Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen

Dienst met toegevoegde waarde

VAS zijn alle niet-kerndiensten die aan een klant of cliënt worden aangeboden. Hierbij horen niet de basissupport of aanvullende diensten die alle klanten ontvangen. In plaats daarvan gaat het om diensten die verder gaan dan waarvoor de klant heeft betaald. Deze diensten worden gewoonlijk aangeboden om extra inkomsten voor een bedrijf te genereren of alleen om de bekendheid van het bedrijf te vergroten en de relatie met de klant te verbeteren.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Dienst met toegevoegde waarde

Een dienst met toegevoegde waarde kan kleine en middelgrote bedrijven helpen een positieve merkreputatie en langetermijnrelaties met klanten op te bouwen. Een voorbeeld van een dienst met toegevoegde waarde zijn telecombedrijven die gratis internationaal bellen toevoegen aan bepaalde zakelijke pakketten. Het bedrijf genereert geen inkomsten op korte termijn. Die klant zal echter meer dan waarschijnlijk zijn contract verlengen dankzij de extra service.

Gerelateerde termen