Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
ITSD (IT Service Desk)
Een IT-servicedesk is een centrum voor technische support dat gebruikers helpt oplossingen en antwoorden te vinden voor hun IT-problemen en -vragen. Dit omvat het beantwoorden van IT-serviceverzoeken en het oplossen van incidenten of bugs. Volledig bemande IT-servicedesks kunnen helpen met alles van gegevensmigratie tot het debuggen van software. Naast het oplossen van incidenten en serviceverzoeken, kunnen IT-servicedesks ook een kennisbank of selfserviceportal onderhouden om gebruikers te helpen bij het oplossen van basisproblemen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de ITSD (IT Service Desk)
Kleine en middelgrote bedrijven hebben vaak niet de capaciteit om hun eigen IT Service Desk te bemannen en te onderhouden. In plaats daarvan kiezen veel mkb-bedrijven voor samenwerking met een IT managed services provider die een out-of-the-box IT Service Desk kan bieden, met zo nodig 24/7 support.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)