Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Web-analytics

Web-analytics is de analyse van bezoekersgegevens van webpagina's. Die gegevens bestaan bijvoorbeeld uit de tijd die een bezoeker op een pagina doorbrengt, het aantal bekeken pagina's, de links waarop geklikt wordt en nog veel meer. Eigenaars van websites bekijken de analyses regelmatig om te bepalen welke content werkt en welke niet. De meeste webhosting-softwareoplossingen hebben een analysepakket, waarmee eigenaars van websites toegang krijgen tot deze informatie.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Web-analytics

Mkb-bedrijven met een website moeten aandacht besteden aan de web-analytics. Deze analyse helpt te bepalen welke delen van hun website populair zijn, welke niet, en welke voor verbetering vatbaar zijn. Web-analytics is ook van cruciaal belang om het succes van de SEO-inspanningen van een mkb-bedrijf te bepalen. Gelukkig zijn er veel gratis softwareoplossingen beschikbaar om mkb-bedrijven te helpen de prestaties van hun website in de loop van de tijd te volgen.

Gerelateerde termen