Operationele diensten
Operationele diensten zorgen voor de overdracht van de gehele of een deel van de verantwoordelijkheid voor het dagelijkse systeembeheer van de IT-infrastructuur van een bedrijf. De IT-infrastructuur omvat een host (d.w.z. een datacenter), een client (d.w.z. een desktop) en connectiviteit (d.w.z. netwerkdiensten en -operaties). Operationele diensten kunnen ook technologie-eigendom of personeel overdragen aan een externe verkoper.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Operationele diensten
Mkb-bedrijven zonder voldoende eigen IT-personeel of on-site technologie kunnen profiteren van operationele diensten. Hiermee kunnen ze hun technologische mogelijkheden uitbreiden, hun cyberbeveiliging verbeteren en hun kosten minimaliseren.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)