CI (Informatie over concurrenten)
CI (Informatie over concurrenten), ook wel bekend als zakelijke informatie, verwijst naar het verzamelen en analyseren van gegevens over de concurrentie. De informatie wordt gebruikt om organisaties een concurrentievoordeel en een breed idee te geven van met wie ze in een sector te maken hebben.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de CI (Informatie over concurrenten)
CI moet op ethische wijze worden verkregen door gebruik te maken van de verschillende gepubliceerde of niet-gepubliceerde bronnen van de organisatie. Het vastleggen van inzichten, zoals het marktaandeel van een bedrijf, producten en diensten, risico's en kansen, naast andere gegevens, zijn slechts enkele voorbeelden van CI.
Gerelateerde termen
- Business intelligence (BI) services
- Metadata
- Autonome voertuigen
- Geavanceerde technologie
- Big data
- Bedrijfsanalyse
- Digitale ontwrichting
- Software voor bedrijfstoepassingen
- Clickstreamanalyse
- Kunstmatige intelligentie (AI)
- BCI (Brain-computer interface)
- Datamining
- MDM (Master Data Management)
- Analyse en bedrijfsinformatie
- Realtime analyse
- Voorspellende analyse
- Gegevens en analyse
- BI (Business Intelligence)-platforms
- Gegevensmakelaar
- Informatieverstrekking