Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
CIAM (Customer Identity and Access Management)
CIAM (Customer Identity and Access Management) regelt de authenticatie en autorisatie van de identiteit van de klant. CIAM is van essentieel belang om de identiteit van mensen te beschermen tegen hackers en andere kwaadwillenden. Het controleert ook de toegang van een klant tot onlinetoepassingen en -diensten.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de CIAM (Customer Identity and Access Management)
Alle bedrijven moeten zorgen voor een veilig gebruik van hun websites. CIAM-oplossingen omvatten registratie, voorkeursbeheer, klantenregistratie en nog veel meer. Beveiligingsfuncties zoals multifactor-authenticatie en single sign on helpen zowel de website van een bedrijf als het account en de privégegevens van de consument te beschermen.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)