Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
VAN (Value-Added Network)
Een VAN (Value-Added Network) wordt door bedrijven gebruikt om informatie met elkaar uit te wisselen. Een VAN is een particulier netwerk met toegevoegde voordelen via welke carriers diensten met toegevoegde waarde leveren, zoals beveiligde e-mail, encryptie van berichten en managementrapportage. Het belangrijkste doel van een VAN is om EDI (Electronic Data Interchange) tussen bedrijven te vergemakkelijken.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de VAN (Value-Added Network)
Typische aanbieders zijn telecommunicatiebedrijven, industriegroepen, gespecialiseerde dienstverleners en grote ondernemingen. VAN's maken bijvoorbeeld een efficiënter beheer van de toeleveringsketen met leveranciers mogelijk of verbeteren de veilige uitwisseling van informatie tussen mkb’s en leden van industrieconsortium.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)