Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
Operationeel ondersteuningssysteem
Een operationeel ondersteuningssysteem is de informatietechnologie (IT) voor het runnen van een communicatienetwerk. Aanbieders van telecommunicatiediensten gebruiken een operationeel ondersteuningssysteem om hun telefoonnetwerken te beheren. Een operationeel ondersteuningssysteem omvat geavanceerde technische processen voor netwerkbeheer, IT-tools, toepassingen, software en hardware voor het ontwerpen, beheren en bewaken van grote communicatienetwerken.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Operationeel ondersteuningssysteem
Een operationeel ondersteuningssysteem is een noodzaak voor alle aanbieders van communicatiediensten. Het systeem wordt vooral gebruikt om netwerkprocessen te ondersteunen, netwerkinventaris bij te houden, netwerkcomponenten te configureren en diensten te verlenen. Een operationeel ondersteuningssysteem beheert ook storingen en prestaties, klantactiveringen en netwerkbeveiliging.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)