Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
Virtueel kanaal
Een virtueel kanaal is een speciale communicatielijn die bandbreedte creëert. Deze bandbreedte is nodig om virtuele verbindingen over een datanetwerk tot stand te brengen. Ze worden meestal alleen gebruikt in asynchrone overdrachtsmodi, omdat deze kanalen alleen gedurende die tijd nodig zijn. Virtuele kanalen worden gebruikt om te schakelen wanneer een netwerk een asynchrone overdrachtsmodus gebruikt.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Virtueel kanaal
Kleine bedrijven hoeven meestal geen virtuele kanalen op te zetten. Dit kan veranderen als een klein bedrijf asynchrone overdrachtsmodi gebruikt. In dit geval zal het gebruik van een virtueel kanaal om gegevensknooppunten te verbinden meestal automatisch gebeuren. Dit is meestal een backendproces.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)