Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

SLM (Service-Level Management)

SLM (Service Level Management) is een reeks doorlopende acties die gericht zijn op het continu verbeteren van servicetaken en -functies met behulp van SLA's (Service Level Agreements) om ervoor te zorgen dat de SLO's (Service Level Objectives) worden gehaald om tegemoet te komen aan de steeds veranderende eisen van een klant/leverancier-relatie. Binnen een bedrijf worden deze serviceniveaus in eerste instantie gedefinieerd met een SLA en SLO, zodat alle partijen op één lijn zitten daar waar het gaat om de verantwoordelijkheden en de diensten die worden verleend.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de SLM (Service-Level Management)

Wanneer doelstellingen op serviceniveau niet worden gehaald, kan dit de klantperceptie drastisch veranderen. Dit kan met name schadelijk zijn voor mkb’s die afhankelijk zijn van mond-tot-mondreclame of online beoordelingen om nieuwe leads te genereren. SLM's zorgen ervoor dat deze niveaus continu worden gehaald nadat ze zijn gedefinieerd. Bovendien kunnen SLM's helpen bij het duidelijker definiëren van de rol van het personeel om de verantwoordelijkheid onder alle werknemers te verbeteren.

Gerelateerde termen