Firecall
Een firecall is een methode waarmee iemand tijdelijke, of in geval van nood, toegang krijgt tot een beveiligd computer- of informatiesysteem om bepaalde functies uit te voeren. De tijdelijke machtiging wordt slechts voor een beperkte tijd verleend om systeemaccounts veilig of gesloten te houden voor niet-geautoriseerde personen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Firecall
Meestal wordt een firecall geactiveerd door een beveiligingsbeheerder of een informatie-eigenaar die de tijdelijke rechten voor eenmalig gebruik verleent via inloggegevens, zoals een gebruikers-ID of wachtwoord. Een firecall kan nodig zijn wanneer een werknemer buiten de normale kantooruren moet werken of verhoogde bevoegdheden nodig heeft om een computerprobleem op te lossen.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)