RDM (Requirements Definition and Management)
RDM-tools (Requirements Definition and Management) verzamelen gegevens over een specifiek project of softwareonderdeel. De tools gebruiken deze gegevens om een logische database van de projectvereisten te presenteren in een vorm die voor alle betrokkenen toegankelijk en begrijpelijk is. Belanghebbenden kunnen precies zien wat er nodig is en kunnen samenwerken om dat te verwezenlijken. RDM-tools kunnen gebruikmaken van klassieke databases en bevatten meestal visuele weergaven zoals grafieken en diagrammen, maar ook simulaties van verschillende scenario's.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de RDM (Requirements Definition and Management)
Voor een mkb-bedrijf bestaat het voordeel van effectieve RDM-tools uit een betere communicatie. Dit kan zijn tussen individuen of teams. Dit is belangrijk, zeker in een wereld waar niet iedereen vanuit hetzelfde kantoor werkt. Door de eisen in realtime duidelijk te definiëren en aan te passen, kunnen projecten soepel verlopen. Teams zullen minder hindernissen tegenkomen, waardoor bedrijven sneller van start kunnen gaan.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)