Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
Dienstenvoorraad
Dienstenvoorraad verwijst naar de hoeveelheid van een dienst die een bedrijf in een bepaalde periode kan leveren. Een hotel kan bijvoorbeeld een dienstenvoorraad hebben van 100 kamers per week. Een accountantskantoor kan een complexe dienstenvoorraad hebben, gebaseerd op de beschikbare accountants en de tijd die nodig is om verschillende financiële diensten te verlenen. In IT-termen verwijst dienstenvoorraad naar de IT-diensten die in een organisatie beschikbaar zijn en de tijd die nodig zou zijn om elk van die diensten in te zetten. Bij de dienstenvoorraad worden ook de kosten, kenmerken en voordelen van elke dienst in aanmerking genomen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Dienstenvoorraad
In bedrijfstermen moeten mkb-bedrijven in staat zijn hun eigen dienstenvoorraad te presenteren en die van hun leveranciers te begrijpen. Zo moet de externe MSP van een bedrijf een dienstenvoorraad hebben die systeemuitschakelingen of andere verzachtende omstandigheden kan ondersteunen.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)