DMP (Data Management Platform)
Een DMP (Data Management Platform) is een softwaretoepassing die bedrijven helpt gegevens over klanten te verzamelen, te organiseren en te analyseren om hun marketingcampagnes te verbeteren. DMP's kunnen informatie volgen van meerdere kanalen zoals websites, socialemediaplatforms, e-maillijsten en aankoopgeschiedenis.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de DMP (Data Management Platform)
DMP's stellen bedrijven in staat big data te analyseren om inzichten te vinden waarmee ze betere beslissingen kunnen nemen over de toewijzing van marketingresources. Zo kan een DMP bijvoorbeeld onthullen dat de meeste klanten van een bedrijf in een bepaalde streek wonen of het best reageren op een bepaald soort advertentie. Als deze gegevens gemakkelijk beschikbaar zijn, wordt het voor bedrijven gemakkelijker om succesvolle campagnes op te zetten.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)