Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
IT-infrastructuur
IT-infrastructuur verwijst naar de componenten waarmee IT-diensten en -processen worden uitgevoerd. Deze componenten zijn onder andere: hardware zoals servers, modems en datacenters; software zoals cloudgebaseerde systemen voor klantrelatiebeheer (CRM); netwerkresources zoals firewalls. Zonder resources zoals netwerken en servers kan een bedrijf zijn operationele doelstellingen niet realiseren. Met traditionele IT-infrastructuur kunnen organisaties hardware, software en netwerkresources lokaal beheren. Moderne infrastructuur maakt het beheer van deze componenten in een gevirtualiseerde omgeving mogelijk. Veel leveranciers bieden infrastructuuroplossingen in de cloud aan, zoals IaaS (Infrastructure-as-a-Service).
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de IT-infrastructuur
Een mkb-bedrijf schaalt zijn IT-infrastructuur vaak mee met de bedrijfsgroei, zodat het over de nodige technologieën beschikt om de doelstellingen te bereiken. De juiste IT-infrastructuur kan ook bescherming bieden tegen cyberaanvallen, uitvaltijd en andere negatieve gebeurtenissen die voor kleinere bedrijven meer verwoestende gevolgen hebben dan voor grotere bedrijven.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)