Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
RFID (Radio-frequency Identification)
RFID (Radio-frequency Identification) is een technologie die gebruik maakt van radiofrequentiegolven voor automatische gegevensverzameling. RFID maakt deel uit van een groep technologieën die bekend staat als AIDC (Automatic Identification and Capture) en is vergelijkbaar met de manier waarop streepjescodes (wanneer die met een optische scanner worden gescand) informatie kunnen opvragen. Met RFID worden de gegevens echter samen met een schakeling en een antenne in de tag of het slimme label geïntegreerd. RFID-tags worden veel gebruikt in de detailhandel om de voorraad beter te beheren en diefstal tegen te gaan.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de RFID (Radio-frequency Identification)
Voor het mkb is RFID een technologie die nog niet algemeen is toegepast, aangezien de meeste mkb-bedrijven nog steeds gebruikmaken van de goedkopere en meer algemeen aanvaarde streepjescodetechnologie. Dit zal in de toekomst waarschijnlijk veranderen naarmate meer leveranciers en verkopers op ondernemingsniveau het gebruik van RFID-labels vereisen.
Gerelateerde termen
- Inkoop
- Stuklijst
- ADAS (Advanced Driver Assistance Systems)
- Slimme fabriek
- Strategic sourcing
- VAR (Value-Added Reseller)
- Telematica
- Toeleveringsketen
- Leverancier
- ERP (Enterprise resource planning)
- SCP (Supply Chain Planning)
- Scanner
- SCADA (Supervisory Control and Data Acquisition)
- IKZ (Integrale kwaliteitszorg)
- Leveranciersbeheer
- Senpai
- RFID (Radio-frequency Identification)
- Loopback
- TCO (Total Cost of Ownership)
- Elektromobiliteit (e-mobiliteit)