Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

SRM (Supplier Relationship Management)

SRM verwijst naar de relatie tussen een leverancier en een koper. Kopers moeten een leverancier beoordelen om te waarborgen dat ze aan hun zakelijke behoeften kunnen voldoen, waaronder de kwaliteit van producten of services en hoe snel ze kunnen worden ingezet. Maar het omvat ook klantenservice en duurzame logistiek. Vanuit het perspectief van de leverancier moeten kopers op tijd betalen of een goede kredietwaardigheid hebben. Er moet van beide kanten open en duidelijke communicatie zijn.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de SRM (Supplier Relationship Management)

SRM's zijn van cruciaal belang voor alle kleine bedrijven, of ze nu een product of service leveren of kopen. Het regelmatig opnieuw beoordelen van de effectiviteit van leveranciers en de betrouwbaarheid van kopers draagt bij aan een positief SRM en laat bedrijven weten wanneer ze mogelijk van leverancier moeten veranderen.

Gerelateerde termen