de waarde van de IT-assets van het bedrijf te meten en te bewaken. Door een nauwkeurige waardering van IT-assets kunnen betere investeringsbeslissingen worden genomen. Aan de andere kant hoeft er niet meer te worden betaald voor software- en hardwarelicenties met een lager rendement op de investering.
  • Verbeteren van serviceniveaus: effectief gebruik van ITAM-software stelt beheerders in staat om tijd te besparen op handmatige overheadkosten en zich te richten op belangrijke serviceverzoeken. Met realtime voorspellende analyserapporten kunnen IT-teams proactief automatiseringstools creëren om kwetsbaarheden te verwijderen, risico's te minimaliseren en serviceverzoeken te verminderen.
  • Beschermen van assets en ondersteunen van naleving: met de populariteit van digitale werkplekinitiatieven zoals het meenemen van je eigen apparaat (Bring Your Own Device, BYOD) wordt het steeds moeilijker om ongeautoriseerde apparaten te traceren en misbruik van bedrijfsmiddelen te verminderen. ITAM-software kan ongeautoriseerde tools of toepassingen detecteren en IT-managers waarschuwen om corrigerende maatregelen te nemen en de bijbehorende risico's te verminderen.

Algemene functies van ITAM-software

  • Asset tracking: het bewaken, controleren en beheren van documentatie voor alle IT-assets. Geavanceerde oplossingen omvatten realtime asset monitoring en diagnostische tools om nieuwe apparaten te traceren.
  • Voorraadbeheer: het creëren van een gecentraliseerde opslagplaats om alle belangrijke IT-assetgegevens te monitoren en op te slaan. Ook de volledige levenscyclus van IT-assets wordt bijgehouden.
  • Auditbeheer: het onderzoeken van IT-assets om de risico's te evalueren en het genereren van rapporten en statistieken om eventuele problemen te identificeren.
  • Compliance tracking: het volgen van de verlengings- en vervaldata van alle licenties en op de hoogte brengen van IT-managers van alle wijzigingen in de regelgeving.
  • Leveranciersbeheer: het koppelen van inkoopfacturen en beheren van leveranciers vanuit een gecentraliseerd platform om redundantie te verminderen en de activiteiten te stroomlijnen.

Overwegingen bij de aankoop van ITAM-software

  • Mobiele capaciteiten: in het huidige digitale tijdperk zijn werknemers veelal mobiel en werken ze vaak op afgelegen locaties. Bedrijven verwachten van hun IT-teams dat ze snel reageren op serviceverzoeken en de downtime tot een minimum beperken. Daarom is het essentieel dat IT-teams responsief zijn terwijl ze op afstand werken. Als medewerkers veel reizen, ga dan op zoek naar ITAM-software die compatibel is met mobiele browsers of iOS- en Android-toepassingen biedt.
  • Totale eigendomskosten: het vinden van de juiste ITAM-oplossing binnen het budget kan een ontmoedigende taak zijn. ITAM-softwareoplossingen bieden gevarieerde prijsmodellen die een directe vergelijking lastig kunnen maken. Gebruikelijke prijsmodellen voor ITAM-oplossingen zijn gedifferentieerde prijzen, pay-per-user en pay-per-node. Kopers dienen de totale kosten van een oplossing te berekenen voordat ze een aankoopbeslissing nemen, inclusief de kosten voor functies, licentiekosten, integratiekosten, aantal gebruikers en ondersteuning.
  • Adoptie van kunstmatige intelligentie (AI): Gartner voorspelt dat in de komende jaren alle softwaretoepassingen voorzien zullen zijn van een vorm van kunstmatige intelligentie. AI-backed tools, zoals chatbots, zullen serviceverzoeken en andere alledaagse taken afhandelen. AI-tools helpen ook de werklast van IT-beheerders te verminderen door incidententickets aan te maken en gebruikers te begeleiden naar relevante kennismanagementbronnen om hun problemen op te lossen.
  • ITAM-strategieën zullen fysieke apparaten bevatten: de adoptie van het internet of things onder kleine en middelgrote bedrijven neemt in hoog tempo toe. Naarmate er meer slimme assets aan IT-netwerken worden toegevoegd, moeten bedrijven deze gaan zien als een belangrijk onderdeel van hun IT-infrastructuur.