KPI (Key Performance Indicator)
Een KPI (Key Performance Indicator) meet de vooruitgang die wordt geboekt bij het bereiken van belangrijke bedrijfsdoelstellingen of targets. KPI's verschillen per type doelstelling en bereik. Ze kunnen de prestaties van een onderneming meten in verhouding tot de prestaties in het verleden of de prestaties van concurrenten. KPI's op hoog niveau richten zich op het grote geheel, zoals de jaarlijkse omzet. KPI's op lager niveau beoordelen functies in verschillende afdelingen, zoals verkoop, marketing, productontwikkeling, klantenservice en -ondersteuning en HR.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de KPI (Key Performance Indicator)
KPI's zijn essentieel in elk bedrijf, groot of klein, dat streeft naar betere prestaties en groei. Het bijhouden van prestatiegegevens kan inzicht geven in zwakke en sterke punten die een bedrijf kan corrigeren, verder ontwikkelen en verbeteren.
Gerelateerde termen
- AMR (Adaptive Multirate)
- Big data
- Programmatisch adverteren
- Verloop
- BAM (Business Activity Monitoring)
- Ad tech
- Software as a Service (SaaS)
- EPM (Enterprise Performance Management)
- Casemanagement-oplossingen
- Warmtekrachtkoppeling
- Elektronisch afval (e-waste)
- 3D PV-apparaten (Photovoltaic)
- DPMO (Defects Per Million Opportunities)
- Groen geld
- DAB (Digital Audio Broadcasting)
- DAB+ (Digital Audio Broadcasting Plus)
- Blu-ray
- CPM (Corporate Performance Management)
- Kosten-per-klik
- Passantenanalyse