Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
IT-outsourcing
IT-outsourcing is wanneer mkb's IT-gerelateerde taken uitbesteden aan een extern bedrijf. Deze taken kunnen bestaan uit: - serverbeheer; - cloudcomputing; - netwerken; - cyberbeveiliging; - infrastructuurbeheer; - data governance; - administratieve taken; - softwarebeheer (Software-as-a-service of SaaS). Outsourcing helpt bij het ontlasten van de resources die nodig zijn voor het beheer en onderhoud van IT-processen of -apparatuur zoals servers, netwerken en datacenters. Bedrijven onderhandelen over contracten met externe leveranciers, wat resulteert in SLA's (Service-Level Agreements) waarin de vereisten voor uitbestede taken in detail zijn vastgelegd.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de IT-outsourcing
IT-outsourcing is voordelig voor bedrijven die niet de middelen, de tijd of het geld hebben om IT-taken zelfstandig uit te voeren. Door deze taken uit te besteden aan een extern bedrijf, kunnen organisaties de productiviteit van hun teams verbeteren. Het helpt bedrijven ook de arbeidskosten te verlagen, kostenbesparingen te identificeren en hun activiteiten te laten groeien.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)