Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
SIP (Session Initiation Protocol)
SIP (Session Initiation Protocol) verwijst naar het technologische protocol dat wordt gebruikt om een willekeurige gegevensverbinding tot stand te brengen. Deze verbinding kan bestaan uit verschillende toepassingen, zoals FaceTime of een Zoom-oproep. Hoewel het type SIP dat gebruikt wordt kan variëren, afhankelijk van de dienst waar het om gaat, wordt het in een breed scala van internettoepassingen ingezet. Het werkt ook in combinatie met tal van andere internetprotocollen, zoals HTTP en SMTP.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de SIP (Session Initiation Protocol)
Kleine bedrijven moeten begrijpen dat SIP’s deel uitmaken van elke communicatie-inspanning die zij via het internet verrichten. Ze horen ook te begrijpen dat SIP's voorgeprogrammeerd zijn als onderdeel van elk technologisch hulpmiddel. SIP's treden automatisch op in elke werkende internetverbinding.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)