Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
CQI (Continuous Quality Improvement)
CQI (Continuous Quality Improvement) verwijst naar de constante verbetering van systemische processen, operaties, veiligheid, diensten, producten, werkomgeving, resultaten en naleving van de regelgeving. De verbetering van processen kan geleidelijk gaan of een plotselinge doorbraak zijn. CQI wordt vaak beschouwd als een onderdeel van prestatie- en kwaliteitsverbetering, een driestappenproces. De eerste stap bestaat uit het vaststellen van het probleem en het opstellen van een probleemstelling. De tweede stap is gericht op het relativeren van het probleem binnen de huidige situatie en het ontwikkelen van een specifiek verbeterdoel. De laatste stap van het proces betreft een grondige analyse van het probleem om de primaire oorzaak te identificeren.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de CQI (Continuous Quality Improvement)
Mkb’s kunnen moeite hebben om te concurreren met grotere organisaties die massaproductie leveren tegen lagere kosten. Via CQI kunnen ze slecht functionerende processen opsporen en deze verbeteren om te zorgen voor minder fouten, verbeterde productiviteit, beter moreel en hogere kwaliteit.
Gerelateerde termen
- Inkoop
- Stuklijst
- ADAS (Advanced Driver Assistance Systems)
- Slimme fabriek
- Strategic sourcing
- VAR (Value-Added Reseller)
- Telematica
- Toeleveringsketen
- Leverancier
- ERP (Enterprise resource planning)
- SCP (Supply Chain Planning)
- Scanner
- SCADA (Supervisory Control and Data Acquisition)
- IKZ (Integrale kwaliteitszorg)
- Leveranciersbeheer
- Senpai
- RFID (Radio-frequency Identification)
- Loopback
- TCO (Total Cost of Ownership)
- Elektromobiliteit (e-mobiliteit)