Segmentatie van de toeleveringsketen

Segmentatie van de toeleveringsketen is een term die gebruikt wordt om de activiteiten van de toeleveringsketen uit te leggen in termen van kleine segmenten van activiteiten, helemaal van leveranciers tot klanten. Segmentatie van de toeleveringsketen beschrijft de dynamische afstemming van de vraag van het klantkanaal en de responscapaciteiten van het aanbod. De term helpt bedrijven zich te concentreren op elk segment van de toeleveringsketen om de nettowinst te optimaliseren.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Segmentatie van de toeleveringsketen

Voor mkb-bedrijven ziet segmentatie van de toeleveringsketen er anders uit voor elk specifiek bedrijf. Om processen te optimaliseren, winsten te maximaliseren, klanten tevreden te stellen en je bedrijf te laten groeien, is het nuttig en misschien wel essentieel om de toelevering zorgvuldig en in kleinere segmenten te beheren voor meer controle. Het ene segment bestelt bijvoorbeeld grondstoffen, een ander segment slaat die op, weer een ander verwerkt de materialen en weer een ander levert het eindproduct aan de klant. Segmentatie van de toeleveringsketen is uniek voor elk mkb-bedrijf, maar is een essentieel onderdeel van het algemene beheer van de toeleveringsketen voor alle bedrijven.

Gerelateerde termen