Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
Firecall
Een firecall is een methode waarmee iemand tijdelijke, of in geval van nood, toegang krijgt tot een beveiligd computer- of informatiesysteem om bepaalde functies uit te voeren. De tijdelijke machtiging wordt slechts voor een beperkte tijd verleend om systeemaccounts veilig of gesloten te houden voor niet-geautoriseerde personen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Firecall
Meestal wordt een firecall geactiveerd door een beveiligingsbeheerder of een informatie-eigenaar die de tijdelijke rechten voor eenmalig gebruik verleent via inloggegevens, zoals een gebruikers-ID of wachtwoord. Een firecall kan nodig zijn wanneer een werknemer buiten de normale kantooruren moet werken of verhoogde bevoegdheden nodig heeft om een computerprobleem op te lossen.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)