Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
Kunstmatige intelligentie (AI)
Kunstmatige intelligentie (AI) is het vermogen om menselijke intelligentie na te bootsen met technologie. AI past op logica gebaseerde technieken toe om gebeurtenissen te interpreteren, taken te automatiseren en acties uit te voeren met beperkte menselijke tussenkomst. Specifieke AI-toepassingen zijn onder meer: - natuurlijke taalverwerking; - ML (Machine Learning); - Machinevisie; - Spraakherkenning. Met AI kunnen machines denken en leren zoals mensen. Voorbeelden van AI zijn onder meer zelfrijdende auto's, virtuele boekingsagenten, chatbots, slimme assistenten en productierobots. Deze technologie, die voor het eerst werd toegepast in de jaren vijftig van de vorige eeuw, is het afgelopen decennium populairder geworden toen steeds meer organisaties deze technologie in gebruik begonnen te nemen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Kunstmatige intelligentie (AI)
Een mkb-bedrijf kan AI gebruiken om werkprocessen te automatiseren, handmatige arbeid te verminderen, klanten te benaderen, marketingcampagnes op te zetten en slimmere zakelijke beslissingen te nemen. Mkb-bedrijven die in deze technologie investeren, zien doorgaans hun kosten dalen omdat ze minder menselijke arbeid nodig hebben voor hun processen. Een organisatie kan ook een productiviteitsstijging te zien krijgen doordat AI de tijd voor handmatige processen vermindert.
Gerelateerde termen
- Business intelligence (BI) services
- Metadata
- Autonome voertuigen
- Geavanceerde technologie
- Big data
- Bedrijfsanalyse
- Digitale ontwrichting
- Software voor bedrijfstoepassingen
- Clickstreamanalyse
- Kunstmatige intelligentie (AI)
- BCI (Brain-computer interface)
- Datamining
- MDM (Master Data Management)
- Analyse en bedrijfsinformatie
- Realtime analyse
- Voorspellende analyse
- Gegevens en analyse
- BI (Business Intelligence)-platforms
- Gegevensmakelaar
- Informatieverstrekking