Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
CoS (Class of Service)
CoS (Class of Service) is een zeer technische term die verwijst naar de soorten gegevens die in een gegevenspakket worden verzonden. Omgekeerd verwijst deze term binnen een transmissie naar de prioriteiten van gegevens of de toegang tot verschillende niveaus van dienstverlening. Deze service kan uitgebreide voicemail of de mogelijkheid om langere tekstberichten te versturen omvatten, evenals data- en spraakdiensten, wat betekent dat hij van invloed kan zijn op een verscheidenheid van data- en spraakprotocollen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de CoS (Class of Service)
Of ze het nu beseffen of niet, alle kleine ondernemingen die data of spraak gebruiken, werken met parameters van de CoS. Over het algemeen zullen bedrijven alleen specifiek met deze termen te maken krijgen bij bespreking over data-abonnementen of internetconnectiviteit. Zelfs dan worden deze gewoonlijk uitgedrukt in meer begrijpelijke technologische termen. Voorbeelden zijn het verzenden van gegevens in pakketten of het gebruik van data in routers of switches.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)