Analyse

Analyse is een overkoepelende term voor verschillende bedrijfsinformatie (BI) en toepassing gerelateerde initiatieven binnen een organisatie. De term kan verwijzen naar het proces van het analyseren van gegevens van specifieke internetdomeinen (website-analyse), van een specifiek inhoudsgebied, zoals verkoop of marketing, om betere BI te genereren. Analyse kan ook verwijzen naar het gebruik van statistische en wiskundige gegevens om gegevenssets te clusteren, te segmenteren of toekomstige scenario's te voorspellen die van invloed zouden kunnen zijn op een organisatie.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Analyse

Mkb-bedrijven kunnen analyses gebruiken om bruikbare inzichten te genereren over domeinen en inhoudsgebieden, en om toekomstige bedrijfsresultaten te voorspellen. Door historische gegevens door BI-tools te halen kan een klein bedrijf bijvoorbeeld trends en patronen identificeren, zodat zij haar kosten kan verlagen, inkomsten kan verhogen, inefficiënties kan verwijderen, workflows kan verbeteren en het bedrijf kan laten groeien.

Gerelateerde termen