Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
Identiteits- en toegangsbeheer (IAM) is een verzamelnaam voor de hulpmiddelen, processen en beleidslijnen die zijn ontworpen om de identiteit van gebruikers te verifiëren en toegang te verlenen tot hulpmiddelen en informatie, en tegelijk ongeoorloofde toegang te beperken. IAM omvat twee verwante activiteiten: authenticatie (het verifiëren van de identiteit van de gebruiker) en autorisatie (het verlenen van toegang tot resources aan geverifieerde gebruikers). IAM-platforms maken gebruik van technieken zoals SSO (single sign-on), waarmee gebruikers dezelfde set inloggegevens kunnen gebruiken voor meerdere websites of toepassingen, en multifactorauthenticatie, waarbij gebruikers hun identiteit moeten verifiëren met meer dan één verificatiemethode.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
Omdat mkb-bedrijven veel verschillende platforms en resources gebruiken, helpen oplossingen voor identiteits- en toegangsbeheer (IAM) te garanderen dat de juiste gebruikers altijd op het juiste moment toegang hebben tot de juiste dingen.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)