Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen

Competentiecentrum

Een competentiecentrum is de afdeling of het team van een organisatie dat toezicht houdt op bedrijfsinformatie en -gegevens. Tot de verantwoordelijkheden behoren het geven van toegang tot feitelijke kennis en vaardigheden die andere afdelingen of werknemers nodig hebben. Een competentiecentrum houdt zich meestal bezig met vaardigheden op het gebied van IT voor een hele onderneming. Een eerste verantwoordelijkheid is het verlenen van ondersteuning bij onder meer de ontwikkeling van toepassingen, softwarevaardigheden, gegevensbeheer, internetontwikkeling en netwerkontwerp.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Competentiecentrum

Elk bedrijf kan profiteren van een of andere vorm van een competentiecentrum. Een mkb-bedrijf met slechts een paar medewerkers kan verwarring, tijd- en productiviteitsverlies en miscommunicatie vermijden met een actuele collectie van op feiten gebaseerde informatie waar medewerkers gemakkelijk toegang toe hebben.

Gerelateerde termen

Gerelateerde categorieën