Uitgavenbeheer
Uitgavenbeheer omvat verschillende praktijken die erop gericht zijn om ervoor te zorgen dat beslissingen m.b.t. inkoop en uitbesteding in overeenstemming zijn met andere zakelijke behoeften en doelen. Het algemene doel van uitgavenbeheer is om elke uitgegeven cent te verantwoorden en deze informatie vervolgens te gebruiken om ervoor te zorgen dat het bedrijf zo efficiënt mogelijk omgaat met zijn uitgaven en zijn partnerschappen. Deze intensieve analyse is op zijn beurt weer gericht op het optimaliseren van relaties met leveranciers, waarbij bedrijven de controle over hun financiën behouden en hun rendement maximaliseren.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Uitgavenbeheer
De kosten van voorraden en andere zaken spelen een grote rol in het succes van een mkb. Door uitgavenbeheer te gebruiken in het inkoopproces kunnen mkb’s hun hulpbronnen maximaliseren en samenwerken met de beste leveranciers voor hun specifieke behoeften.
Gerelateerde termen
- Inkoop
- Stuklijst
- ADAS (Advanced Driver Assistance Systems)
- Slimme fabriek
- Strategic sourcing
- VAR (Value-Added Reseller)
- Telematica
- Toeleveringsketen
- Leverancier
- ERP (Enterprise resource planning)
- SCP (Supply Chain Planning)
- Scanner
- SCADA (Supervisory Control and Data Acquisition)
- IKZ (Integrale kwaliteitszorg)
- Leveranciersbeheer
- Senpai
- RFID (Radio-frequency Identification)
- Loopback
- TCO (Total Cost of Ownership)
- Elektromobiliteit (e-mobiliteit)